2013-07-27, 20:52
Medlem
Om du sag en "granat med sju flammor" som ser aningen ut som en lilja, kanske...
Citera
2013-07-28, 21:38
Medlem
Methylaminos avatar
Är det rekommenderat att lära sig lite franska innan man åker ner?
Citera
2013-07-28, 22:14
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Är det rekommenderat att lära sig lite franska innan man åker ner?

Besparar dig nog en hel del fysisk aktivitet om du gör det
Citera
2013-08-11, 02:45
Medlem
Nalffos avatar
Min fader gjorde Legion mellan 1987-1992 då var han fallskärmsjägare och höll hus i Djibouti och massa andra ställen, när han kom hem var han psykiskt skadad för han kände en sådan längtan tillbaka att han föll ihop i stress och skrik...han har aldrig grinat eller skyllt ifrån sig nått dumt han har gjort och han ljuger aldrig. Legion är en skola för dom tuffaste och dom som är redo att få en ny familj och göra vad det krävs att få saker o ting gjort. jag är den stoltaste sonen en far kan ha så jag har faktist bestämt mig att göra ett försök i nått här i sverige innan jag sedan åker till Nice i Frankrike o skriver in mig på tester. har nån annan familj, eller har ni gjort legion? snälla skicka ett PM till mig o berätta.
Citera
2013-08-11, 07:18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalffo
Min fader gjorde Legion mellan 1987-1992 då var han fallskärmsjägare och höll hus i Djibouti och massa andra ställen, när han kom hem var han psykiskt skadad för han kände en sådan längtan tillbaka att han föll ihop i stress och skrik....jag är den stoltaste sonen en far kan ha så jag har faktist bestämt mig att göra ett försök i nått här i sverige innan jag sedan åker till Nice i Frankrike o skriver in mig på tester.
Vill du också sluta som en darrande köttklump?
Citera
2013-08-12, 03:58
Medlem
Nalffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vill du också sluta som en darrande köttklump?
Nej men att göra svenskt verkar ointressant och FFL är ett fysiskt och psykiskt test som dom tuffaste klarar av och jag vill inte sitta och skydda ammande blattar med min kvinnliga kollega...nej legion är mitt mål
Citera
2013-08-25, 13:18
Medlem
Om man har lån/skulder när man åker ner, får ny identitet, sen efter 5 år när man kommer hem blir det lyxfällan eller kan man slingra sig ur dom ?
Citera
2013-08-25, 18:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingedz
Om man har lån/skulder när man åker ner, får ny identitet, sen efter 5 år när man kommer hem blir det lyxfällan eller kan man slingra sig ur dom ?
Det sämsta man kan göra är att fly ifrån sina skulder, när du väl en gång kommer hem så väntar skulderna på dig. Dessutom finner du att ränta har lagts till ränta under åren så ditt otium som pensionerad legionär kommer med största sannolikhet att bli på existensminimum.

Som sagts tidigare i tråden, är det legionen inte någon flyktväg ifrån sina problem, dels därför att du kommer att ha gott om dötid i legionen att älta dem, dels därför att när du väl kommer hem så väntar problemen på dig..
Citera
2013-08-26, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det sämsta man kan göra är att fly ifrån sina skulder, när du väl en gång kommer hem så väntar skulderna på dig. Dessutom finner du att ränta har lagts till ränta under åren så ditt otium som pensionerad legionär kommer med största sannolikhet att bli på existensminimum.

Som sagts tidigare i tråden, är det legionen inte någon flyktväg ifrån sina problem, dels därför att du kommer att ha gott om dötid i legionen att älta dem, dels därför att när du väl kommer hem så väntar problemen på dig..

Jo så är det, men med en ny identitet så borde de väl gå vägen?
Citera
2013-08-26, 11:30
Medlem
Elegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingedz
Jo så är det, men med en ny identitet så borde de väl gå vägen?

Du förstår väl att du har din Nom de Guerre bara så länge du har ett kontrakt med Legionen? Så fort ditt kontrakt tar slut, så tar du ditt riktiga namn tillbaka, med allt vad det innebär.
Citera
2013-08-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegro
Du förstår väl att du har din Nom de Guerre bara så länge du har ett kontrakt med Legionen? Så fort ditt kontrakt tar slut, så tar du ditt riktiga namn tillbaka, med allt vad det innebär.
Jag trodde man fick ett franskt medborgarskap? I värsta fall kan man ju då fejka sin död, och ansöka om svenskt medborgarskap efter. Alla skulder kommer då vara borta.
Citera
2013-08-26, 12:37
Medlem
Elegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
Jag trodde man fick ett franskt medborgarskap? I värsta fall kan man ju då fejka sin död, och ansöka om svenskt medborgarskap efter. Alla skulder kommer då vara borta.

Franskt medbrogarskap fås inte automatiskt. Krävs att man tjänstgör väl eller blir sårad i strid, så kallad "Francais par le sang versé".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in