2013-08-12, 17:07
Medlem
Har advokaten nyktrat till och gjort ngn form av uttalande? Eller har han ej varit i kontakt med aj?

Har man fått svar på senaste analysen från skl?

Edit: reservation för då jag missat ett dygn i tråden.
Citera
2013-08-12, 17:10
Medlem
Vet inte hur mycket det avhandlats, föreligger det inte en stor chans att burfåglarna har kvittrat om likets plats.?
Citera
2013-08-12, 17:20
Medlem
micrObelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Angående att folk är inne och tänder ljus INNANFÖR polisens avspärrning.

Att i sin TÄVLAN att visa att man bryr sig mest visa att man inte bryr sig alls! DET är perverst.
Och om vi här inne på FB anklagas för att gotta oss i olyckan - vad gör då inte dessa människor som är inne och klampar på en brottsplats. Makabert, upprörande.

Angående barnet på BP. Tur i oturen, som sagts tidigare, att ungen inte bedömdes vara ett ögonvittne av GM... Det "problemet" hade ju kunnat uppstå för GM om barnet varit lite äldre...

Citat:
Ursprungligen postat av antropomorphism
Pratade med en lokalbo som var upprörd över att platsen behandlas som något turistmål och folk stannar mitt i vägen och går ur och står och pekar och beter sig som att det är en "sevärdhet", helt utan respekt för varken händelser, lag eller personer... Idioter!

Det handlar nog rätt mycket om att försöka verka präktiga. De kanske inte brister så mycket i respekt som i förmåga att med hjälp av "hatthållaren" förstå att de kränker offer för en tragedi genom att klampa runt som elefanter.

Att intresserade åker förbi och tittar är kanske inget att klaga på så länge de inte kör på hur som helst på privata marker och parkerar så att de stör trafiken. Man kan också tycka att de ska ge fan i att klampa in på andras marker som en skock får och skräpa ner samt förstöra vegetationen. Att under normalt iaktagande av allemansrätten försiktigt gå fram utanför ev. avspärrning tycker jag nog också är OK. Att i allmänhet visa lite diskretion tillhör väll också det man bör kräva av den som vill se platser med egna ögon. Att dra upp ett gigantiskt teleobjektiv och rikta rakt mot bebyggelsen i området känns väll inte helt OK under rådande omständigheter.
Citera
2013-08-12, 18:50
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tack för det! Även om barnet inte gjort sig illa, som är en effekt, finns absolut den risken då han lämnats ensam, så detta med hennes son ska banne mig ge GM extra tid bakom lås och bom!!
Jag kan i alla fall inte tänka mig att rätten på något sätt ser förbi det faktum att sonen var ensam i ca 12 timmar. Och den mängden blod som nämnts, ett barn kan halka och slå sig rejält illa så GM har på alla sätt varit totalt likgiltiga i detta.

Jag förstår din oro för att barnet skulle kunna råka ännu mer illa ut, men gudskelov verkar det inte vara så. Nu spelar det egentligen inte någon roll eftersom barnet bevisligen var ensam i minst 12 timmar och då behöver man inte ens tala om RISK för barnmisshandel, det ÄR barnmisshandel. Gärningsmannen(männen) vet att barnet är där och skiter i det på rak svenska. Tala om likgiltighet och hänsynslöshet (båda barnen är ju för evigt berövade sin mor).
Citera
2013-08-12, 19:51
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Eftersom AJ var häktad i sin frånvaro av svensk domstol, är han således häktad med fulla restriktioner även i Polen.

Säkerligen har AJ restriktioner i Polen, men det följer inte automatiskt av att han har restriktioner i Sverige. När det gäller vår egen lagstiftning "Lag (2003:1156) om överlämnande från Sverige enligt en europeisk arresteringsorder" så säger regeringen i förarbetet "Det finns enligt regeringens bedömning inte tillräcklig anledning att införa särregler om häktningsrestriktioner för de fall där en arresteringsorder har utfärdats. /.../ Rambeslutet [Europeiska rådets rambeslut] ger därtill goda möjligheter till snabba direktkontakter när det gäller att skaffa fram underlag för ett beslut om häktningsrestriktioner."

Det skulle förvåna mig om inte Polen ser det på samma sätt, dvs. en praktisk lösning i direktkontakt.

Ingen stor sak, bara en marginalanteckning.
Citera
2013-08-12, 20:05
Medlem
Nu hoppas jag vi snart vi får ett slut på denna tragiska historia. I de flesta av dessa meningslösa dödande, så erkänner gärningsman direkt på plats, dumpar inte liket som skräp och står för vad han/hon gjort och tar sitt straff. Detta fall kommer aldrig att glömmas, det är så tragiskt, meningslöst och så jävla onödigt...

Allt och ingenting annat talar för AJ som gärningsman, hoppas han nu bekänner sitt dåd. Alla kan då släppa det till viss del och AJ kan sitta tills han blir ofarlig för omgivningen.
Citera
2013-08-12, 20:06
Medlem
bokfodrals avatar
http://www.expressen.se/gt/nya-fynd-i-fallet-med-smabarnsmamman/

Citat:
Under helgen har polishundar sökt av området där kvinnan upptäcktes i torsdags.
– Då gjorde man ytterligare fynd på platsen där kroppen hittades så då har vi gjort ytterligare en teknisk undersökning.

I morgon ska de häktade förhöras och på onsdag kommer AJ till Sverige.
Citera
2013-08-12, 20:10
Medlem
Tomatos avatar
Nya fynd där Id@ hittats mördad.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2289247-nya-fynd-dar-kvinna-hittades-mordad
Citat:
Polis och tekniker infann sig snabbt och under natten mot fredagen gjordes intressanta fynd som kommer att leda utredningen framåt.
Citat:
Vi har även haft tekniker på plats under helgen och hundpatruller. Nya fynd är gjorda, men precis som tidigare vill jag inte kommentera vad det är för slags fynd, säger Thord Haraldsson, chef på länskriminalpolisen i Västra Götaland.Väntar på svarObduktionen av kvinnans kropp är inte klar och svar på bland annat DNA- och blodanalyser förväntas komma från SKL, Sveriges kriminaltekniska laboratorium, senare i veckan.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-12 kl. 20:16.
Citera
2013-08-12, 20:11
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Du kan lugnt utgå ifrån att tjejerna kommer att flockas runt AJ nu. Ingenting slår en nazistisk kvinnomördare med psykopatiska drag. Fast bara en misstänkt sådan förstås. Det är det fina i kråksången.

Precis, läste igår att Tony Olsson gift sig. (Malexandermördaren) tragiskt är bara förnamnet.
Citera
2013-08-12, 20:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2289247-nya-fynd-dar-kvinna-hittades-mordad

Att det var tillrört? Sorry, men jag har inte hört det ordet förut, vad menas?

Citat:
Det var vid 15-tiden den 30 juni som blodspår upptäcktes i trappuppgången till kvinnans lägenhet på Dannebacken. När polisen tog sig in i bostaden konstaterades mängder med blod, att det var tillrört och att kvinnans yngste son hade lämnats ensam.
Citera
2013-08-12, 20:19
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Bara att glädjas åt att trion är så pass korkade att de lämnar spår efter sig. Jag tror på en fällande dom inom snar framtid.
Citera
2013-08-12, 20:20
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Att det var tillrört? Sorry, men jag har inte hört det ordet förut, vad menas?

Att någon har rört till det, stökat ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in