Citat:
Ursprungligen postat av
ManyMen
Det är fakta att det ser helt annorlunda ut i våra fängelser än på Aftonbladets framsida.
En svensk medborgare som litar på vår större tidningar ska inte få en total chock av att besöka ett fängelse. Vilken sorts verklighet är de media förmedlar då? Man ska kunna gå in på ett fängelse och känna igen den bild av verkligheten man fått från media. Punkt slut!
Jag bad om länkar för att bevisa ditt påstående om att bara invandrare pixlas. Du har hitintills inte lyckats bevisa att så är fallet.
Jag sa att även om media i allmänget vrider åt ena hållet så vrider ap 1000 gr mer åt andra hållet.
där sa du inte emot - så jag tackar för det.
Jag har inte upplevt att avvikande avsikter är lika ovälkomna ngnstans på dags och kvällspressens sidor som det är på avpixlat. Det lyckades du inte heller motbevisa.
Du har hanterat detta på samma sätt som man kan vänta sej av en anhängare av avpixlat. Dvs kvantificerat diskussionen och vridit in den åt annat håll genom att gnälla om gur det ser ut i fängelserna.
Vad svarar du om jag ställer dessa tre frågor.
a.Hur stor andel av fängelsekunderna kommer från hem med god familjebakgrund och trygg uppväxtmiljö.?
b.Hur stor andel av dom invandrare som har kunnat erbjudas god och trygg uppväxtmiljö, tror du hamnar i fängelse.?
c.Ser du ngt sammanhang mellan varför personer ur olika klasser är olika fördelade i fångvårdsstatistiken.?
Klarar du det - eller blir det fler utsvningar och inexakta svar från din sida.?