2013-08-12, 07:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynx-lynx
Jag minns att det även var stora problem med Politiskt Inkorrekts servrar för ett par år sedan innan de bytte namn till Avpixlat.
Ja men jag vill minnas att de hade någon sida uppe som uppdaterades med vilka problemen var m.m.
Nu är det ju stendött.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2013-08-12 kl. 08:45. Anledning: uppe
Citera
2013-08-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Flytta sajter borde inte betyda att man ligger nere alls och vore det serverproblem kunde man väl skriva att det är det. 40 timmar är alldeles för lång tid och de här små livsteckningen duger inte som kommunikation för en sån stor sajt.

https://twitter.com/Avpixlat

Poängen jag gjorde var: jag tror inte att det är något skumt alls med detta, däremot tror jag att vissa gärna VILL att folk ska bli misstänksamma och sprida rykten om konspirationer, för det gagnar deras syften.

Visst, det kan absolut vara attack från hackers, från SÄPO, eller ekonomisk brottslighet som gör att sidorna (för det var väl flera?) är nere...men det KAN också vara en väldigt enkel förklaring till det.
Citera
2013-08-12, 08:35
Medlem
helt fantastiskt att läsa alla hysteriska teorier här, stor humor

fast sen blir jag orolig när jag inser att.... fan folk är faktiskt så här dumma

Nå, för att bidra till resonemangsbiten, det är orimligt de är klumpiga att de inte betalt in pengarna för siten, de lär ju ha fått påminnelse om inte annat.

Min gissning är att det är någon intern konflikt som baseras antingen det faktum att Ekeroth tjänar stora pengar på andras insatser, och har ljugit om hur mycket pengar han faktiskt fått personligen genom donationerna till avpixlat. Det har tidigare funnits en del läckor från avpixlat till aftonbladet om jag minns rätt som styrker detta

Alternativt så är det så att sd har satt stopp för avpixlat av något internt skäl, men dagerlinds hela liv kretsar kring siten så han.. försöker förtvivlat få igång den igen. sd själva kan ju inte säga något, eftersom de hela tiden blåljugit om denna site och sagt de inte har med den att göra.
Citera
2013-08-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Kan vara så enkelt att man glömt betala för domän hostingen. Leverantören öppnar inte förräns pengarna är synliga på kontot. Detta är inte helt ovanligt.
Kan ju vara pinsamt att nämna det, bättre att säga att det är tekniska problem.

Jo, men den har ju varit nere i snart 48H, visst, har varit helg, så det kanske är så simpelt. Men då kan de väl åtminstone skriva att de har problem med leverantören på sociala medier, tycker att det är väldigt dålig kommunikation från AP, tar inte många sekunder att skriva vad som hänt/händer på deras twitter.
Citera
2013-08-12, 08:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn

fast sen blir jag orolig när jag inser att.... fan folk är faktiskt så här dumma

Nå, för att bidra till resonemangsbiten, det är orimligt de är klumpiga att de inte betalt in pengarna för siten, de lär ju ha fått påminnelse om inte annat.

Min gissning är att det är någon intern konflikt som baseras antingen det faktum att Ekeroth tjänar stora pengar på andras insatser, och har ljugit om hur mycket pengar han faktiskt fått personligen genom donationerna till avpixlat. Det har tidigare funnits en del läckor från avpixlat till aftonbladet om jag minns rätt som styrker detta

Alternativt så är det så att sd har satt stopp för avpixlat av något internt skäl, men dagerlinds hela liv kretsar kring siten så han.. försöker förtvivlat få igång den igen. sd själva kan ju inte säga något, eftersom de hela tiden blåljugit om denna site och sagt de inte har med den att göra.
Först blir du orolig hur dumma folk är med sin hysteriska teorier och sen kommer du själv med dumma teorier. Suck!
Citera
2013-08-12, 08:47
Medlem
Citat:

