2013-08-12, 22:05
Medlem
Citat:
Redaktionen överväger nu att polisanmäla händelsen.
Lycka till med den anmälan! Svensk polis kommer inte att lägga två ruttna halmstrån i kors för att utreda denna händelse.
Citera
2013-08-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossip
Färbjudas vet jag inte. Men folk borde bilda sej själv så dom inte går på sådana billigheter som avpixlat sysslar med.

Och vad menar jag med billigheter.?
Vi börjar med dessa 3 punkter.

1.Att enbart lyfta fram förövare med invandrarbakgrund - är dom svenska så finns brottet inte - ia.f inte hos avpixlat.
2. Att felanalysera så skulden altid ligger hos den som har invandxrarbakgrund, oavsett hur det ser ut i verkligheten.
3. Att fegt inte tillåta kommentarer av motsatt åsikt på sin sida.

Du kan inte ha det lätt i livet då du verkar tycka det mesta här i livet är billigheter? Går in på en pizzeria och tycka de håller på med billigheter som bara serverar pizza. Surfar in på fotbollskanalen.se och skickar mail till redaktionen om varför de håller på med billigheter som tex bara ha massa fotbollsnyheter på sidan. Nu är jag ingen jättebesökare på avpixlat, men de gångerna jag besökt sidan så har det iaf varit andra nyheter än vad du skriver. Även svenska förövare har jag sett nyheter på.

Men iaf, spelar ju ingen roll om det hypotetiskt skulle vara 100% nyheter om invandring/invandrare, det är ju det sidan är gjord för? På dig låter det som att om de skulle komma med 10 nyheter om dagen där det är en invandrare är gärningsmän så är det rasistiskt, varför har de inte svenskar som begår brott bara tex? [sighs]

Sen om det nu är så att de lyfter fram nyheter som har med invandrare/invandring att göra så är det väl inte så konstigt att dessa får skulden? Tex om det kommer en nyhet att ett invandrargäng sparkade ner en gubbe med hund så kan väl skulden inte ligga någon annanstans?

Sen är det väl bra att sidor som avpixlat finns där man dels får reda på nyheter som inte nämns i vanlig media samt att man kan kommentera dessa om man således vill? Till skillnad från vanlig media där man varken ser dessa nyheter samt kan kommentera. Eller man kanske kan kommentera om man kör med login från facebook eller g+ osv, men det lär väl avskräcka många som inte vill bli uteslutna ur facket, få sparken, få hot osv bara för att de är kritiska mot invandringspolitiken.

Att nämna att man tycker invandringspolitiken är åt helvete idag är som att ha dödat en 2-åring och knullat denna i skitan i just den ordningen. Eller värre.

Nehe, nu ska maila volvo(jag var där och skulle köpa ny bil) att om de ville sälja en bil till mig får de sluta upp med billigheterna och börja sälja andra bilmärken också. Och motorcyklar. Och pizza.
Citera
2013-08-12, 22:07
Medlem
Sprid adress:

http://web.archive.org/web/20130805113941/http://avpixlat.info/

Bakdörr till Avpixlat.
(Arkiverad 2013-08-05, men fullt läsbart)
Citera
2013-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
De kan väl göra samma sak som flashbacks tekniker har gjort? Här funkar ju allt toppen, attacker till trots.

Du tycker inte att det vittnar om amatörmässighet att man har en av sveriges mest besökta hemsidor och dukar under flera dygn vid en attack?

Nej, absolut inte. Däremot ditt resonerande tyder på att du inte har koll.

Det är så enkelt att du har en given bandbredd och om trafiken går över den bandbredden kommer sidan att gå ner och det finns inget som någon kan göra åt detta utom att öka bandbredden.

Ökad bandbredd kostar pengar och har inget att göra med varken säkerhet eller kompetens.

Anta att avpixlat ha en 1gbit lina och nu får 100gbit trafik, tror du på riktigt att de ringer sin leverantör och beställer en 100gbit lina? Nej, de väntar givetvis ut attacken.

Givetvis skulle även flashback kunna utsättas för samma sak och få samma problem.
Citera
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Inlägg av den här typen är mycket användbara när det gäller att få folk att överge sjuklövern, tack för det.

Om du nu inte är islamist, har du funderat över möjligheten att islamisterna kanske en dag tycker att anhängare av en judisk ideologi kan undvaras i kalifatet?

Om inte annat så kan man historiskt se att hantlangarna vid revolutioner typiskt sett skaffas undan när den nya politbyrån tagit makten. (Man kan ju inte ha kvar en massa mördare som kan få för sig att göra revolution igen...)

