2013-08-11, 23:13
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Så ett fåtal har alltså lyckats komma in på Avpixlat? Under senaste dygnet. Vad tyder det på?
Troligtvis DDOS ifall den är seg, oftast inte fungerar men ibland kommer några in.
Citera
2013-08-11, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Har du någon källa eller är det spekulationer?
Det finns ju ingen anledning att den skulle vara borta för gott.
Hackerattack= Sidan kommer upp inom några dagar.
obetald räkning=Sidan kommer upp snart
Inget tyder på att skribenterna visste något sedan innan utan allt skedde plötsligt.
Citera
2013-08-11, 23:16
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Där diskvalificerade du dig från att delta i det här samtalsämnet eftersom du uppenbarligen bara är frän utan innehåll.

Kommentarerna sparas rent fysiskt i wordpressbasen på den lokala servern, inte någon annanstans.

Dina utgående kommentarer placeras ju på din disqus server men mina inkommande, på min webserver på min site, sparas i min databas, som ägare av tex avpixlat.
Jag frågar igen, hur förklarar du att sidan har kommit upp kortare stunder under de senaste tolv timmarna?

Att någon server av någon outgrundlig anledning skulle vara beslagtagen är fullständigt nonsens.
Senast redigerad av Kloss 2013-08-11 kl. 23:18.
Citera
2013-08-11, 23:16
Medlem
PaterNoster777s avatar
Nu har några stollar släkt ner Avpixlat, i varje fall för någon dag, detta kommer självklart att leda till mer uppmärksamhet för Avpixlat, snyggt jobbat!

Megafonen var anstiftare till raskravallerna i Husby, dessa har definitivit inte ökat vanliga människors sympatier för islamister eller vänsterextremister.
Några gärningsmänn: R*mi A*-kh*misi, N*bila Abd*l F*ttah RKU, R*mi Alkh*misi, B*na Bisr*t m.fl.
Megafånen får sin försörjning av allmänna medel, inte minst från den statliga myndigheten Ungdomsstyrelsen, som har anställt ett antal slödder som handläggare, vidare får de pengar från Allmänna Arvsfonden, personligen anser jag att det är en skandal att yrkeskriminella "aktivister" blir försörjada på detta sättet, även Rädda Barnen skall ha använt insamlade medel för sådana ändamål.
Som sagt, dessa ljusskygga "aktivister" lär inte ha ökat sympartiena för en fri invandring genom att starta raskravaller, snyggt jobbat!
https://www.flashback.org/t2146678

Sekten Revolutionär Front, med namn som J*el Bjurström*r Almgr*n,Thom*s Janss*n, Luci*n Quinter*s, Ant*n Björkl*nd, tycker att det är skitkul att försöka mörda sina meningsmotståndare.
Jag tror emellertid att grov våldsrelaterad kriminallitet inte tilltalar speciellt många, och, inte minst mot bakgrund av att tokvänstern står den helt övervägande delen av politiskt våld, det framstår därför som uppenbart att denna kriminella sekt har lyckats misskreditera vänsteraktivister inom den helt dominerade delen av allmänheten, snyggt jobbat!
https://www.flashback.org/t712203

Det är mot bakgrund av den här kontexten man skall se nedstängningen av Avpixlat. Etablissemanget, både det politiska och det mediala, känner sig hotade.
Förändras opinionsläget hotas den politiska klassens hegemoni, de redan etablerade behöver inte bry sig personligen. Det behöver däremot de som ligger snäppet under göra, vad skall en ungdomspolitiker göra om moderpartiel åker ut ur Riksdagen?
På samma sätt gäller det för journalister, de en gång trygga jobben försvinner, och de hänvisas i allt större utsträckning till att närmast bli daglönare, det är föga förvånande att bitterheten växer.
Citera
2013-08-11, 23:17
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Där diskvalificerade du dig från att delta i det här samtalsämnet eftersom du uppenbarligen bara är frän utan innehåll.

Kommentarerna sparas rent fysiskt i wordpressbasen på den lokala servern, inte någon annanstans.

