2013-08-12, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Nej men det kanske bara är en färg på blodet, då är det svårt att se skillnaden.
Nej, är det mörkrött eller ljusrött.
Det är en stor skillnad på blod.
Jag har sett "båda" mina färger, MYCKET skillnad.
Tjockt mörkrött eller lite mer flytande ljusare.
Inte svårt att se skillnad för ett tränat öga (polis)
Citera
2013-08-12, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
VET vi att det finns ett mordvapen?
Nej
Citera
2013-08-12, 00:30
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nej, är det mörkrött eller ljusrött.
Det är en stor skillnad på blod.
Jag har sett "båda" mina färger, MYCKET skillnad.
Tjockt mörkrött eller lite mer flytande ljusare.
Inte svårt att se skillnad för ett tränat öga (polis)
Aha, jag trodde diskussionen gällde torkat blod. Om det är flytande är det som du säger skillnad.
Citera
2013-08-12, 00:31
Medlem
Kan någon berätta vad det är för djävla stjärnor som tagit sig innanför polisens avspärrningar vid fyndplatsen i Grästorp och tänt en massa ljus...????
Citera
2013-08-12, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Jag tror aldrig han kommer erkänna detta brott. Jag tror han kommer vidhålla den berättelsen att hon mådde bra när han gick. Såvida inte någon av hans polare har tröttnat och börjat prata.

Nu till en annan sak. I*a hittades efter han blivit häktad nere i polen. Får advokaten vid kontakt nu förberedda AJ på att dom har hittat henne eller är det helt hemligt till första förhöret då polisen kommer ha detta på benen vid förhöret. Annars kan han ju sitta och förberedda sig inför detta..
Skulle det vara i Sverige och han är häktad, så skulle han ha restriktioner.
Skulle han ha fulla restriktioner så får han inte läsa tidning eller se på tv.

Nu är han inte häktad i polen vad vi vet (?) men internationellt efterlyst (?)
Han sitter och väntar på att få flyga till sverige.
I Sverige börjar allvaret.
Citera
2013-08-12, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Viss risk finns ju att han kan ha fått information om utredningsläget? Det beror ju på vilken kontakt han har kunnat hålla med sin advokat! Och vad denne får eller inte får berätta för sin klient vet jag inte? Det borde ju finnas vissa etiska regler för sånt men sen om advokaten håller sig till regelboken kan ju vara ganska osäkert?

Det man kan hoppas på är positiva analysresultat från klädfynden och att dessa hinner bli klara innan det första förhöret! Och att obduktionen hinner bli klar och att dödsorsaken hinner bli fastställd! Då kan bevisläget mot AJ bli så pass starkt att han inser att läget är helkört och att han därför tvingas ändra strategi för att rädda vad som räddas kan!

Jag tror därför att det faktiskt kan bli ett erkännande i det läget, detta för att försöka komma så lindrigt undan som möjligt! Den riktiga sanningen kommer han säkert aldrig att berätta men han kommer säkert att berätta sin egen "sanning"! Han kommer givetvis att hävda att det hela var en "olyckshändelse", kanske att hon gjorde ett utfall mot honom och att han då föste henne ifrån sig och att hon då snavade och föll så illa mot t.ex en bordskant att hon avled! Eller någon annan kryptisk förklaring, allt för att minska sin egen roll i händelseförloppet! Att han sen efteråt släpat iväg med kroppen och dumpat den i skogen kommer han väl skylla på att han fick panik!

Poängen i mitt resonemang ovan är att när AJ inser att det är kört då kommer han att göra allt för att få det till vållande till annans död eller dråp istället för brottsrubriceringen mord! Och vill det sig illa kanske han också lyckas med detta och kommer undan med 6-7 år istället för det han skall ha, livstid!
Hans advokat har sagt att denne inte haft kontakt med AJ sedan han blev gripen av polsk polis
Citera
2013-08-12, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Kan någon berätta vad det är för djävla stjärnor som tagit sig innanför polisens avspärrningar vid fyndplatsen i Grästorp och tänt en massa ljus...????
Kan du ta lite bilder? Det är säkert anhöriga eller vänner till offret.
Inte stjärnor som du skriver.
Citera
2013-08-12, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle han ta den med sig?
Rent teoretiskt så skulle han kunna ha varit och fiskat innan han kom till id*.
Det skulle då kunna vara en orsak.
Citera
2013-08-12, 00:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Rent teoretiskt så skulle han kunna ha varit och fiskat innan han kom till id*.
Det skulle då kunna vara en orsak.
Fiskeverksamhet brukar medföra en viss doft. Jag tror att han duschade innan han gick på middag hos en dam. Men jag kan ha fel och du rätt. Han kom, fullt utrustad med sjöstövlar, fiskespö, agn och kniv.
Citera
2013-08-12, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han är häktad.
Vad är skillnaden?
Sitter han som häktad i polen? (jag vet att han är häktad av svensk tr)
Citera
2013-08-12, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
När han är i Polen arrest han har väl rätt att ringa till sin mamma ?
Tror inte han får ringa nån.
Men vad vet jag.
Finns det ingen tolk så skulle han då INTE få ringa i Sveriges häkte. (förutsatt att han inte pratade svenska)
Citera
2013-08-12, 00:41
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kraftigt övervåld är en ren spekulation eller nåt jag missat ?
Ren och ren spekulation... De där blodspåren i trapphuset etc. var väl så klafsiga att tjejjen måste varit någorlunda välöppnad för att ha blött av så mycket? Det var väl ganska tidigt som polis gick ut med att "vi tror hon är död för [ingen överlever den här typen av blodförlust]".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in