2013-08-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Även om man är förälskad behöver man ju inte vara en ekonomisk idiot, men det kanske är annorlunda i bögsvängen...

Det tycks vara mycket som är "annorlunda" i de kretsarna.

Bara den saken att man har sex med "vem som helst" i en bastuklubb utan skydd.. Det låter ju inte som att personerna i fråga tänkte på konsekvenserna direkt. Om man inte tänkte på AIDS så borde man kanske ändå ha tänkt på andra sjukdomar - eller? Men allt detta berodde säkert på den berömda "blinda kärleken"? ;-)

För mig låter det som så att man är beredd till enormt rikstagande - men när det blir dags att ta konsekvenserna för sitt eget handlande - då skyller man på andra. Mytomanen, psykopaten, you name it.

Jag kan också stoppa första bästa människan på gatan - helst en uteliggare (som SN) - ge honom en slant i fickan och sen bli sårad när han inte betalade tillbaka pengarna jag gav honom.

Men skulle någon bli förvånad?

En människa som har poste restante adress och skulder hos Kronofogden kan ju inte på något sätt påstå att han "sköter sitt".
Senast redigerad av sno 2013-08-12 kl. 12:34.
Citera
2013-08-12, 12:32
Medlem
[quote=bimbo88|44738971]
Citat:
Ursprungligen postat av bimbo88

Nu hade dom inte bott ihop bara i en kvart !

Varför blir mina inlägg halva ibland ??

Du kanske har betalat bara halva abonnemanget?

De här paret träffades i april. i juni (säkert redan innan) bodde de ihop. Säkerligen därför att SN var bostadslös - vilket JJ måste ha vetat. Bostadslös, med skulder och betalningsanmärkningar, oförmögen att teckna ett abonnemang..

Men Cypern skulle de åka till..

Jag kan alltså inte se det som så att SN ENSAM är den som lurades. JJ lurade ju sig själv. Och han tycks inte heller ha tyckt att det var viktigare att betala av skulderna FÖRST - och semestra sen..
Citera
2013-08-12, 12:34
Medlem
[quote=sno]
Citat:

Du kanske har betalat bara halva abonnemanget? :D

De här paret träffades i april. i juni (säkert redan innan) bodde de ihop. Säkerligen därför att SN var bostadslös - vilket JJ måste ha vetat. Bostadslös, med skulder och betalningsanmärkningar, oförmögen att teckna ett abonnemang..

Jag kan alltså inte se det som så att SN ENSAM är den som lurades. JJ lurade ju sig själv. Och han tycks inte heller ha tyckt att det var viktigare att betala av skulderna FÖRST - och semestra sen..

Står i media att dom bott ihop sen april
Citera
2013-08-12, 12:35
Medlem
[quote=sno]
Citat:

Du kanske har betalat bara halva abonnemanget? :D

Sen hade ju inte SN tänkt resa heller !!!
Citera
2013-08-12, 12:38
Medlem
[quote=bimbo88|44739127]
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Sen hade ju inte SN tänkt resa heller !!!

Nej, men JJ tycks ha tyckt att det skulle ha varit ok. Trots skulderna som växte ränta hos Kronofogden..
Citera
2013-08-12, 12:40
Medlem
[quote=bimbo88|44739115]
Citat:

Där ser man. Man träffar en kille man inte känner för fem öre - och flyttar ihop med honom direkt från krogen/första dejten.

Sen undrar man varför det inte funkar eller funkar dåligt.

Innan dess har man hunnit sälja lägenheten och lite annat..
Citera
2013-08-12, 12:45
Medlem
Citat:
Jag vill inte vara fräck men.. ursäkta mig.. Hur i helvete kan man gömma någons räkningar för 200.000kr utan att vederbörande undrar vart räkningarna har tagit vägen? Utan att de diverse bolagen kontaktar en och påminner en? Och hur kan det komma sig att vederbörande som har köpt något för 200.000kr sen senare inte har pengar att betala dessa räkningar?

Jag tvivlar inte att SN är en lögnare, men man kan inte skylla enbart på honom om den här expojkvännen har hamnat i en knipa. Han tycks inte ha haft någon koll över sin ekonomi överhuvudtaget.

