2013-08-13, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men någonstans ändå ni som vill göra gällandes att pengar inte spelar någon roll när man är "kär" ändå sen tänker tvärtom när det visar sig att det inte finns några pengar att ärva.. DÅ är man minsann lurad. Innan dess kan man betala alla räkningar och ta stora lån för att ge pengar till någon man inte känner. Bara för att man är "kär"..

Men i verkligheten vill man ändå få valuta för pengarna. Man vill ha det där huset med polen.. den sortens liv som även JJ på sin FB skriver att han har drömt om..

Varför inte försöka skaffa sådana inkomster som tillåter den sortens liv istället för att snylta på en arvtagare?

När jag skrev att jag kan förstå hur SN kände när han uppenbarligen visste att utan pengar - trots de fina tänderna, solbrännan osv. - inte var attraktiv alls så är jag cynisk. Nej, jag säger som det är. Utan pengar skulle han inte ha dugt som "mannen i hans liv".

Tragiskt.

Är du dum i huvudet?????
Jens skulle ALDRIG älska någon för pengar!! Jens tjänade sina egna pengar och han skämde bort sina nära o kära! Han har ALDRIG levt på någon annan, han var skötsam, ordentlig och överhuvudtaget inte dömande! Jens har ALDRIG någonsin dömt ut någon pga varesig ekonomi, arbetslöshet eller nåt!
Han älskade villkorslöst och gjorde vad han kunde för sina medmänniskor!
Uttryck dig för helvete inte som om du kände Jens!
Citera
2013-08-13, 09:34
Medlem
Jag är så TRÖTT på att ni tror att Jens inte skulle kunna älska Stefan om han var "en arbetslös, fattig, misslyckad jävel" (vilket det visade sig att han var!)

Ni kände inte Jens, ni har inte en jävla aning om vilken fin människa han var!

Han gick inte efter utseende, bankkonto eller status i arbetslivet.

Han blev grundlurad av den där jävla psykopaten! Totalt jävla grundlurad! (o han var inte ensam om det) Men om ni tror att han älskade honom för de påstådda pengarna så tar ni JÄVLIGT fel!
Citera
2013-08-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeandarc
Tror du på fullaste allvar att en person som SN har förmågan att tänka så insiktsfullt?
För att komma till de slutsatser som du skriver kräver självinsikt o hade SN haft det från början så hade han nog inte satt sig i den sits som gjort att han bedrivit det levenet som han verkar ha gjort de senaste åren. Det jag läst mig till om honom så är han en iskall beräknande person som ger blanka tusan i om han är älskad eller inte bara han har mat o hus rum. Resten är bara ett spel för gallerierna för att få sin vilja igenom o han bryr sig inte ett dyft om hur många eller vilka han sårar längst vägen. Kall, empatilös o beräknande !!!

Inte helt överraskande håller jag inte med med dig.

Jag anser inte att det krävs särskilt mycket av en att inse att utan pengar är man mindre attraktiv på den äktenskapliga och sexuella marknaden. Även de som låtsas att de inte bryr sig ändå gör det när allt kommer till kritan.

Alla försöker vi ju göra oss mer attraktiva på den äktenskapliga - eller sexuella - marknaden. En del tar hårförlängningar, bleker sina tänder (eller fixar plastskal på dem), lösnaglar, plastikopererar sig, använder underkläder som drar in magen, putar ut rumpan, man operar in låtsasmuskler osv. Inget av detta är "äkta". Man lurar åskådaren att tro på en illusion.

En del nöjer sig inte med ovanstående utan "säljer sig" mha påhittade historier. Man säljer en illusion om en verklighet för någon som drömmer om en prins som ska komma och ta henne/honom från hans/hennes verklighet och placera honom/henne i en mera attraktiv verklighet.

Sen blir man besviken när allt visar sig vara en saga.
Citera
2013-08-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKD
Jag är så TRÖTT på att ni tror att Jens inte skulle kunna älska Stefan om han var "en arbetslös, fattig, misslyckad jävel" (vilket det visade sig att han var!)

Han blev grundlurad av den där jävla psykopaten! Totalt jävla grundlurad! (o han var inte ensam om det) Men om ni tror att han älskade honom för de påstådda pengarna så tar ni JÄVLIGT fel!

Men OM nu pengarna inte spelade någon roll för JJ då fanns det väl inte mycket att bråka om heller?

Skitsamma att det inte blev något hus - de kunde väl sova soffan hos kompisar istället. Eller försöka hyra en andrahandsetta någonstans. Och att det inte blev någon Cypernresa heller kan väl ändå inte spelat någon roll. De hade ju kärleken.
Citera
2013-08-13, 10:00
Medlem
Citat:

Jag anser inte att det krävs särskilt mycket av en att inse att utan pengar är man mindre attraktiv på den äktenskapliga och sexuella marknaden. Även de som låtsas att de inte bryr sig ändå gör det när allt kommer till kritan.

Alla försöker vi ju göra oss mer attraktiva på den äktenskapliga - eller sexuella - marknaden. En del tar hårförlängningar, bleker sina tänder (eller fixar plastskal på dem), lösnaglar, plastikopererar sig, använder underkläder som drar in magen, putar ut rumpan, man operar in låtsasmuskler osv. Inget av detta är "äkta". Man lurar åskådaren att tro på en illusion.

En del nöjer sig inte med ovanstående utan "säljer sig" mha påhittade historier. Man säljer en illusion om en verklighet för någon som drömmer om en prins som ska komma och ta henne/honom från hans/hennes verklighet och placera honom/henne i en mera attraktiv verklighet.

