2013-08-11, 23:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Nej det går inte att komma in. Såklart att det är sabotage. Så mycket för yttrandefrihet i Sverige...
Citera
2013-08-11, 23:36
Medlem
svallerbyttans avatar
Lite roande med alla konspirationer om vad som har hänt med Avpixlat. Ganska enkelt så kan man ju få fram att det är hosting-företaget som Avpixlat använder sig av som har problem. Hela deras hosting-domän ligger nere och ger exakt samma typ av respons som avpixlat.

Testa själva med host-affiliates.com (avpixlats webbhost).
Senast redigerad av svallerbyttan 2013-08-11 kl. 23:45.
Citera
2013-08-11, 23:37
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nej det går inte att komma in. Såklart att det är sabotage. Så mycket för yttrandefrihet i Sverige...

Vänsterorganisationerna bygger upp rena rama Stazi och KGB verksamheter. Expo är en underrättelseorganisation. Får de makt, bygger de koncentrationsläger. Stalin är deras stjärna!
Mona Stalin också!
Citera
2013-08-11, 23:45
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Isf är Avpixlat kraftigt DDOSat och inte bara att någon missat inbetalningen.
Det är en imponerande insatts att DDOS en så stor sida så länge. Troligtvis använder de sig av flera botnets i omgångar för att hålla sidan nere, dvs de har mer krut än vad som behövs och när sidan kommer upp så kör de på mer. Jag skulle gissa på att någon har betalat för denna attack då det tar för mycket tid och energi att bygga ett eget stort botnet nätverk.

Frågan är om attacken är smart. AP blir inte så skadat av att vara nere ett dygn och om något så drar det uppmärksamhet till sig samt bygger upp deras image som underdogs.
Citera
2013-08-11, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Det är en imponerande insatts att DDOS en så stor sida så länge. Troligtvis använder de sig av flera botnets i omgångar för att hålla sidan nere, dvs de har mer krut än vad som behövs och när sidan kommer upp så kör de på mer. Jag skulle gissa på att någon har betalat för denna attack då det tar för mycket tid och energi att bygga ett eget stort botnet nätverk.

Frågan är om attacken är smart. AP blir inte så skadat av att vara nere ett dygn och om något så drar det uppmärksamhet till sig samt bygger upp deras image som underdogs.
Vänstern och en del av pk klientelet är inte kända för sin smarthet. Utan mer för sin sjukliga besatthet och hat.
Senast redigerad av Borglig 2013-08-11 kl. 23:56.
Citera
2013-08-12, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Vänstern och en del av pk klientelet är inte kända för sin smarthet. Utan mer för sin sjukliga besatthet och hat.
Jag tror inte att det handlar om något hat.

Jag röstar på SD och jag tycker att många som kommenterar på avpixlat är helt efterblivna, många av inläggen som avpixlat själva författar, är också klara brott mot HMF.

Stödjer man ett parti som förespråkar hårdare brottslagstiftning, så ska man faktiskt hålla sig till lagen själv.

Annars är man bara efterbliven, jag tycker att det är bra att den skitsajten är nedstängd, jag hoppas att den aldrig kommer upp igen.
Citera
2013-08-12, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope

Men du ... som en skribent redan tidigare påtalat i tråden så går det alldeles utmärkt att nå de andra sidor som deras tjänsteleverantör har, varpå det omöjligen kan handla om en attack.
Hade det varit en ddos-attack så hade samtliga kunder hos serverleverantören drabbats och så verkar ju inte vara fallet.
Citera
2013-08-12, 00:14
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Jag tror inte att det handlar om något hat.

Jag röstar på SD och jag tycker att många som kommenterar på avpixlat är helt efterblivna, många av inläggen som avpixlat själva författar, är också klara brott mot HMF.

Stödjer man ett parti som förespråkar hårdare brottslagstiftning, så ska man faktiskt hålla sig till lagen själv.

Annars är man bara efterbliven, jag tycker att det är bra att den skitsajten är nedstängd, jag hoppas att den aldrig kommer upp igen.

Fyfan, är det så här dagens SDare ser ur, bryr sig om HMF. Hur fan kan du acceptera en lag som strider mot det fria ordet och rätten att få yttra sig som man vill, en lag som är till för att skydda alla rasfrämlingar som inte har nåt i landet att göra från första början. Jag är glad att jag övergav SD, ser flera SDare på flashback som låter som dom värsta miljöpartisterna.

Varför är du glad att den har stängt eller vad som exakt hänt? Nu är jag inget fan av avpixlat och besöker den princip aldrig men jag stöttar självklart folk som utmanar mediamonopolet och sprider rasism. Även fast sidan är väldigt judisk, likt SD.

Liberaliseringen av SD visar sig, när dom får väljare som dig.
Citera
2013-08-12, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Fyfan, är det så här dagens SDare ser ur, bryr sig om HMF. Hur fan kan du acceptera en lag som strider mot det fria ordet och rätten att få yttra sig som man vill, en lag som är till för att skydda alla rasfrämlingar som inte har nåt i landet att göra från första början. Jag är glad att jag övergav SD, ser flera SDare på flashback som låter som dom värsta miljöpartisterna.

Varför är du glad att den har stängt eller vad som exakt hänt? Nu är jag inget fan av avpixlat och besöker den princip aldrig men jag stöttar självklart folk som utmanar mediamonopolet och sprider rasism. Även fast sidan är väldigt judisk, likt SD.

Liberaliseringen av SD visar sig, när dom får väljare som dig.
Anarki och civil olydnad är något ytterlighetspartierna får syssla med, jag tycker att alla sidor som bryter mot lagen ska stängas ner, oavsett ideologisk inriktning, inklusive avpixlat och diverse nazistsajter.

Man ändrar inte på lagen genom att bryta den, det sker genom demokratiska beslut i riksdagen.
Citera
2013-08-12, 00:23
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Det är inte bara opinionsiffrorna som stiger för Sverigedemokraterna, det verkar vara anhängarnas genomsnittliga intelligens också.

Du förstår, man följer de lagar som finns, även om man kanske jobbar hårt för att ändra på dem.
Citera
2013-08-12, 00:25
Medlem
Sluta fjanta runt, det är problem med servrar bara. Ingen konspiration, inte SD som tvingar att lägga ner, inga brott runt. Det är nog bara att man ska flytta sajterna och har problem med servrar...

Men så klart, vissa kanske gillar att "leka offer" och sprida rykten om att det är vänsterns fel.
Citera
2013-08-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Hur fan kan Avpixlat kommentera något när siten är nere din imbecilla knackarhjärna? Gå dra en line fultjack och hamna i koma din nerpundade vänsteridiot!

Lägg mer tid på att tänka och mindre på att komma på halvdåliga svordomar så kanske du fattar att Avpixlat fortfarande har ett Twitter-konto som de brukar använda, och använder för tillfället, för att informera om statusen för sajten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in