Citat:
Ursprungligen postat av
jeandarc
Tror du på fullaste allvar att en person som SN har förmågan att tänka så insiktsfullt?
För att komma till de slutsatser som du skriver kräver självinsikt o hade SN haft det från början så hade han nog inte satt sig i den sits som gjort att han bedrivit det levenet som han verkar ha gjort de senaste åren. Det jag läst mig till om honom så är han en iskall beräknande person som ger blanka tusan i om han är älskad eller inte bara han har mat o hus rum. Resten är bara ett spel för gallerierna för att få sin vilja igenom o han bryr sig inte ett dyft om hur många eller vilka han sårar längst vägen. Kall, empatilös o beräknande !!!
Inte helt överraskande håller jag inte med med dig.
Jag anser inte att det krävs särskilt mycket av en att inse att utan pengar är man mindre attraktiv på den äktenskapliga och sexuella marknaden. Även de som låtsas att de inte bryr sig ändå gör det när allt kommer till kritan.
Alla försöker vi ju göra oss mer attraktiva på den äktenskapliga - eller sexuella - marknaden. En del tar hårförlängningar, bleker sina tänder (eller fixar plastskal på dem), lösnaglar, plastikopererar sig, använder underkläder som drar in magen, putar ut rumpan, man operar in låtsasmuskler osv. Inget av detta är "äkta". Man lurar åskådaren att tro på en illusion.
En del nöjer sig inte med ovanstående utan "säljer sig" mha påhittade historier. Man säljer en illusion om en verklighet för någon som drömmer om en prins som ska komma och ta henne/honom från hans/hennes verklighet och placera honom/henne i en mera attraktiv verklighet.
Sen blir man besviken när allt visar sig vara en saga.