Citat:
Ursprungligen postat av
dayweed
Från artikeln
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forrymd-man-omhandertagen/
"Bilen är enligt polisen registrerad på mannen själv." Snyggt med haveri på E4an. Måste ha varit en riktigt dålig bil.
Med tanke på att "L" varit omhändertagen i över 25-år, så är det väl rimligt att fordonet har en betydande ålder?
Men jag kan ha fel....
Vårdtagare på våra "dårhus" har ju tillgång till telefon o internet, så man kanske får permission för bilköp?
Någon som är insatt har möjligen upplysningar om Karsudden har "kundparkering" för intagna?
edit:
Från Katrineholm till Linköping tar det ca en timme med bil, så han har rimligen varit på bilsemester några dagar, frågan är vart?
Och varför har inte polisen gått ut med att han färdas/har tillgång till bil?
Hans integritet kan knappast kränkas mer efter att ha fått sin bild spridd, eller?