Citat:
Ursprungligen postat av
Ossip
Färbjudas vet jag inte. Men folk borde bilda sej själv så dom inte går på sådana billigheter som avpixlat sysslar med.
Och vad menar jag med billigheter.?
Vi börjar med dessa 3 punkter.
1.Att enbart lyfta fram förövare med invandrarbakgrund - är dom svenska så finns brottet inte - ia.f inte hos avpixlat.
2. Att felanalysera så skulden altid ligger hos den som har invandxrarbakgrund, oavsett hur det ser ut i verkligheten.
3. Att fegt inte tillåta kommentarer av motsatt åsikt på sin sida.
Du kan inte ha det lätt i livet då du verkar tycka det mesta här i livet är billigheter? Går in på en pizzeria och tycka de håller på med billigheter som bara serverar pizza. Surfar in på fotbollskanalen.se och skickar mail till redaktionen om varför de håller på med billigheter som tex bara ha massa fotbollsnyheter på sidan. Nu är jag ingen jättebesökare på avpixlat, men de gångerna jag besökt sidan så har det iaf varit andra nyheter än vad du skriver. Även svenska förövare har jag sett nyheter på.
Men iaf, spelar ju ingen roll om det hypotetiskt skulle vara 100% nyheter om invandring/invandrare, det är ju det sidan är gjord för? På dig låter det som att om de skulle komma med 10 nyheter om dagen där det är en invandrare är gärningsmän så är det rasistiskt, varför har de inte svenskar som begår brott bara tex? [sighs]
Sen om det nu är så att de lyfter fram nyheter som har med invandrare/invandring att göra så är det väl inte så konstigt att dessa får skulden? Tex om det kommer en nyhet att ett invandrargäng sparkade ner en gubbe med hund så kan väl skulden inte ligga någon annanstans?
Sen är det väl bra att sidor som avpixlat finns där man dels får reda på nyheter som inte nämns i vanlig media samt att man kan kommentera dessa om man således vill? Till skillnad från vanlig media där man varken ser dessa nyheter samt kan kommentera. Eller man kanske kan kommentera om man kör med login från facebook eller g+ osv, men det lär väl avskräcka många som inte vill bli uteslutna ur facket, få sparken, få hot osv bara för att de är kritiska mot invandringspolitiken.
Att nämna att man tycker invandringspolitiken är åt helvete idag är som att ha dödat en 2-åring och knullat denna i skitan i just den ordningen. Eller värre.
Nehe, nu ska maila volvo(jag var där och skulle köpa ny bil) att om de ville sälja en bil till mig får de sluta upp med billigheterna och börja sälja andra bilmärken också. Och motorcyklar. Och pizza.