2013-08-12, 13:44
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Så det var en ddos-attack precis som jag sa! var är mina pengar?
Citera
2013-08-12, 13:46
Medlem
stigmas avatar
Jahapp, det var en DDos trots allt. Då vet vi.
Risken finns att dom kan bli utkastade av hostingleverantören om det fortgår. Kunder som drar till sig upprepade DDos-attacker är inte uppskattade.
Citera
2013-08-12, 13:47
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker

Tycker min teori om att det skulle röra sig om en DNS amplification-attack blev befogad nu med tanke på kraften i attacken

http://www.us-cert.gov/ncas/alerts/TA13-088A
Citera
2013-08-12, 13:55
Medlem
Men vem är då 2big4you som glider omkring här och låtsas ha insideinfo...
Citera
2013-08-12, 13:58
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eone
Men vem är då 2big4you som glider omkring här och låtsas ha insideinfo...

Det var nog bara bluff. Han skrev att "restore" pågår. Har inget med ddos att göra. Vid serverkrasch/db-krash etc så får man göra en restore.
Citera
2013-08-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det avgör saken.
Jag har tidigare uppskattat att enbart läsa avpixlat men nu blir det till att stödja sidan med 200-300kr per månad via donationskontot.
Vidrigt tillvägagångssätt.

Det blir samma sak här. Det vidriga antidemokratiska islamvurmande vänsterpack som med stor sannolikhet ligger bakom, tror att de uppnår något genom sina fascistiska metoder men det kommer få exakt motsatt effekt. Satans kommunistslödder, fan var jag hatar dem!!
Senast redigerad av Maxilla-Maximus 2013-08-12 kl. 14:39.
Citera
2013-08-12, 14:02
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Tycker min teori om att det skulle röra sig om en DNS amplification-attack blev befogad nu med tanke på kraften i attacken

Du verkar ha koll. Vad kostar det rent pengamässigt att iscensätta en sådan attack?
Citera
2013-08-12, 14:04
Medlem
Storalfs avatar
Jag kommer också börja stödja sidan ekonomiskt. Vem ligger bakom det hela tror ni, jag har verkligen kass koll på det här med hacking men vad jag förstått verkar det vara rätt avancerat och skickligt utfört?
Citera
2013-08-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3

Det lät faktiskt som den mest sannolika teorin efter att ha läst länken du bifogade. Det märks att du verkar insatt i dessa frågor. Jobbar kanske med datorsäkerhet?
Citera
2013-08-12, 14:09
Medlem
Rök ut idioterna
Går det att spåra varifrån attacken kommer eller vilka som organiserat den? Om attacken kommer från gammelmedias bulvaner eller från något politiskt parti är skandalen gigantisk och JK-anmälningarna kommer att bli många.
Citera
2013-08-12, 14:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag kommer också börja stödja sidan ekonomiskt. Vem ligger bakom det hela tror ni, jag har verkligen kass koll på det här med hacking men vad jag förstått verkar det vara rätt avancerat och skickligt utfört?

Avancerat och skickligt utfört är det knappast då DDoS-attacker inte kräver några avancerade kunskaper. Vad en sådan attack dock kräver är resureser i form av datorer som, medvetet eller omedvetet, kan sända så mycket trafik till den attackerade servern att denna förblir otillgänglig för andra, och ju längre attacken pågår desto större resurser bör det handla om.
Citera
2013-08-12, 14:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jävla vänstertroll som förstört tråden och hånat alla som spekulerat i att det var en attack. Nu är den stora frågan vilka som ligger bakom, hoppas Avpixlats host har experter som kan försöka hitta de satans antidemkratiska anarkistjävlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in