MartinBrice blir mao sannolikt inte särskilt långlivad även om hans dröm om "revolution" lyckas...
Citera
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Lycka till med den anmälan! Svensk polis kommer inte att lägga två ruttna halmstrån i kors för att utreda denna händelse.

Stämmer tyvärr ganska bra. Sverige är ju ungefär som Zimbabwe numera.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroone
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17283127.ab

"Det som har hänt nu är att någon antirasistisk organisation eller autonomvänstern har haft kontakt med någon kriminell organisation, kanske ryska maffian eller liknande, som har enorma resurser att skicka skräpdata och nu mot betalning attackerar Avpixlat"

Hahaha, sen när har ryska maffian börjat extraknäcka som datanördar?
Citera
2013-08-12, 22:09
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Enligt trend micros prislista av (Distributed) Denial of Service - DDOS:
===================
Så mycket kostar en rysk hackare
Denial-of-service-angrepp:
Hackningsangrepp mot datorer eller hemsidor i syfte att stänga ner dem.
Pris:
Angrepp som varar i en timme: 67 kronor
Angrepp som varar i en dag: 200-467 kronor
Angrepp som varar i en vecka: 1000 kronor
Angrepp som varar i en månad: 8001 kronor

http://www.trendmicro.se/newsroom/pr/rysk-hackare/index.html
===================

Troligvis är det en grupp av människor eller t.o.m någon slags organisation som anlitat några som är skickliga på distribuerade attacker. Dessa tjänster hittar man lättast i ryssland. Jag tror inte heller att det är några pojkrumshackers som genomfört detta.

Mmm det verkar ju jävligt trovärdigt med en fast prislista... Ska vi ta ner AB i en månad? Jag är med på en femhundring...

Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig

Hört talas om ekonomisk brottslighet eller? Nån verkar ha kollat lite för mycket på film....
Citera
2013-08-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Du kan inte ha det lätt i livet då du verkar tycka det mesta här i livet är billigheter? Går in på en pizzeria och tycka de håller på med billigheter som bara serverar pizza. Surfar in på fotbollskanalen.se och skickar mail till redaktionen om varför de håller på med billigheter som tex bara ha massa fotbollsnyheter på sidan. Nu är jag ingen jättebesökare på avpixlat, men de gångerna jag besökt sidan så har det iaf varit andra nyheter än vad du skriver. Även svenska förövare har jag sett nyheter på.

Men iaf, spelar ju ingen roll om det hypotetiskt skulle vara 100% nyheter om invandring/invandrare, det är ju det sidan är gjord för? På dig låter det som att om de skulle komma med 10 nyheter om dagen där det är en invandrare är gärningsmän så är det rasistiskt, varför har de inte svenskar som begår brott bara tex? [sighs]

Sen om det nu är så att de lyfter fram nyheter som har med invandrare/invandring att göra så är det väl inte så konstigt att dessa får skulden? Tex om det kommer en nyhet att ett invandrargäng sparkade ner en gubbe med hund så kan väl skulden inte ligga någon annanstans?

Sen är det väl bra att sidor som avpixlat finns där man dels får reda på nyheter som inte nämns i vanlig media samt att man kan kommentera dessa om man således vill? Till skillnad från vanlig media där man varken ser dessa nyheter samt kan kommentera. Eller man kanske kan kommentera om man kör med login från facebook eller g+ osv, men det lär väl avskräcka många som inte vill bli uteslutna ur facket, få sparken, få hot osv bara för att de är kritiska mot invandringspolitiken.

Att nämna att man tycker invandringspolitiken är åt helvete idag är som att ha dödat en 2-åring och knullat denna i skitan i just den ordningen. Eller värre.

Nehe, nu ska maila volvo(jag var där och skulle köpa ny bil) att om de ville sälja en bil till mig får de sluta upp med billigheterna och börja sälja andra bilmärken också. Och motorcyklar. Och pizza.

Du gav just ett utmärkt exempel på ap's smutsiga anda.
Tack för hjälpen :-)
Citera
2013-08-12, 22:11
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroone
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17283127.ab

Haha, så komiskt
Dagerlind ser ut som ett riktigt WT patrask i fotografiet.
Citera
2013-08-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
"Det som har hänt nu är att någon antirasistisk organisation eller autonomvänstern har haft kontakt med någon kriminell organisation, kanske ryska maffian eller liknande, som har enorma resurser att skicka skräpdata och nu mot betalning attackerar Avpixlat"

Ungefär sen 90-talet.
Citera
2013-08-12, 22:14
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så du menar att om man inte betalar sina räkningar är det första som händer att företaget som tillhandahåller tjänsten i fråga överbelastar ens server?

Naturligvis inte men finns det fakta/bevis som stödjer påståendet om att det är en riktad attack mot hatsajten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in