2013-08-12, 23:43
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då kan man plocka en stark ytter istället, och flytta in Ox som komplement centralt, samt låta Cazorla bli tia.
Nu kanske det är jag som har dålig koll, men behöver man en stark ytter när man har Podolski och Ox att välja på på vänsterkanten? Och centralt ska Ox isåfall konkurrera med Wilshere, Arteta, Ramsey och eventuellt även Gustavo. Sen Cazorla, han är väl redan tia?

Eller har jag missat nåt?
2013-08-12, 23:44
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Sen är det skillnad på kvalité ock kvantitet också visst han kanske får in 4 spelare, men vilka spelare är det han får in då...

Mvh

Dom har ju i alla fall försökt att köpa bra spelare i detta fönster som exempelvis Mkhitaryan och Costa, men att försöka locka över spelare som redan spelar i CL-lag är kanske något orealistiskt. Vi ska inte förvänta oss några toppnamn utan det blir väl spelare man ser potential i och sen får vi se hur det blir.
2013-08-12, 23:51
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Jag förstår inte resonemanget om att det är bättre att låta Suarez ruttna på bänken än att sälja till Arsenal.

Nej inte jag heller, men jag tror att Liverpool väntar så långt det bara går på att ett lag som inte heter Arsenal eller Tottenham ska komma med ett bud. Funkar inte detta så vore det nog ganska dumt att inte sälja till Arsenal för i alla fall 45-50 miljoner pund, men efter John Henrys uttalanden gentemot Arsenals försök att köpa Suarez så ser jag inte hur det ska kunna bli affär? Han skulle ju helt tappa ansiktet i så fall efter hans ganska starka utspel om hur idiotiskt det vore att sälja till dom.
2013-08-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://twitter.com/hannaharsenal/status/367012900579192834

Detta....

Arsenal har alltså släppt 22 spelare på lån/sålt.

Storstädning är ju underbart. Nu ska de tomma ytorna bara fyllas med 2, kanske 3, spelare av kvalitet.

Listan är förövrigt inte klar. Chamakh, Bendtner och Park ska väck också. Sen är allt skit rensat ut truppen.
2013-08-13, 00:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Nu kanske det är jag som har dålig koll, men behöver man en stark ytter när man har Podolski och Ox att välja på på vänsterkanten? Och centralt ska Ox isåfall konkurrera med Wilshere, Arteta, Ramsey och eventuellt även Gustavo. Sen Cazorla, han är väl redan tia?

Eller har jag missat nåt?

Alltså tar man in ett komplement till Giroud, låt säga Matri, och värvar låt säga Willian och Gustavo, så skulle man kunna lösa offensiven enligt följande:

Arteta/Gustavo/ Ramsey/Wilshere/Diaby

Walcott/Oxlade Cazorla/Rosicky Willian/Podolski

Giroud/Matri

Cazorla har spelat mycket vänsterytter på det senaste. Och jag kom på att Oxlade inte är primärt en inner även om man breddar på yttrarna, eftersom Cazorla förmodligen flyttas in.

OBS!!! Detta är helt hypotetiskt. Men satan vad jag skulle gilla detta. Enorm jävla bredd. Säg att man får Matri för 100 miljoner, Gustavo för 150 och Willian för 300, så är detta så mycket mer värt än att norpa Suarez. Sedan behövs så klart en fjärdemittback oavsett. Man ska också ha i åtanke att många kan spela på andra positioner. Wilshere på alla centralt, Cazorla och Rosicky på en kant, och Oxalde centralt. Vad säger ni? Jag gillar denna lösning väldigt mycket.
2013-08-13, 00:03
Medlem
Jerrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://twitter.com/hannaharsenal/status/367012900579192834

Detta....

Arsenal har alltså släppt 22 spelare på lån/sålt.

Detta är dock något missvisande med tanke på att akademispelare som Crowley, Raage och Pleguezuelo även köpts in.

Känns ju lite sådär när tom akademin känns tunn på spelare i nuläget
2013-08-13, 00:09
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Alltså tar man in ett komplement till Giroud, låt säga Matri, och värvar låt säga Willian och Gustavo, så skulle man kunna lösa offensiven enligt följande:

Giroud/Matri

Cazorla har spelat mycket vänsterytter på det senaste. Och jag kom på att Oxlade inte är primärt en inner även om man breddar på yttrarna, eftersom Cazorla förmodligen flyttas in.

OBS!!! Detta är helt hypotetiskt. Men satan vad jag skulle gilla detta. Enorm jävla bredd. Säg att man får Matri för 100 miljoner, Gustavo för 150 och Willian för 300, så är detta så mycket mer värt än att norpa Suarez. Sedan behövs så klart en fjärdemittback oavsett. Man ska också ha i åtanke att många kan spela på andra positioner. Wilshere på alla centralt, Cazorla och Rosicky på en kant, och Oxalde centralt. Vad säger ni? Jag gillar denna lösning väldigt mycket.
Du kan fortsätta drömma vidare...
Även om ni skulle få in dom spelarna skulle ni ändå få jävligt svårt att komma top 3. City, Chelsea, United känns ändå för starka.
2013-08-13, 00:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du kan fortsätta drömma vidare...
Även om ni skulle få in dom spelarna skulle ni ändå få jävligt svårt att komma top 3. City, Chelsea, United känns ändå för starka.

Det tycker jag verkligen inte. Vi är titelutmanare med dessa köp.
2013-08-13, 00:27
Medlem
boba fetts avatar
Citat:

Giroud/Matri

Jag känner spontant att det inte är offensiven som är problemet, förutom en striker av världsklass då. I övrigt så kan spelare flyttas runt rätt mycket, precis som du säger. Det är snarare defensiven som behöver mer bredd, och då är ju Gustavo ett bra köp. Men ytterligare en back av kvalitet skulle inte skada alls.
2013-08-13, 00:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Jag känner spontant att det inte är offensiven som är problemet, förutom en striker av världsklass då. I övrigt så kan spelare flyttas runt rätt mycket, precis som du säger. Det är snarare defensiven som behöver mer bredd, och då är ju Gustavo ett bra köp. Men ytterligare en back av kvalitet skulle inte skada alls.

Backen kommer, det lär vara ett som är säkert. Det ska vara en 3:e-/4:e-back, men som kan göra ett bra jobb vid speltid. Williams passar utmärkt där. Men man har såklart ett tiotal att välja bland då man inte eftersöker en spelare av absolut toppklass.
2013-08-13, 00:40
Medlem
Utöver det så ska vi inte glömma att "Diaby will be like a new signing. ".

Även om det är ett citat som han hånas för så ligger det faktiskt lite sanning i det. Diaby är ruskigt jävla talangfull men tyvärr så verkar han inte vara gjord för att spela fotboll. Tycker synd om killen.

-
Angående offensiven;

Skit i den där jävla Suarez nu. All in på Martinez borde Wenger satsa på.
2013-08-13, 00:42
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Backen kommer, det lär vara ett som är säkert. Det ska vara en 3:e-/4:e-back, men som kan göra ett bra jobb vid speltid. Williams passar utmärkt där. Men man har såklart ett tiotal att välja bland då man inte eftersöker en spelare av absolut toppklass.
Jo det låter ju rimligt. Vad gäller striker så är det synd att man inte kunde ha lagt vantarna på Gomez eller Jovetic. Det hade suttit fint.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in