2013-08-12, 22:40
Medlem
namerlesss avatar
https://twitter.com/hannaharsenal/status/367012900579192834

Detta....

Arsenal har alltså släppt 22 spelare på lån/sålt.
Senast redigerad av namerless 2013-08-12 kl. 22:43.
2013-08-12, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tycker också John W.Henry och CO har lärt sig av sina misstag. Men sanningen är den att just i i år finns massa kvalitets anfallare till salu bara man pröjsar. Säljer Liverpool Suarez för låt oss säga 40-45 miljoner€ så finns det pengar till Jackson Martinez+någon mittback.

Anzhiz satsning sägs avslutas nu, borde inte Willian och Etoo stå högt i kurs? även en spelare som Denisov kan faktiskt vara rätt nyttig.

Rodgers har ju gått ut och sagt att han letar efter förstärkningar och att pengar finns, så kan tänka mig att större delen av en eventuell försäljning av Suarez kommer att användas till anfallet. Man får det man betalar för.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
José?

Menar så klart Jose.
2013-08-12, 22:48
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://twitter.com/hannaharsenal/status/367012900579192834

Detta....

Arsenal har alltså släppt 22 spelare på lån/sålt.

Och ändå finns det dött kött kvar att göra sig av med, som Bendtner...
2013-08-12, 22:48
Medlem
Ja efter de kommentarerna ska det nog mycket till från Arsenals sida för att inte säkra Gustavo. Var väl på tiden att ett större namn togs in. Ingen Paulinho men trevligt med en till klasslirare i PL.
2013-08-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Även om man inte hittar någon ersättare till Suarez så kommer anfallet att förstärkas i så fall. Blir ju rätt svårt att hitta någon av hans kaliber, men tror klubben är mycket bättre förberedda än när man handlade in Carrol i panik..

Jo men bättre förberedda än när man köpte in Carrol i panik säger inte så mycket ändå
Tänk också på att Agger drar till sig intresse från Barca. I mina ögon har Liverpool inte alls stärkt sina chanser att nå topp 4, snarare tvärtom!
2013-08-12, 23:09
Medlem
Kafferastens avatar
Enligt Liverpool Echo så vill Rodgers värva fyra spelare till innan fönstret stänger. En mittback, en vänsterback, en ytter och en anfallare. Ska nog mycket till om man lyckas med den bedriften. Men försvinner Downing nu också då ska det finnas en hel del pengar att spendera även om Suarez blir kvar.
2013-08-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Enligt Liverpool Echo så vill Rodgers värva fyra spelare till innan fönstret stänger. En mittback, en vänsterback, en ytter och en anfallare. Ska nog mycket till om man lyckas med den bedriften. Men försvinner Downing nu också då ska det finnas en hel del pengar att spendera även om Suarez blir kvar.

Sen är det skillnad på kvalité ock kvantitet också visst han kanske får in 4 spelare, men vilka spelare är det han får in då...

Mvh
2013-08-12, 23:18
Medlem
anteri17s avatar
Jag förstår inte resonemanget om att det är bättre att låta Suarez ruttna på bänken än att sälja till Arsenal. Med största sannolikhet plockar Arsenal in en forward oavsett. Att då sälja för ett överpris och kunna ersätta med en eller flera spelare är bättre, än att ha kvar Suarez, inte låta han spela/lär inte vara motiverad, och ha färre pengar att värva för.

Sedan verkar ju Liverpool-supportrar nästan glömma att Coutinho och Sturridge kommer spela hela säsongen. Deras inverkan på Pool var ju enorm i våras. Det blir såklart svårt att nå top4, men truppen har ju blivit avsevärt bättre det senaste året.
2013-08-12, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Jo men bättre förberedda än när man köpte in Carrol i panik säger inte så mycket ändå
Tänk också på att Agger drar till sig intresse från Barca. I mina ögon har Liverpool inte alls stärkt sina chanser att nå topp 4, snarare tvärtom!

Det jag menar är att man inom klubben nog redan kollar på vem eller vilka man vill ersätta Suarez med.. Angående Agger så är jag personligen inte oroad, även om dansken drar så lär Liverpool få en bra peng. Hoppas dock på att han stannar.

Nja har svårt att se hur det ska vara tvärtom, men håller med om att det ska mycket till för sluta topp fyra..
Senast redigerad av brigade 2013-08-12 kl. 23:23.
2013-08-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag förstår inte resonemanget om att det är bättre att låta Suarez ruttna på bänken än att sälja till Arsenal. Med största sannolikhet plockar Arsenal in en forward oavsett. Att då sälja för ett överpris och kunna ersätta med en eller flera spelare är bättre, än att ha kvar Suarez, inte låta han spela/lär inte vara motiverad, och ha färre pengar att värva för.

Sedan verkar ju Liverpool-supportrar nästan glömma att Coutinho och Sturridge kommer spela hela säsongen. Deras inverkan på Pool var ju enorm i våras. Det blir såklart svårt att nå top4, men truppen har ju blivit avsevärt bättre det senaste året.

Vem ska Arsenal köpa in då som håller samma klass som Suarez eller liknande klass?
2013-08-12, 23:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Vem ska Arsenal köpa in då som håller samma klass som Suarez eller liknande klass?

Alltså liknande klass blir svårt, men det bör ju inte vara omöjligt att landa en spelare som Martinez eller Rooney, eller en Etoo för den delen. Man kan också välja att prioritera om och ha en öppen forwardsplats som ska utgöras av Giroud/ köpt komplement. Då finns det en hel jävla del att välja bland. Då kan man plocka en stark ytter istället, och flytta in Ox som komplement centralt, samt låta Cazorla bli tia. Jag tror Arsenal löser de sista dagarna ganska bra, och således är det bara symbolvärdet och prestigen som Liverpool vill behålla. För ingen kan tro att Suarez kommer prestera i närheten av förra året om han stannar.
2013-08-12, 23:31
Medlem
hobokens avatar
Jag tycker nog att Liverpools möjligheter att nå Champions League är ganska exakt lika stora med eller utan Suarez. Även med Suarez på plan är man ett klart sämre lag än både Arsenal och Tottenham. För ett sådant överpris borde man borde tacka och ta emot och skicka honom till London. Att behålla honom försätter klubben i en bra mycket sämre position än om man säljer honom till Arsenal. Då står man där utan vare sig pengar eller Suarez, en Suarez som även om han inte spelar sprider dålig stämning i klubben. De pengar man kan få för honom måste vara mer värt än vad det kostar att förbättra Arsenal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in