2013-08-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Det är fakta att det ser helt annorlunda ut i våra fängelser än på Aftonbladets framsida.

En svensk medborgare som litar på vår större tidningar ska inte få en total chock av att besöka ett fängelse. Vilken sorts verklighet är de media förmedlar då? Man ska kunna gå in på ett fängelse och känna igen den bild av verkligheten man fått från media. Punkt slut!

Jag bad om länkar för att bevisa ditt påstående om att bara invandrare pixlas. Du har hitintills inte lyckats bevisa att så är fallet.

Jag sa att även om media i allmänget vrider åt ena hållet så vrider ap 1000 gr mer åt andra hållet.
där sa du inte emot - så jag tackar för det.

Jag har inte upplevt att avvikande avsikter är lika ovälkomna ngnstans på dags och kvällspressens sidor som det är på avpixlat. Det lyckades du inte heller motbevisa.

Du har hanterat detta på samma sätt som man kan vänta sej av en anhängare av avpixlat. Dvs kvantificerat diskussionen och vridit in den åt annat håll genom att gnälla om gur det ser ut i fängelserna.

Vad svarar du om jag ställer dessa tre frågor.
a.Hur stor andel av fängelsekunderna kommer från hem med god familjebakgrund och trygg uppväxtmiljö.?
b.Hur stor andel av dom invandrare som har kunnat erbjudas god och trygg uppväxtmiljö, tror du hamnar i fängelse.?
c.Ser du ngt sammanhang mellan varför personer ur olika klasser är olika fördelade i fångvårdsstatistiken.?

Klarar du det - eller blir det fler utsvningar och inexakta svar från din sida.?
Senast redigerad av Ossip 2013-08-12 kl. 23:12.
Citera
2013-08-12, 23:06
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Problemet är ju att hela deras webhotell ligger nere, alltså likt att hela Banhof eller Bredbandsbolaget skulle falla ned. De kan inte nå sin egen sida och ännu mindre skicka vidare ddosen. Och om jag har uppfattat det rätt så är denna attacken gigantiskt vilket inte gör det lättare för varken hotellet eller AP därefter. Troligen får de säkert inte ens ha kvar sin sida där längre vilket antagligen är baktanken med hela attacken skulle jag misstänka.
Man kan ju hoppas att amerikanska myndigheter i så fall utreder saken. De lär ju ha betydligt större resurser än svenska och de kommer knappast att bry sig om Avpixlat är oppositionell i Sverige, det är säkert amerikanska kunder som drabbas och då kommer saken i ett annat läge... Med tanke på hur långt de nådde med TPB så sitter inga svenskar säkra ifall några sådana är inblandade. De kommer högst sannolikt aldrig att ens kunna lämna Sverige utan att riskera gripas och utlämnas...
Citera
2013-08-12, 23:07
Bannlyst
Jag tycker de stinker inkomptens om avpixlats tekniska drift. Att man inte klara av en lite ddos attack utan att ligga nera flera dagar..

Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Men det ni presenterar är ju inte LJUS, utan snarare en ogenomtränglig Londondimma.
Jag menar, Avpixlats eget twitter motsäger ju hela den här tråden.
Men de är ju amatörer, vad hade du väntat dig?
Citera
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assyria
Jo skurken Jan Helin är misstänkt. Finns chatlogg mellan honom och ryss där han överför pengar till hackern.

http://www.exponerat.info/bevis-for-att-jan-helin-ligger-bakom-avpixlat-attacken/

Förvisso kan jag köpa att chatloggen är autentisk, samtidigt så kan ju folk kalla sig vad som helst i en chatt. Dvs, det är ändå inte ett hållbart bevis.

Fast är loggen autentisk så är ju beställarens namn en kul twist, fick mig att garva lite i alla fall.

Hursomhelst så är jag tveksam till om avpixlat tar någon skada av detta, däremot stärks deras trovärdighet, och de har ju inga reklamintäkter att oroa sig över.

Men det har aftonbladet däremot. Får någon för sig att betala tillbaka "in kind" och lyckas, så blir det inte roligt för aftonhorans ekonomiansvarige...
Citera
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assyria
Jo skurken Jan Helin är misstänkt. Finns chatlogg mellan honom och ryss där han överför pengar till hackern.

http://www.exponerat.info/bevis-for-att-jan-helin-ligger-bakom-avpixlat-attacken/

Använde verkligen exponerat den uppenbart fejkade chattloggen som bevis?

Ser ut att vara en interaktion mellan två femtonåriga pojkar som kollat på lite för mycket bond filmer.
Citera
2013-08-12, 23:08
Medlem
usb3s avatar
Efter en sån här framgångsrik attack är det väl bara en tidsfråga innan de som ligger bakom attacken går vidare med fler mål. Alla alternativa medier bör ha anledning av att se över sina skydd efter detta...
Citera
Avslutad
Ärligt talat. Avpixlat och dess följare är sjuka människor. Puckot på avpixlat går ut i Aftonbladet och säger att ryska maffian ligger bakom en hackning. Småglinen på flashback försöker samtidigt få det till att Aftonbladet eller någon på deras redaktion ligger bakom attacken.

Ni funkar inte sajten interasistmen, personligen tror jag det kan vara Adolf Hitler som ligger bakom den attacken. Alternativ så är det Jimpa som sitter hemma och hackar samtidigt som han kollar netflix.

