2013-08-12, 17:17
Awaiting Email Confirmation
min polare bor i tyskland fram till jul och hemma i sverige har han försörjningsstöd till sin lägenhet där han inte bor egentligen, under ett par månader. tror jag är den enda som känner till hans bidragsfusk. är det lätt att sätta dit? Och hur skulle kommunen annars få nys om det om jag inte berättade? Det är väl inte så att dom kommer på besök för att kolla om någon bor i den lägenhet dit man har försörjningsstöd? Aldrig hört talas om.
Citera
2013-08-12, 17:24
Medlem
Du verkar vara en schysst polare, men sätt dit honom det är ju mina pengar oxå!
Citera
2013-08-12, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Du verkar vara en schysst polare, men sätt dit honom det är ju mina pengar oxå!
du missade trådens fråga
Citera
2013-08-12, 17:45
Medlem
Sereenas avatar
Det normala är ju att man ska lämna in en massa papper, ibland måste du även ha möte i samband med ansökan, du måste visa sökta jobb, skött dina träffar hos AF mm.

Så sålänge han inte har nån speciallösning så går det inte.
Citera
2013-08-12, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det normala är ju att man ska lämna in en massa papper, ibland måste du även ha möte i samband med ansökan, du måste visa sökta jobb, skött dina träffar hos AF mm.

Så sålänge han inte har nån speciallösning så går det inte.

han åker ju till sverige många gånger per år så det skulle väl inte vara några problem att fixa
Citera
2013-08-12, 18:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azarashi
han åker ju till sverige många gånger per år så det skulle väl inte vara några problem att fixa

Detta ska göras varje månad, plus ev möten som kan planeras in på väldigt kort tid, du kan få ett brev hem med posten på måndag att du ska vara där onsdag morgon, missa ett möte och du blir avskriven/får avslag.
Citera
2013-08-12, 20:57
Medlem
Tja, räcker ju med att grannarna lämnar ett anonymt tips... Man märker ju vem som bor och inte bor bredvid och ovanför... Har han en facebook som han postar bilder och incheckningar ifrån tyskland? Om profilen inte är personlig (går att testa bara genom att logga ut och gå in på direktlänken till hans profil) kan det likagärna vara en handläggare som googlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in