Har tänkt samma tanke, om man saknar räkningar så ringer man väl upp och ber om en ny faktura. Men har för mig att någon skrev att det var räkningar som SN skulle betala åt personen, men det låter ju också knäppt, betala dina egna räkningar liksom. Och om jag stod på någon annans abonnemang osv så skulle jag ändå ringa och dubbelkolla då och då för att vara säker på att betalningar kom in.
Citera
2013-08-12, 12:54
Medlem
Citat:
Jag vill inte vara fräck men.. ursäkta mig.. Hur i helvete kan man gömma någons räkningar för 200.000kr utan att vederbörande undrar vart räkningarna har tagit vägen? Utan att de diverse bolagen kontaktar en och påminner en? Och hur kan det komma sig att vederbörande som har köpt något för 200.000kr sen senare inte har pengar att betala dessa räkningar?

Jag tvivlar inte att SN är en lögnare, men man kan inte skylla enbart på honom om den här expojkvännen har hamnat i en knipa. Han tycks inte ha haft någon koll över sin ekonomi överhuvudtaget.

Det är roligt att folk dömer utan att veta...
Drt kallas kärleken är blind. Man litar fullt på sin partner att drn ska betala räkningarna. Den säger att den har gjort det men har i ajälva verket gömt räkningar. Detta va under tiden han gixk hemma med cancer. Så når påminnelserna kom gömdes även de...
Citera
2013-08-12, 12:57
Medlem
crazyADHDs avatar
Ville bara tillägga att om man läser noga vad personen som kände SN skrev så gömde han fakturor, detta borde väl även innefatta påminnelser, inkassokrav och indrivningar.

Har man ett förhållande, är sambos och har gemensam ekonomi så misstror man ju inte sin andra halva i första taget. Sedan efterpå är räntorna oftast skyhöga och kanske ca 200.000 är summan av kardemumman.

Edit: ville bara tillägga att bara för att man är förälskad och litar blint på sin kärlek gör en inte mindre clever än någon annan, försök tänka utanför era egna ramar. Empati, förståelse för andras handlingar, sätta ögonen i deras synvinkel och känslomönster och att man inte kan vara paranoid på sin partner. Kanske även ni med oförmåga till detta lider av någon känslomässig störning.
Senast redigerad av crazyADHD 2013-08-12 kl. 13:03.
Citera
2013-08-12, 12:58
Medlem
[quote=bimbo88|44739115]
Citat:

Jo men nu får du tänka på att de var ihop sedan April också. Jag bodde i och för sig redan ihop med min sambo när vi blev ihop, men vi hade känt varandra längre. JJ och SN träffades och flyttade ihop antagligen för att SN inte hade egen lägenhet, det är i och för sig inte jättekonstigt, det tror jag händer lite då och då. Men JJ var helt klart för givmild så snart in på relationen, SN var ju nästan hans blonda bimbo som JJ skulle köpa kärlek för pengar.
Citera
2013-08-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Har tänkt samma tanke, om man saknar räkningar så ringer man väl upp och ber om en ny faktura. Men har för mig att någon skrev att det var räkningar som SN skulle betala åt personen, men det låter ju också knäppt, betala dina egna räkningar liksom. Och om jag stod på någon annans abonnemang osv så skulle jag ändå ringa och dubbelkolla då och då för att vara säker på att betalningar kom in.

Dessutom får man ju ett kvitto när man har betalat.
Citera
2013-08-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyADHD
Ville bara tillägga att om man läser noga vad personen som kände SN skrev så gömde han fakturor, detta borde väl även innefatta påminnelser, inkassokrav och indrivningar.

Har man ett förhållande, är sambos och har gemensam ekonomi så misstror man ju inte sin andra halva i första taget. Sedan efterpå är räntorna oftast skyhöga och kanske ca 200.000 är summan av kardemumman.

Jag hade nog börjat undra om jag aldrig såg fakturor eller liknande i posten. Jag förstår inte ens varför man skulle låta sin sambo ha hand om ens egna ekonomi? Gemensam ekonomi eller inte, brev som står i mitt namn är ju mina och jag skulle i alla fall ha koll på att fakturorna kom fram. Och tillslut borde ju Kronofogden knacka på dörren.

Och varför betalade inte den här personen sina egna räkningar? Ville den leva på SN?

Edit: Och om det var mobilräkningar så borde man upptäckt det redan efter någon månad när mobilen stängs av, är det hyran, elen, vattnet så lär man ju reagera även på det, antingen när allt stängs av eller att de knackar på och man blir vräkt (om inte annat borde hyresvärden knacka på dörrn). Så det måste ju ha varit till exempel krediträkningar, då borde man ju ha ett visst intresse för hur skulden ser ut, ringa och kolla hur mycket som är kvar etcetera) eller så borde man ju någon gång använda kortet och märka att det blivit låst. Antingen var skulden stor redan från början eller så har den växt under lång tid, en tid som man borde ha upptäckt detta på.
Senast redigerad av Capulca 2013-08-12 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in