2013-08-12, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vad gör det om något kommer fram i ljuset då?

Men det ni presenterar är ju inte LJUS, utan snarare en ogenomtränglig Londondimma.
Jag menar, Avpixlats eget twitter motsäger ju hela den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Flytta sajter borde inte betyda att man ligger nere alls och vore det serverproblem kunde man väl skriva att det är det. 40 timmar är alldeles för lång tid och de här små livsteckningen duger inte som kommunikation för en sån stor sajt.

Men de är ju amatörer, vad hade du väntat dig?
Citera
2013-08-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Det är ingen svensk myndighet som har stängt ner AP. Servern ligger i USA och svenska myndigheter når inte dit med sina slibbiga bläckfiskarmar. I så fall skulle Flashback vara nedstängt för länge sen.

Jag tror min på teori att det rör sig om självförvållat fel som ej täcks av AP:s supportavtal med serverhotellet. Därfår får man snällt vänta tills det blir måndag och kontorstid i USA. Dvs, om ett antal timmar från och med nu.

jepp, det är den teorin som är troligast, den är också pinsam eftersom den visar på slarv och snålhet (brist på pengar finns ju inte). Så därför går de inte ut med skälet men har lite halvkass kommunikation utåt med att det kommer ordna sig.

Personligen hoppas jag att det är interna strider som ligger bakom, men ... jag inser ju att även om det är möjligt, är detta mer troligt.
Citera
2013-08-12, 09:18
Medlem
Nåväl. Oavsett anledningen till att Avpixlat ligger nere kan vi nog utgå ifrån att inläggen om SÄPO-razzia och brottsutredning är rent strunt.
Föreställ er rubrikerna på Aftonbladet och Expressen om så vore fallet. Det hade varit rena julafton på dessa redaktioner. För att inte tala om Expo. Nu verkar deras skribenter veta lika lite som vi.
Citera
2013-08-12, 09:40
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
det är ju ganska rimligt, de kanske inte ville lägga ut pengarna för ett sådant och det är klart att något sånt (snålhet vs vishet) ... vill de inte gå ut med och när siten väl är uppe igen, kommer det hela snart vara glömt.

Ska man diskutera detaljer så är SLA en kostnad alla kanske inte är beredd att ta? Nu är jag inte överdrivet bekant med Avpixlat, men tycker mig inte minnas att sidan hamnat på "HÄ" tidigare?

SLA kostar givetvis olika mycket beroende på hur pass komplex tjänst/produkt du har hos företaget. I USA brukar det dock vara billigare än i Europa.

Instämmer inte med argumentet om snålhet vs vishet. Statliga företag trots SLA går med jämna mellanrum ner hela helger, gärna kring löning eller pga av slarv/dåligt underhåll.
Citera
2013-08-12, 09:42
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fis-i-byxan
Expo.se-gänget lyckades med lite sabotage kanske?

Hur ofta brukar Expo hacka ner sidor? Är det vanligt?
Citera
2013-08-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Expo kan nog tänka sig att lägga några mille på något sånt, dom har pengar så det räcker och blir över. Lär ju sticka i ögonen något enormt att sanningen får komma ut obehindrat sådär och kommunister har ju aldrig tyckt om yttrandefrihet..

Och vad är vinsten för expo? Att framstå som idioter? Att framstå som de som vill tysta meningsmotståndare när hela deras ideologi utgår från att alla människors lika rätt att få vara och tycka som de vill utan att rasister och främlingsfientliga ska trycka ner....

Det går ju emot hela deras inställning till livet.

idioter. Tänk efter före ni skriver.
Citera
2013-08-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
och hur fan skulle man kunna verifiera att JUST de som kommenterar, är de ansvariga för Avpixlat? Precis som det nu sprids en massa rykten/disinfo på bl.a Flashaback och en massa äckliga kommunistbloggar skulle det bara spä på felaktigheter som skulle vara till harm för Avpixlat. Det är helt korrekt taktik att vänta tills "felet" är åtgärdat och sedan berätta vad som hände.

Men jisses pucko. De har varit utsatta förut för överbelastningsattacker och sidan varit nere. Det tar 5 sekunder för de att gå ut och skylla på motståndaren. Finns hur många kanaler och sätt som helst för Ekeroths fotsoldater att sprida budskapet.

Snälla barn. Tänk efter före.
Citera
2013-08-12, 09:47
Medlem
stigmas avatar
Tänk om det är Aftonbladet och dess "Sveriges skickligaste internetspårare" som varit i farten. Dessa teknikvidunder "spårade" ju AP:s server till Nya Zeeland bara för att deras ip en gång varit reggat på ett Nya Zeeländskt företag. Därav låg ip location kvar på NZ.

Utan att ens köra en ping, vilket direkt skulle avslöja att servern INTE låg på NZ, eller ens en traceroute, så gick dessa superskickliga superhackers ut och berättade att servern minsann låg på NZ.

Pinsamt Aftonbladet, riktigt jävla pinsamt.
Citera
2013-08-12, 09:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Tänk om det är Aftonbladet och dess "Sveriges skickligaste internetspårare" som varit i farten. Dessa teknikvidunder "spårade" ju AP:s server till Nya Zeeland bara för att deras ip en gång varit reggat på ett Nya Zeeländskt företag. Därav låg ip location kvar på NZ.

Utan att ens köra en ping, vilket direkt skulle avslöja att servern INTE låg på NZ, eller ens en traceroute, så gick dessa superskickliga superhackers ut och berättade att servern minsann låg på NZ.

Pinsamt Aftonbladet, riktigt jävla pinsamt.
Nog är AB pinsamma allt men här tycker jag AP ska ha en liten känga, de gör normalt ett kanonjobb men jag kan inte förstå att de inte kan gå ut med någon vettig information på Twitter eller varför inte i den där tråden.
Citera
2013-08-12, 09:56
Medlem
stigmas avatar
Det KAN vara en missad faktura. Har själv råkat ut för detta i samband med serverhosting. Servern tas ner, man betalar snabbt som fan, det är helg och man måste vänta till måndagen så att "Billing deparment" kan verifiera betalningen.
Citera
2013-08-12, 10:01
Bannlyst
Avpixlat är ju en helt oseriös sida driven av inkompetenta idioter. Detta är inget nytt.
Sedan finner jag det komiskt att många gråter om att det är den 3e, 4e, 5e eller vad det är största nättidningen som om det skulle tyda på någon form av kvalité
Citera
2013-08-12, 10:13
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntes
Avpixlat är ju en helt oseriös sida driven av inkompetenta idioter. Detta är inget nytt.
Sedan finner jag det komiskt att många gråter om att det är den 3e, 4e, 5e eller vad det är största nättidningen som om det skulle tyda på någon form av kvalité

Okej, vilka nätblasker anser du hålla hög kvalité då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in