Jag tycker synd om dig som är så jävla cynisk....
Sitt inte o spekulera i hur Jens var, du kände inte honom och du känner inte mig..
Det finns ÄKTA människor här i världen, är ledsen för din skull att du uppenbarligen inte träffat någon av dem.
Citera
2013-08-13, 10:06
Medlem
Citat:

Jag tror inte det! Även fast jag inte kände J*ns så är jag övertygad om det! Synd att sno:s svammel och spammande bara förstör tråden, det tillför inget och är inte ens läsvärt!!
Citera
2013-08-13, 10:06
Medlem
Citat:
Men OM nu pengarna inte spelade någon roll för JJ då fanns det väl inte mycket att bråka om heller?

Skitsamma att det inte blev något hus - de kunde väl sova soffan hos kompisar istället. Eller försöka hyra en andrahandsetta någonstans. Och att det inte blev någon Cypernresa heller kan väl ändå inte spelat någon roll. De hade ju kärleken.

Är du totalt från vettet?
Tror du på fullaste allvar att det var pengarna de bråkade om!??
Du verkar inte ha en enda indian kvar i kanoten och jag antar att det är rätt lönlöst att försöka förklara........ Meeeen jag gör ett försök!
Om du levt med någon ett tag, ni har gjort upp planer men ett förtroende sviks, lögner radas upp och du formligen känner hur det livet ni planerat raseras för att den du älskar har ljugit, bedragit och svikit dig, skulle du då tänka såhär
"Ja ja det spelar ingen roll, vi hyr en etta nånstans o lever lyckliga"

Uppenbarligen har du aldrig älskat och blivit sviken om du tror att det är så "enkelt" att förlåta!
Citera
2013-08-13, 10:14
Medlem
JJs penning och statushets drev SN till att bli en mördare...
Citera
2013-08-13, 10:15
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:

Nu vad det inte fråga om hur man marknadsförs sig som jag kommenterade / hade åsikter om utan faktum att en så pass sjuk människa som SN har ingen självinsikt o kan därför inte reflektera över att han defacto inte älskar. Han analyserar inte sina handlande o tycker synd om sig själv för att han är "älskade" för någon som han egentligen är!!! Han ger blanka fan i om han är älskar eller inte!! Han får en kick av att blåsa folk!! Sen att du lyckas fabulera ihop att mitt inlägg handlade om att marknadsföra sig det vittnar ju lite om hur vilse i pannkaka du är!!
Senast redigerad av jeandarc 2013-08-13 kl. 10:24.
Citera
2013-08-13, 10:17
Medlem
Citat:
Är du totalt från vettet?
Tror du på fullaste allvar att det var pengarna de bråkade om!??
Du verkar inte ha en enda indian kvar i kanoten och jag antar att det är rätt lönlöst att försöka förklara........ Meeeen jag gör ett försök!
Om du levt med någon ett tag, ni har gjort upp planer men ett förtroende sviks, lögner radas upp och du formligen känner hur det livet ni planerat raseras för att den du älskar har ljugit, bedragit och svikit dig, skulle du då tänka såhär
"Ja ja det spelar ingen roll, vi hyr en etta nånstans o lever lyckliga"

Uppenbarligen har du aldrig älskat och blivit sviken om du tror att det är så "enkelt" att förlåta!

Tror och tror.. Jag tror det jag har läst här på nätet. Du kan inte heller veta utan bara tro eftersom du inte var på plats och inte kan veta vad som sas mellan dem.

SN hade ljugit om pengarna och arvet. Du skriver att han hade bedragit honom också - det vet jag inget om. Skulle detta ha uppdagats precis den morgonen? Tror inte på´t..

SN hade ljugit och svikit JJ på det sättet att den framtidsbild som JJ hade målat upp tillsammans med SN och hans lögner skulle aldrig ha blivit en verklighet. Det är väl det paret bråkade om. Att allt bara var en saga.

Men när jag och någon till här på sidan påpekar att varför ska man tro på sagor från första början, varför kan man inte vara lite mer restriktiv, vänta och se - jadå vet man inget om "riktig och äkta kärlek".

Men den riktiga och äkta blinda kärleken tycks ju inte tåla smällar kring ekonomin.
Citera
2013-08-13, 10:22
Medlem
Citat:
Tror och tror.. Jag tror det jag har läst här på nätet. Du kan inte heller veta utan bara tro eftersom du inte var på plats och inte kan veta vad som sas mellan dem.

SN hade ljugit om pengarna och arvet. Du skriver att han hade bedragit honom också - det vet jag inget om. Skulle detta ha uppdagats precis den morgonen? Tror inte på´t..

SN hade ljugit och svikit JJ på det sättet att den framtidsbild som JJ hade målat upp tillsammans med SN och hans lögner skulle aldrig ha blivit en verklighet. Det är väl det paret bråkade om. Att allt bara var en saga.

Men när jag och någon till här på sidan påpekar att varför ska man tro på sagor från första början, varför kan man inte vara lite mer restriktiv, vänta och se - jadå vet man inget om "riktig och äkta kärlek".

Men den riktiga och äkta blinda kärleken tycks ju inte tåla smällar kring ekonomin.

Du, det räcker nu! Jens var en nära vän och jag kände honom väl!
Vad jag vet och inte vet har du inte en jävla aning om så lägg ner.
Citera
2013-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
JJs penning och statushets drev SN till att bli en mördare...

Kände du ens Jens? Mer fel än så kan man inte ha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in