Jag skrev att engelskan är det mest spridda språket, du skrev att engelskan är det mest spridda språket. Jag drar slutsatsen av att du anser att jag har rätt. Om du tycker att det är "intressant debatteknik" så får du gärna göra det.
A skrev att engelska var världsspråket.
B undrade varför A skrev på ett sätt som fick det att framstå som att det bara finns ett världsspråk.
Jag gav förslaget att det kanske beror på att engelskan är det mest spridda språket. Det har du också sagt, så det kan du nog inte ha några problem med. Okej? Jag har aldrig sagt att engelskan är det bästa språket för alla människor.
Inte heller har jag sagt att det finns lika många världsspråk som det finns språk, jag sa att sett till det mest användbara språket på individnivå så finns det lika många svar som det finns språk och att världsspråk då blir irrelevant.
Förstår du fortfarande inte, utan känner att du gärna vill skriva ytterligare ett irrelevant inlägg fullt med missförstånd så behöver du inte förvänta dig några fler svar. Jag har förtydligat vad jag menar tillräckligt mycket för att vem som helst ska förstå det, och det finns ingen som helst anledning att fortsätta denna diskussion som hållit på onödigt länge som det är.
Citat:
Är det så att du faktiskt inte förstår vad det är jag säger?
Wikipedia har en artikel om världsspråk som du skulle kunna taga och läsa. Begreppet är alls inte så otydligt som du tycks tro. Ett världsspråk är ett språk som nått betydelse för kommunikation mellan olika folkgrupper långt utanför dess ursprungliga språkområde. Det finns varken ett enda världsspråk eller hur många som helst. Vilket som är allra störst är heller i sig inte särskilt intressant -- den människa finns inte som måste förbereda sig på att bli nedsläppt på en slumpmässig plats i världen. Och funnes hon, skulle hon sannolikt inte säga mycket mer än blubb, blubb.
A skrev att engelska var världsspråket.
B undrade varför A skrev på ett sätt som fick det att framstå som att det bara finns ett världsspråk.
Jag gav förslaget att det kanske beror på att engelskan är det mest spridda språket. Det har du också sagt, så det kan du nog inte ha några problem med. Okej? Jag har aldrig sagt att engelskan är det bästa språket för alla människor.
Inte heller har jag sagt att det finns lika många världsspråk som det finns språk, jag sa att sett till det mest användbara språket på individnivå så finns det lika många svar som det finns språk och att världsspråk då blir irrelevant.
Förstår du fortfarande inte, utan känner att du gärna vill skriva ytterligare ett irrelevant inlägg fullt med missförstånd så behöver du inte förvänta dig några fler svar. Jag har förtydligat vad jag menar tillräckligt mycket för att vem som helst ska förstå det, och det finns ingen som helst anledning att fortsätta denna diskussion som hållit på onödigt länge som det är.