Inte helt korrekt, kommentarerna sparas BÅDE i WP-databasen och på DISQUS servrar.
Citera
2013-08-11, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag frågar igen, hur förklarar du att sidan har kommit upp under kortare stunder under de senaste tolv timmarna?

Att någon server av någon outgrundlig anledning skulle vara beslagtagen är fullständigt nonsens.
Jag tror inte att det är sant, att den skulle ha kommit upp igen sedan den var nedsläckt, det får du bevisa innan jag tror på det.

OM det skulle vara sant, så skulle en förklaring kunna vara att man testar att få igång en spegel på en annan server på en annan fysisk plats.

Jag är säker på att servrarna är beslagtagna och enda orsaken till att det är så tyst, är att säkerhetspolisen är inblandad.

När kriminalpolisen gör razzia, brukar dom inte direkt vara diskreta och osynliga.
Citera
2013-08-11, 23:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Svenne banan däremot, han är farlig och kan åstadkomma stor förödelse, han brukar dessutom fullfölja det han har påbörjat.

Denna kategori, som 99% av Avpixlats läsare tillhör, är garanterat helt ointressanta för SÄPO.
Det handlar om skolungdomar, småbarnsföräldrar, och hederliga medborgare som surfar in och skriver en kommentar ett par gånger i veckan.

Nä, sidan ligger nere av samma orsak som alltid. Serverproblem.
Citera
2013-08-11, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Inte helt korrekt, kommentarerna sparas BÅDE i WP-databasen och på DISQUS servrar.
Ja, om du kollar min edit, så ser du att jag la till det innan du skrev det här.
Citera
2013-08-11, 23:21
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:

Dina utgående kommentarer placeras ju på din disqus server men mina inkommande, på min webserver på min site, sparas i min databas, som ägare av tex avpixlat.

Det är också i wordpressdatabasen jag administrerar dom, inte i någon extern disqusserver.

Låter som ett udda arrangemang. Om man adblockar disqus domän brukar kommentarerna försvinna. Det är inte så bara att du har en disqus plugin på din wordpress? Eller använder wordpress egna kommentarsfunktion?
Citera
2013-08-11, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Troligtvis DDOS ifall den är seg, oftast inte fungerar men ibland kommer några in.
Isf är Avpixlat kraftigt DDOSat och inte bara att någon missat inbetalningen.
Citera
2013-08-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Etablissemanget, både det politiska och det mediala, känner sig hotade.
Förändras opinionsläget hotas den politiska klassens hegemoni, de redan etablerade behöver inte bry sig personligen. Det behöver däremot de som ligger snäppet under göra, vad skall en ungdomspolitiker göra om moderpartiel åker ut ur Riksdagen?
På samma sätt gäller det för journalister, de en gång trygga jobben försvinner, och de hänvisas i allt större utsträckning till att närmast bli daglönare, det är föga förvånande att bitterheten växer.

Exactemundo. Det blir tydligare och tydligare för var dag att det aldrig handlat om någonting annat än att etablissemanget ska få behålla sitt lilla monopol med fina särrättigheter.

MEN, vi vet inte vad som hänt i det här fallet.
Citera
2013-08-11, 23:25
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Jag tror inte att det är sant, att den skulle ha kommit upp igen sedan den var nedsläckt, det får du bevisa innan jag tror på det.

OM det skulle vara sant, så skulle en förklaring kunna vara att man testar att få igång en spegel på en annan server på en annan fysisk plats.

Jag är säker på att servrarna är beslagtagna och enda orsaken till att det är så tyst, är att säkerhetspolisen är inblandad.

När kriminalpolisen gör razzia, brukar dom inte direkt vara diskreta och osynliga.
Det finns flera vittnesmål här i tråden från de som har kommit in på sidan under dagen. Själv när jag har försökt gå in har jag en gång fått upp bannern men när det var så segt gick jag ur.

Det är bara du som yrar om beslagtagna sevar och annan skit. Det finns ingen anledning till det. Om du själv försökte nå sidan under en timme eller så finns chansen att du kommer in helt eller delvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in