2013-08-13, 02:03
Medlem
Updowns avatar
Har ni fått abstinens på er dagliga dos av xenofobi , islamofobi och rasism nu när AP har varit nere i tre dagar?
Citera
2013-08-13, 02:08
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Har ni fått abstinens på er dagliga dos av xenofobi , islamofobi och rasism nu när AP har varit nere i tre dagar?

Nej, får min dagliga dos av verklighet genom andra fria medier.
Citera
2013-08-13, 02:11
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Nej, får min dagliga dos av verklighet genom andra fria medier.

Jag har nog inte läst på avpixlat på över ett år sen sist jag klickade in dit.
Realisten, Nordfront, Nationell.nu, Nordisk.nu, Stormfront, Pravda.ru, RT, blacklistednews m.fl. kompletterat med flashback är tusen gånger bättre.
Citera
2013-08-13, 02:41
Medlem
Efter att ha skummat igenom nätet efter vad som skrivs i frågan står det mig klart att AP samt deras "supporters" är fullkomligt bakom flötet. Deras chefredaktör påstår att det är rysk maffia som ligger bakom. Deras konkurrenter exponerat frågar sig om det kan vara Jan Helin chefredaktören på AB som ligger bakom. Andra tror att det kan vara Reinfeldt som hyrt rysk maffia för attacken, även CIA och FBI kan var inblandade menar de.

För mig är det helt obegripligt att någon människa kan ta AP eller Exponerat seriöst efter dessa konspirationsteorier. Än mer obegripligt är det för mig att så många köper deras rappakalja, man slutar sannerligen aldrig att förvånas.

Enligt mig finns det två alternativ som är troliga och inga av dem inkluderar stora konspirationer så den som hoppas på det kan sluta läsa.

1. AP har inte betalat sina avgifter och därför har de tagits ner av webbhotellet, det är troligt på grund av att det tog mycket lång tid innan de kom med något uttalande om varför de låg nere. Det känns konstigt att de annars skulle ta så lång tid på sig med att skrika om vänster förtryck.

Vidare så är det rimligt att anta att deras ekonomi är kass med tanke på att de/ekeroth åkte på en stor skattesmäll tämligen nyligen.

2. Att en grupp hackare som har ett horn i sidan mot dem förmodligen av politiska skäl har släckt deras sida.

Mer spektakulärt än så är det nog inte, sådant händer hela tiden, båda fall förekommer även för andra sidor.
Citera
2013-08-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLuxenburg
Efter att ha skummat igenom nätet efter vad som skrivs i frågan står det mig klart att AP samt deras "supporters" är fullkomligt bakom flötet. Deras chefredaktör påstår att det är rysk maffia som ligger bakom. Deras konkurrenter exponerat frågar sig om det kan vara Jan Helin chefredaktören på AB som ligger bakom. Andra tror att det kan vara Reinfeldt som hyrt rysk maffia för attacken, även CIA och FBI kan var inblandade menar de.

För mig är det helt obegripligt att någon människa kan ta AP eller Exponerat seriöst efter dessa konspirationsteorier. Än mer obegripligt är det för mig att så många köper deras rappakalja, man slutar sannerligen aldrig att förvånas.

Enligt mig finns det två alternativ som är troliga och inga av dem inkluderar stora konspirationer så den som hoppas på det kan sluta läsa.

1. AP har inte betalat sina avgifter och därför har de tagits ner av webbhotellet, det är troligt på grund av att det tog mycket lång tid innan de kom med något uttalande om varför de låg nere. Det känns konstigt att de annars skulle ta så lång tid på sig med att skrika om vänster förtryck.

Vidare så är det rimligt att anta att deras ekonomi är kass med tanke på att de/ekeroth åkte på en stor skattesmäll tämligen nyligen.

2. Att en grupp hackare som har ett horn i sidan mot dem förmodligen av politiska skäl har släckt deras sida.

Mer spektakulärt än så är det nog inte, sådant händer hela tiden, båda fall förekommer även för andra sidor.

Ett webhotell kostar 12kr per månad, jag tror nog dom har råd, jag undrar vem som är bakomflötet här
Citera
2013-08-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cision
Ett webhotell kostar 12kr per månad, jag tror nog dom har råd, jag undrar vem som är bakomflötet här
Nu tycker jag i och för sig att det är bra mycket mer korkat att tro att Reinfeldt hackat AP än att inte ha koll på hur mycket ett webbhotell kostar Sedan kan ju kostnaderna variera för att hyra ett webbhotell.
Citera
2013-08-13, 03:16
Medlem
Citat:
Jag har förövrigt svårt att tro att en sida med APs trafik och storlek endast kostar 12kr i månaden, det rör sig garanterat om mycket mer än så.
Citera
2013-08-13, 03:22
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLuxenburg
Nu tycker jag i och för sig att det är bra mycket mer korkat att tro att Reinfeldt hackat AP än att inte ha koll på hur mycket ett webbhotell kostar Sedan kan ju kostnaderna variera för att hyra ett webbhotell.
Men du... dra alla över en kam vet jag. "Alla" är bakom flötet...
Det visar på diskussionsnivån du håller. Och kolla man på din historik så... Jodå, så att...

Det är 18 års gräns här.
Dessutom är knark inte bra. Inte. Bra.
Citera
2013-08-13, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Använde verkligen exponerat den uppenbart fejkade chattloggen som bevis?

Ser ut att vara en interaktion mellan två femtonåriga pojkar som kollat på lite för mycket bond filmer.

Nej du får väl titta där flarne. De tog upp den som en kul grej. För den va jävligt kul o bra gjort
Citera
2013-08-13, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
OnT
Ja, våldtäkter begås mestadels av nära familjemedlemmar inom de olika etniska invandrargrupperna

Snacka din skit. Ännu en lallare som går på Twittervänsterns lögner. Enligt BRÅ begås 58% av våldtäkterna av en okänd GM.

http://www.exponerat.info/bra-58-procent-av-valdtakterna-begas-av-okand-garningsman/

Av dessa 58% okända är säkert 80% blattar. Det som sker hemma som aldrig anmäls, är också mest blattar.
---------------

OnT: Varför står Dagerlind o ger intervju till AB? Men till sina läsare som huserar på de andra bloggarna nu utspridda skriver han inte ett skit så de får veta ngt. De e ju ändå läsarna som donerar o gör sajterna.
Citera
2013-08-13, 07:26
Bannlyst
Nu tro jag knappast avpixlat körs på one webbhotell som har 95% nertid för 12:- / mån. Utan man hyr egen server + antaligen ett antal annat också.

Ryskmaffia låter lite lång sökt.. Men något form av sabotage har det troligen blivit utsatt för, deras bristande förmåga att kunna omgruppera sajten till annan server är intressant.

Avpilxat behövs, även om det har blivit lite fjolliga på senaste tiden och deras moderatorer verka älska att kränka det fria ordet genom censur.

Citat:
Citera
2013-08-13, 08:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det känns inte bra och det är flera saker som gör mig orolig.
Om det visar sig fler sidor drabbas på samma webhotell så kommer det att påverka leverantören ekonomiskt, på sikt naturligtvis också Axpixlat och andra sverigevänliga medier som får problem att köpa plats på webhotell i framtiden.

Oroande är också att övrig media inte är det minsta frågande till vilka som ligger bakom attacken. Det här borde vara prio ett på redaktionerna när så välbesökta sidor lyckas stängas ner av kriminella.

Riktigt tråkigt är det också att så många vänsteraktivister finns i den här tråden och skriver OT, trams ja ren skit bara för att inte tråden ska komma fram till något vettigt om Avpixlat är hackat, av vem och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in