Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Det är det visserligen men nu har killen köpt klockan så det är inte så mycket mer att diskutera om i det fallet eller hur?
Hela detta delforum verkar ha en enormt tråkig von oben attityd vad gäller alla klockor som inte är a) mekaniska och b) kostar minst en halv månadslön.
Inte alls! Det kommer in mycket konkreta alternativ (Se Seiko, Tissot) t.e.x.
Billiga begagnade ur ifrån Omega finns det med.
En Armani klocka är precis som en Ralph Lauren klocka...
Dåliga urverk, låg kvalitativa armband och i dom flesta fall gjorda i en guldimitation.
Att köpa en Armaniklocka är samma sak som att gå och köpa en Ralph lauren piké med en höst över hela tröjan.
Det finns så mycket bättre klockor för samma pengar, i precis samma stil som den klockan TS söker. Men det står inte ARMANI på urtavlan & spännet...
Citat:
Ursprungligen postat av
OikosNomos
Överpris? Vad exakt menar du med det? Vinsten som företaget gör eller? I sådana fall så är alla klockor "överpris"..?
Ditt inlägg var inte ämnat för mig, men jag svarar ändå.
Med överpris gissar jag på att han menar att dom tar betalt för märket och inget annat.
En Armaniklocka kostar antagligen inte mer än ett par hundra kronor att ta fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
OikosNomos
Håller som en mussepigg klocka? Negligerar du det faktum att en Armani klocka lätt kan hålla i 10 år?
Vad pratar du om? En klocka som inte håller mer än 10 år ÄR en skitklocka...
Och badar man med sin Armaniklocka så har man tur om den inte blir fylld med vatten. Här har du en tabell vad "vattentåligheten" hos klockor faktiskt innebär.
<30 m Klockan bör ej utsättas för vatten överhuvudtaget
30 - 50 m Klockan tål vattenstänk
100 m Du kan duscha, bada och simma med klockan
<200 m Du kan snorkla och dyka med klockan
Citat:
Ursprungligen postat av
aneki
Då det är ungefär samma delar kan de säkerligen det. En quartzklocka håller ofta rätt länge, gäller bara att du byter batteri.
Jag hade inte satsat mina pengar på en livslängd på 10 år dock. Så "lätt kan hålla i 10 år" är en grav overstatement.
Jag menar seriöst, nypris 4000 för en klocka som inte ens kör safirglas, det är fånigt om något.
Indeed... Speciellt med tanke på att det inte hade varit speciellt dyrt för tillverkaren (Armani) att tillföra ett safirglas och lite mer pengar på O-ringar o övriga packningar för att den ska gå att bada med t.e.x.