Ja, liksom att det är nazistlögner och konspirationsteorier som sprids av "högerspöken" att UD och Säpo med hjälp av minister Freivalds stängde ner SDs hemsida 2006. För det har ju aldrig hänt, och om det nu skulle ha hänt så skulle det aldrig hända igen, för Sverige har ju gått och blivit en demokrati.
Citera
2013-08-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Ja, liksom att det är nazistlögner och konspirationsteorier som sprids av "högerspöken" att UD och Säpo med hjälp av minister Freivalds stängde ner SDs hemsida 2006. För det har ju aldrig hänt, och om det nu skulle ha hänt så skulle det aldrig hända igen, för Sverige har ju gått och blivit en demokrati.

och hon fick avgå, men du tror alltså att det är en myndihet som stängt ned sidan, och dagerlind ljuger för att dölja det då han står på deras sida? eller missförstod jag dig. Eller är ditt inlägg ett offtopicinlägg som ska rapporteras? Jag är inte säker, förtydliga gärna.
Citera
2013-08-12, 08:53
Medlem
stigmas avatar
AP ligger på en dedikerad/colo-server på ett amerikanskt serverhotell. Det kan vara så enkelt som att de inte har ett SLA (supportavtal) som ger dem support på helger vid problem. Om så är fallet lär sajten vara uppe igen under kvällen.
Citera
2013-08-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
AP ligger på en dedikerad/colo-server på ett amerikanskt serverhotell. Det kan vara så enkelt som att de inte har ett SLA (supportavtal) som ger dem support på helger vid problem. Om så är fallet lär sajten vara uppe igen under kvällen.

det är ju ganska rimligt, de kanske inte ville lägga ut pengarna för ett sådant och det är klart att något sånt (snålhet vs vishet) ... vill de inte gå ut med och när siten väl är uppe igen, kommer det hela snart vara glömt.
Citera
2013-08-12, 09:01
Medlem
Citat:
och hon fick avgå, men du tror alltså att det är en myndihet som stängt ned sidan, och dagerlind ljuger för att dölja det då han står på deras sida? eller missförstod jag dig. Eller är ditt inlägg ett offtopicinlägg som ska rapporteras? Jag är inte säker, förtydliga gärna.

Även om det inte är någon myndighet som stängt ner sidan nu, så är det mer än bara någon idiotiskt konspirationsteori från nazister att det kan vara det, det har ju faktiskt hänt förut... Vad har ändrats sedan 2006? Freivalds fick gå och regeringen har bytts ut två gånger om till en som otroligt nog är ännu mer instabil. Jag har ingen anledning att tro att det inte skulle hända igen, även om jag själv inte tror att det är så i det här fallet kan jag förstå folk som gör det.
Citera
2013-08-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Även om det inte är någon myndighet som stängt ner sidan nu, så är det mer än bara någon idiotiskt konspirationsteori från nazister att det kan vara det, det har ju faktiskt hänt förut... Vad har ändrats sedan 2006? Freivalds fick gå och regeringen har bytts ut två gånger om till en som otroligt nog är ännu mer instabil. Jag har ingen anledning att tro att det inte skulle hända igen, även om jag själv inte tror att det är så i det här fallet kan jag förstå folk som gör det.

ja, hon fick avgå eftersom det fungerar så i en demokrati, och överlag ses hennes tilltag som ett pinsamt bottennapp vad gäller ministermisstag. Det är inte helt troligt att det skulle upprepas igen, inom så kort tid och denna gång utan att det är något speciellt som föranleder det.

det KAN vara så, men det känns helt enkelt väldigt otroligt och inte för fem öre baserat i hur saker och ting (folk) fungerar.
Citera
2013-08-12, 09:12
Medlem
stigmas avatar
Det är ingen svensk myndighet som har stängt ner AP. Servern ligger i USA och svenska myndigheter når inte dit med sina slibbiga bläckfiskarmar. I så fall skulle Flashback vara nedstängt för länge sen.

Jag tror min på teori att det rör sig om självförvållat fel som ej täcks av AP:s supportavtal med serverhotellet. Därfår får man snällt vänta tills det blir måndag och kontorstid i USA. Dvs, om ett antal timmar från och med nu.

EDIT :

AP:s "farlighet" gentemot det svenska etablissmanget är grovt överdriven. Det sajten gör mest är att recitera nyheter och ge dem en annan vinkel. Man har några krönikörer som skriver riktigt bra inlägg, men det är inget sprängstoff som får Riket i gungning.
Senast redigerad av stigma 2013-08-12 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in