Eller så är det någon snorunge som har för lite att göra nu på sommarlovet.
Citera
Medlem
Vi har en situation i Sverige där regimkritiker tystas och nationalister attackeras i sina hem, får verkligen hoppas att säkerhetspolisen ser allvarligt på detta som riskerar att hota vår demokrati.
Citera
2013-08-12, 23:11
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Problemet är ju att hela deras webhotell ligger nere, alltså likt att hela Banhof eller Bredbandsbolaget skulle falla ned. De kan inte nå sin egen sida och ännu mindre skicka vidare ddosen. Och om jag har uppfattat det rätt så är denna attacken gigantiskt vilket inte gör det lättare för varken hotellet eller AP därefter. Troligen får de säkert inte ens ha kvar sin sida där längre vilket antagligen är baktanken med hela attacken skulle jag misstänka.

Webhotell är inte detsamma som ISP (Bahnhof, BBB m.fl.).

Och så som jag har förstått det så stängde Avpixlats webhotell ner Avpixlat för att DDoS-attacken var så kraftig att inte enbart Avpixlat fick störningar utan hela webhotellet. Vilken alltså leder till en påverkan på andra hemsidor också. Så Avpixlat är för tillfället avstängda av sitt webhotell för att dom (webhotellet) inte klarar av att värja sig mot attacken. Om ett webhotell inte kan göra något åt en DDoS-attack, speciellt inte när dom har haft två dagar på sig, så misstänker jag att den är riktigt avancerad och kraftfull.
Citera
2013-08-12, 23:13
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Man kan ju hoppas att amerikanska myndigheter i så fall utreder saken. De lär ju ha betydligt större resurser än svenska och de kommer knappast att bry sig om Avpixlat är oppositionell i Sverige, det är säkert amerikanska kunder som drabbas och då kommer saken i ett annat läge... Med tanke på hur långt de nådde med TPB så sitter inga svenskar säkra ifall några sådana är inblandade. De kommer högst sannolikt aldrig att ens kunna lämna Sverige utan att riskera gripas och utlämnas...

Att det utreds finner jag ingen tvivel på, däremot kommer knappast Avpixlat begära en utredning, av den enkla anledningen att det drivs av "privata" personer, en utredning skulle föra fram dessa i offentligheten och det är jag ganska säker på att ingen av dem vill. Däremot kanske attacken emot själva hotellet kommer att granskas, men är attacken skickad från Ryssland eller liknande länder så kommer självklart ingen dom falla i ärendet av uppenbara skäl.
Citera
2013-08-12, 23:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Vilken nytta skulle en sådan lista göra? Du skulle bara hävda att den var falsk eller manipulerad. Efter att ha tagit del av dina kommentarer framgår det med all tydlighet vilken skrupelfri typ du är. Du skulle till och med fnaska ut din egen gamla mor om du kunde tjäna en slant på det, för att inte tala om för vilken billig penning du är beredd att förråda både folk och land. Därför har jag heller inga som helst förväntningar om att det jag skriver kommer göra något för att rubba din vrickade tankevärld utan replikerar mest för att bringa löjets skimmer över dina argument samtidigt som jag upplyser trådens övriga läsare om MENA-berikarnas förehavanden.

Norge - Enligt norska myndigheter har alla överfallsvåldtäkter i Oslo under en 5 års period begåtts av invandrare med icke- västlig (läs muslimsk) bakgrund
http://www.youtube.com/watch?v=YiVVvJIM5UI#at=73

Finland - Var tredje våldtäkt begås av utlänning
http://hbl.fi/nyheter/2012-04-26/var-tredje-valdtakt-begas-av-utlanning

Nu kommer du - trots att Sverige är på andraplats efter Lesotho i anmälda våldtäkter - hävda att det inte finns något samband till Sverige eftersom de muslimer som kommer hit inte är som de i våra grannländer. Tyvärr för din del - men tur för oss andra - finns det vissa i Sverige som begåvats med framsyntheten att luska i brottsstatistiken och göra det jobb Sveriges gummiryggade journalistkår ej vågar göra dvs upplysa svenska folket om invandringens baksidor.

http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/
http://affes.wordpress.com/2012/07/14/invandrarna-och-brotten-2-svartskallemajoriteten/
http://affes.wordpress.com/2012/07/22/invandrarna-och-brotten-3-ostasiatisk-upprattelse/
http://affes.wordpress.com/2012/07/29/invandrarna-och-brotten-4-hiram-forbattrar-statistiken/
http://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Ang. Norge... så bör du läsa sanningen.

http://www.utrop.no/22210

Det går att sila och vinkla skit hur fan man vill.

Sanningen är att våldtäkter oftast begås av nära familjemedlemmar och nästan alltid inom etniska gruppen.

Man uppskattar att det sker runt 8000 - 16000 våldtäkter och mordförsök i Norge.
Alltså runt 24000 - 48 000 under samma tre årsperiod som rasisternas 41 överfallsvåldtäkter.
Så man kan säga att de där rasisterna silar bort 99% av våldtäkterna för att få fram 41 överfallsvåldtäkter som begicks av invandrare för att då kunna säga: "100% av överfallsvåltäkterna begås av invandrare..."

Det är ju sant... men det utgör bara endast 0,1-0,2 procent av helheten...

Varför skriver inte avpixlat om detta... varför läser du inte nåt om det på AFFES lilla faktasidan... Nej, för att de har en agenda som gör att fotfolket ska hetsas....

Vad är det som gör att det silas så mycket inom slask-rasisterna?

Förstår att avpixlat blir hackat.
Citera
2013-08-12, 23:14
Bannlyst
Det nämndes inget om detta på The pirate bays fest i lördags? Skulle ju finnas hackingtält m.m. Bara en ren spekulation dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in