Citat:
Ursprungligen postat av
boba fett
Nu kanske det är jag som har dålig koll, men behöver man en stark ytter när man har Podolski och Ox att välja på på vänsterkanten? Och centralt ska Ox isåfall konkurrera med Wilshere, Arteta, Ramsey och eventuellt även Gustavo. Sen Cazorla, han är väl redan tia?
Eller har jag missat nåt?
Alltså tar man in ett komplement till Giroud, låt säga Matri, och värvar låt säga Willian och Gustavo, så skulle man kunna lösa offensiven enligt följande:
Arteta/Gustavo/ Ramsey/Wilshere/Diaby
Walcott/Oxlade Cazorla/Rosicky Willian/Podolski
Giroud/Matri
Cazorla har spelat mycket vänsterytter på det senaste. Och jag kom på att Oxlade inte är primärt en inner även om man breddar på yttrarna, eftersom Cazorla förmodligen flyttas in.
OBS!!! Detta är helt hypotetiskt. Men satan vad jag skulle gilla detta. Enorm jävla bredd. Säg att man får Matri för 100 miljoner, Gustavo för 150 och Willian för 300, så är detta så mycket mer värt än att norpa Suarez. Sedan behövs så klart en fjärdemittback oavsett. Man ska också ha i åtanke att många kan spela på andra positioner. Wilshere på alla centralt, Cazorla och Rosicky på en kant, och Oxalde centralt. Vad säger ni? Jag gillar denna lösning väldigt mycket.