2013-08-12, 21:11
  #301
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Varför har han ens en bil?


Är nog lagligt ,märkligt nog att "patienterna" kan äga bilar

Han är inte den enda ,fanns en psykpatient som styckmördat A*de*s C**lss*n som satt på tidigare Sidsjöns dårhus .han ägde en bil som han stack med till Norge med där Polisen tog han ,han är död sen länge men reglerna är nog samma
Citera
2013-08-12, 21:16
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
"Bilen är enligt polisen registrerad på mannen själv." Snyggt med haveri på E4an. Måste ha varit en riktigt dålig bil.

Intressant är även (från AB)
Citat:
Men det gick fort att fastställa att han var den efterlyste 54-åringen då hans bil är spärrad och ett rikslarm hade gått ut

Får man fråga varför informationen om att Herr Rödskägg hade tillgång till bil inte kommit ut?
Uppenbarligen visste ju polisen om det eftersom de hade "spärrat" den..
Citera
2013-08-12, 21:44
  #303
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Intressant är även (från AB)


Får man fråga varför informationen om att Herr Rödskägg hade tillgång till bil inte kommit ut?
Uppenbarligen visste ju polisen om det eftersom de hade "spärrat" den..


Vad menas med att hans bil är spärrad?
Citera
2013-08-12, 21:46
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Vad menas med att hans bil är spärrad?
Att fordonet är efterlyst.
Citera
2013-08-12, 21:54
  #305
Medlem
Lagligt o äga bil men nog fan måste ju finnas regler o hålla bilnyckeln från pervot:-B
Citera
2013-08-12, 22:37
  #306
Medlem
Hur kunde han ha bilen där? Eller har ngn kört dit den åt honom?
Citera
2013-08-12, 22:51
  #307
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Med tanke på att "L" varit omhändertagen i över 25-år, så är det väl rimligt att fordonet har en betydande ålder?
Men jag kan ha fel....
Vårdtagare på våra "dårhus" har ju tillgång till telefon o internet, så man kanske får permission för bilköp?
Någon som är insatt har möjligen upplysningar om Karsudden har "kundparkering" för intagna?

edit:

Från Katrineholm till Linköping tar det ca en timme med bil, så han har rimligen varit på bilsemester några dagar, frågan är vart?
Och varför har inte polisen gått ut med att han färdas/har tillgång till bil?
Hans integritet kan knappast kränkas mer efter att ha fått sin bild spridd, eller?

Det finns ingen parkering för patienter på Karsudden, men det är nog inga problem att parkera en bil en kilometer ifrån Karsudden då det finns många parkeringsmöjligheter in mot stan.

Det var inte längesen patienterna kunde beställa pizza och betala lite extra till utköraren för att få varor levererade till sjukhuset i samband med maten utan att personalen märkte något. Och ni kan ju gissa vad det var för några varor som kom in på avdelningen.

Jag tycker att det tummas på säkerheten väldigt mycket men det kanske har ändrats i nutid. Nu vet jag inte vilken avdelning Obelix satt på men i A-huset som är det minst strikta huset så far patienterna ut och in nästan hur de vill, och att åka och köpa en bil då är inga svårigheter. Kan inte se att han inte skulle få äga en bil heller, men jag kan inte styrka detta.

Nu tror jag dock att Obelix satt på en hårdare avdelning då han satt i D-huset (det hårdaste) när jag befann mig där. Men sköter man sig och blir framflyttad är det lugnt.

Man blir ju lite nyfiken på vad det var för bil och hur han fick igång den. Köpte han ett nytt batteri och några tändstift på Mekonomen intill Biltema? Många frågetecken man vill ha svar på. Han kanske börjar blogga snart och upplyser oss.
Citera
2013-08-12, 23:14
  #308
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Med tanke på att "L" varit omhändertagen i över 25-år, så är det väl rimligt att fordonet har en betydande ålder?
Men jag kan ha fel....
Vårdtagare på våra "dårhus" har ju tillgång till telefon o internet, så man kanske får permission för bilköp?
Någon som är insatt har möjligen upplysningar om Karsudden har "kundparkering" för intagna?

edit:

Från Katrineholm till Linköping tar det ca en timme med bil, så han har rimligen varit på bilsemester några dagar, frågan är vart?
Och varför har inte polisen gått ut med att han färdas/har tillgång till bil?Hans integritet kan knappast kränkas mer efter att ha fått sin bild spridd, eller?

Tror inte att Farbror Blå har ids att kolla upp om han ägt eller haft tillgång till någon bil
Citera
2013-08-13, 00:19
  #309
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Det finns ingen parkering för patienter på Karsudden, men det är nog inga problem att parkera en bil en kilometer ifrån Karsudden då det finns många parkeringsmöjligheter in mot stan.

Det var inte längesen patienterna kunde beställa pizza och betala lite extra till utköraren för att få varor levererade till sjukhuset i samband med maten utan att personalen märkte något. Och ni kan ju gissa vad det var för några varor som kom in på avdelningen.

Jag tycker att det tummas på säkerheten väldigt mycket men det kanske har ändrats i nutid. Nu vet jag inte vilken avdelning Obelix satt på men i A-huset som är det minst strikta huset så far patienterna ut och in nästan hur de vill, och att åka och köpa en bil då är inga svårigheter. Kan inte se att han inte skulle få äga en bil heller, men jag kan inte styrka detta.

Nu tror jag dock att Obelix satt på en hårdare avdelning då han satt i D-huset (det hårdaste) när jag befann mig där. Men sköter man sig och blir framflyttad är det lugnt.

Man blir ju lite nyfiken på vad det var för bil och hur han fick igång den. Köpte han ett nytt batteri och några tändstift på Mekonomen intill Biltema? Många frågetecken man vill ha svar på. Han kanske börjar blogga snart och upplyser oss.

Parkeringsplatser där du kan ställa din bil i flera år, eller hur tänker du?
Citera
2013-08-13, 06:23
  #310
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Att fordonet är efterlyst.

Misstänkte det men jag förstår inte varför snuten väljer att inte informera allmänheten om att en förrymnd "livsfarlig" patient från rättspsyk har tillgång till bil samt modell och reg.nr, det måste väl vara en standard procedur?
Citera
2013-08-13, 06:25
  #311
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror inte att Farbror Blå har ids att kolla upp om han ägt eller haft tillgång till någon bil


Bilen var ju spärrad aka efterlyst och vadå inte orkar? Det räcker med en enkel sökning....
Citera
2013-08-13, 07:51
  #312
Medlem
Raggdoll3s avatar
Bilen var väl avställd och stod på någon gård, han tog sig dit och fick igång den varefter den fungerade som bostad. Hans största problem var troligen brist på kontanter, därav soppatorsk och haffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in