2013-08-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice
Klockrent. Denna sida borde förbjudas och de styrande borde lämnas ut till folket för offentlig summarisk dom, om gud så vill.

Färbjudas vet jag inte. Men folk borde bilda sej själv så dom inte går på sådana billigheter som avpixlat sysslar med.

Och vad menar jag med billigheter.?
Vi börjar med dessa 3 punkter.

1.Att enbart lyfta fram förövare med invandrarbakgrund - är dom svenska så finns brottet inte - ia.f inte hos avpixlat.
2. Att felanalysera så skulden altid ligger hos den som har invandxrarbakgrund, oavsett hur det ser ut i verkligheten.
3. Att fegt inte tillåta kommentarer av motsatt åsikt på sin sida.
Senast redigerad av Ossip 2013-08-12 kl. 21:49.
Citera
2013-08-12, 21:44
Medlem
Citat:
Avpixlat är SD's kamporgan, de blivande brunskjortorna. Avpixlat sprider hat och våld. Men ingen ddosar dom, detta är ett falsarium för att likt riksdagsbranden dra sympati till sin sak. Innan det ens över går dom ut och anklagar vänstern.

Avpixlat är nazister.

Och du verkar inte ha fått tillräckligt med muslimbalk i tvåan idag.

På vilket sätt är Avpixlat nazister? Förklara. De har frågat om det tidigare men aldrig fått svar.
Senast redigerad av -WonderwaLL- 2013-08-12 kl. 21:46.
Citera
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Avpixlat är SD's kamporgan, de blivande brunskjortorna. Avpixlat sprider hat och våld. Men ingen ddosar dom, detta är ett falsarium för att likt riksdagsbranden dra sympati till sin sak. Innan det ens över går dom ut och anklagar vänstern.

Avpixlat är nazister.
Ja, och Kent Ekeroth är Sveriges första judiska nasse. Smart

Synd att man gick ut med teorin om ryska maffians inblandning. Det ger ett löjets skimmer över det hela.
Citera
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
kollat twitter, inte sett en enda känd "vänsterperson" anse denna attack på yttrandefriheten vara fel

mot smygdiktatur går vi, o duktigt svenskt folk kommer lämna landet, överlämna Sverige till fiasko ekonomiskt o kulturellt

vad ska då den autonoma vänstern klaga på? när pengarna slut
de kommer äta varann...
Ytterligare en... Du grät floder när aftonbladet.se sänktes också va? En svensk tidning med utgivartillstånd och allt, snacka om att angripa demokratin!

Hur vet vi egentligen att det rör sig om en ddos-attack över huvud taget?
Citera
2013-08-12, 21:48
Medlem
SuneNixons avatar
Varför är inte Flashback nedstängt på samma sätt för länge sen om det är möjligt att stänga ner Avpixlat på detta vis? Fb borde ju vara ett större hatobjekt än AP?
Citera
2013-08-12, 21:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viggen82
Här var det livat.... En snabb fråga, hur är det möjligt att attackera en hemsida så länge? Måste ju krävas mycket resurser och pengar? Kan någon förklara lite snabbt?

Har väl nämnts tidigare att det finns olika tekniker/metoder för att genomföra en DDoS-attack och att vissa metoder kräver mer resurser än andra. Frågan är ju även om attacken är så långvarig som det sägs eller om AP:s leverantör helt enkelt vägrar att släppa dem online igen innan de kommit fram till någon bra lösning för att detta inte ska upprepas.

Skulle onekligen vara intressant att se AP:s loggar för de senaste dygnen så att man kanske kunde utläsa vad för slags attack det handlar om och hur omfattande den faktiskt har varit, men jag tror inte de är så sugna på att offentliggöra den informationen.
Citera
2013-08-12, 21:50
Medlem
MartinBrices avatar
Så skickar dom högerslampan och överlöparen Dagerlin att i sin metadondimma ge en förvirrad analys av läget. Dom kunde lika gärna be en tunna skit blogga. Fy fan, revolution nu.
Citera
2013-08-12, 21:50
Medlem
quanto_tempos avatar
Enligt trend micros prislista av (Distributed) Denial of Service - DDOS:
===================
Så mycket kostar en rysk hackare
Denial-of-service-angrepp:
Hackningsangrepp mot datorer eller hemsidor i syfte att stänga ner dem.
Pris:
Angrepp som varar i en timme: 67 kronor
Angrepp som varar i en dag: 200-467 kronor
Angrepp som varar i en vecka: 1000 kronor
Angrepp som varar i en månad: 8001 kronor

http://www.trendmicro.se/newsroom/pr/rysk-hackare/index.html
===================

Troligvis är det en grupp av människor eller t.o.m någon slags organisation som anlitat några som är skickliga på distribuerade attacker. Dessa tjänster hittar man lättast i ryssland. Jag tror inte heller att det är några pojkrumshackers som genomfört detta.
Citera
2013-08-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Att vi leder den ligan beror väl på att vi i sverige anser att beröring är en våldtäkt. Vi har hårdare krav på vad som kan kallas våldtäkt eller inte... läs på.

Har du en lista på alla våldtäkter som begås i landet och vilka som står bakom?
För den listan vill jag se....
Beror VÄL PÅ?! Du är dum i huvudet.

Sådan statistik FÅR inte föras i Sverige, men i vårt grannland Norge, där inte skär-av-min-egen-kuk-maffian på något propagandaorgan i huvudstad bestämmer agendan, har sådan statistik:

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/
Citera
2013-08-12, 21:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ytterligare en... Du grät floder när aftonbladet.se sänktes också va? En svensk tidning med utgivartillstånd och allt, snacka om att angripa demokratin!

Hur vet vi egentligen att det rör sig om en ddos-attack över huvud taget?

Helt säker kan man väl inte vara men allt tyder ju på det. Något överbelastade anslutningen till deras server det första dygnet, vilket tyder på DDoS. Hade det handlat om något annat borde servern ha försvunnit helt och hållet direkt.
Citera
2013-08-12, 21:53
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om hur jag låter. Jag är vänsterpartist, jag sympatiserae med den islamska kampen och inser att ni haverister här är de första som kommer ställas mot väggen när revolutionen kommer. Tills dess är det min plikt att påpeka det fullständigt oacceptabla som uppviglarna och nazisterna SD och avpixlat håller på med.

Det finns nog en hel del som vill ställa vänsterpack som du mot väggen också.

Patetiskt att folk fortfarande eftersträvar revolution och mord av människor 2013. Folk har varken lärt sig av Stalin eller Hitler, vilket ändå är något av det mest basala i historieväg vi har. Och innan man fattat den läxan, så är det ju fullständigt meningslöst att ens försöka diskutera saker som grundläggande mänskliga rättigheter och frihet.
Citera
2013-08-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Är du ledsen

Kan du länka till Avpixlat skrikandes efter upprättelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in