2013-08-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det behöver inte vara säkert, han har ju hela tiden sagt att han vill reda upp sk missförstånd i utredningen.

Förundersökningsledaren gör förmodligen allt vad som står i hans makt för att förhindra att någon av de misstänkta får veta att Id@s kropp är återfunnen, tills dess att ett obduktionsresultat är tillgängligt.
Citera
2013-08-11, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Vad du missar är att vi i dagsläget inte vet exakt vad som har hänt. Det kan mycket väl bra som Felix52 föreslår. Att förneka en fullt gångbar teori för att du på förväg har bestämt dig om ansvarsfördelningen mellan de häktade och att all annat vore en grym orättvisa är ju bara fånigt.
Jag har på förväg valt att lyssna på Polisen samt då rättsläkare och SKL mm, inte glada fåpostande skribenter som sitter med alla sanningar för att bestämma att blodet i trappan är där pga att en kroppsfunktion är i gång.
Läser man AJ agerande så ser man tydligt att han gärna vill att andra skall ta över resan till Kumla Hotel, han höll sig undan så att han kunde ta till sig så mycket information som möjligt för att sen bygga sitt försvar. Nu kommer han för att "justera några mindre missförstånd"... Helt klart att han skiter i att "kompisarna får sitta för transportdelen, för hans mål är ju inte att stå för vad han gjort utan två sina händer... en sån kompis.

Nä jag vet inte vad som hänt och det lär vi kanske aldrig får veta, men I*a är mördad och kvällskamraten stack på en mc:tripp, inte att han hörde av sig och när de väl fick tag i han hade han, nja inte oroat sig för offret utan sig själv i skvallerblaskorna... När omhäktning ägde rum smög han iväg som en råtta för att först kolla läget innan han själv hamna i häktet, och köpa mer tid genom att fly till Polen... Det räcker gott för att inte lyssna på fåpostare som vill avlasta AJ från straff.
Citera
2013-08-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Det stämmer bra det.
Men kvinnor klär sällan upp sig med stövlar inomhus om besöket är en VÄN. Men vill man få till en sexig outfit så. Tänker på deras relation.

Kan ha varit nyköpta stövlar som hon passade på att gå in?

Hur mycket vet vi egentligen om deras relation? Var de vänner? kk? Syskon? Vad vet vi egentligen?

Normalt folk äter inte heller middag mitt i natten med sina vänner...
Citera
2013-08-11, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Ett så extremt substanslöst inlägg... Finns det fler sätt att förblöda på? Det säger ju sig självt att man förblöder pga blodförlust. Eller?

Om du läser inläggen så märker du att man kan förblöda pga. inre blödningar.
Vad som avses är blodförlust = yttre blödning

Välj dina ord bättre nästa gång Mr/Mrs Substanslös
Citera
2013-08-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur tänker du nu? Om han åker ut med henne, svagt vid liv, och dumpar henne på FP så är det ju lik förbannat ett brott som begåtts. Han kan ju inte haft för avsikt att hon skulle få vård på FP.

Ja men jag sade ingenstans att det inte begåtts ett brott.

Men ponera, jag slår dig på käften allvarligt, lägger dig i bagageluckan på en bil och dumpar dig någonstans, du avlider....då var du fortfarande vid liv när jag lämnade dig och om jag då säger det så ljuger jag ju inte.
Citera
2013-08-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Förundersökningsledaren gör förmodligen allt vad som står i hans makt för att förhindra att någon av de misstänkta får veta att Id@s kropp är återfunnen, tills dess att ett obduktionsresultat är tillgängligt.

Japp och sen konfronterar de FH och DB med foton på den illa tilltygade kroppen och frågar om de är stolta över vad de varit med och gjort och då bryter FH ihop och ber om att få träffa sin mamma.
Citera
2013-08-11, 11:43
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag har på förväg valt att lyssna på Polisen samt då rättsläkare och SKL mm, inte glada fåpostande skribenter som sitter med alla sanningar för att bestämma att blodet i trappan är där pga att en kroppsfunktion är i gång.
Läser man AJ agerande så ser man tydligt att han gärna vill att andra skall ta över resan till Kumla Hotel, han höll sig undan så att han kunde ta till sig så mycket information som möjligt för att sen bygga sitt försvar. Nu kommer han för att "justera några mindre missförstånd"... Helt klart att han skiter i att "kompisarna får sitta för transportdelen, för hans mål är ju inte att stå för vad han gjort utan två sina händer... en sån kompis.

Nä jag vet inte vad som hänt och det lär vi kanske aldrig får veta, men I*a är mördad och kvällskamraten stack på en mc:tripp, inte att han hörde av sig och när de väl fick tag i han hade han, nja inte oroat sig för offret utan sig själv i skvallerblaskorna... När omhäktning ägde rum smög han iväg som en råtta för att först kolla läget innan han själv hamna i häktet, och köpa mer tid genom att fly till Polen... Det räcker gott för att inte lyssna på fåpostare som vill avlasta AJ från straff.

Har du källa på när polis, rättsläkare och SKL har uttalat sig om ansvarsfördelningen mellan de häktade?

Missförstå mig rätt, jag tror det är som du säger, men jag ser ingen anledning till att gå på som en kamphund bara för att någon har en avvikande teori och mindre fb-poster än vad du har.

Till de flesta: lågpostare kan ha andra konton. De kan ha familjer. De kan ha krävande yrken. Sluta vara så jävla nedklankande.
Citera
2013-08-11, 11:44
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Kan ha varit nyköpta stövlar som hon passade på att gå in?

Hur mycket vet vi egentligen om deras relation? Var de vänner? kk? Syskon? Vad vet vi egentligen?

Normalt folk äter inte heller middag mitt i natten med sina vänner...

Vad är viktigt kring stöveldiskussionen, om hon var på väg ut eller inte? Fanns det någon sanning i att hon hade på sig stövlar? Den enda anledningen som jag ser, varför man går med stövlar inne är för att gå in skorna, inte för att bidra till en sexigare outfit. Som någon tidigare skrivit.
Citera
2013-08-11, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men de sa väl från början att de inte trodde någon kunde överleva att mista så mycket blod? Kanske det var av taktiska själ de bytte rubricering för att det skulle kunna ta in AJ. De hade ju inte mycket att gå på för att hålla honom för mord och det räckte ju inte ens för att ha kvar honom för människorov heller.
Istället för att ta upp en månad gamla frågor så kan ni läsa tråden från början.
Detta ni pratar om står redan skrivet.
Helt rudimentärt att ta upp igen.
Citera
2013-08-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Vad är viktigt kring stöveldiskussionen, om hon var på väg ut eller inte? Fanns det någon sanning i att hon hade på sig stövlar? Den enda anledningen som jag ser, varför man går med stövlar inne är för att gå in skorna, inte för att bidra till en sexigare outfit. Som någon tidigare skrivit.

Det finns tjejer som går omkring med skor/stövlar inomhus för att få en sexigare look. Jag har själv upplevt det är jag skulle äta middag med en tjej som klätt upp sig i kort kort och hade skor på sig inomhus "det blir fult med endast strumpbyxor/strumpor" sade hon.
Citera
2013-08-11, 11:53
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om du läser inläggen så märker du att man kan förblöda pga. inre blödningar.
Vad som avses är blodförlust = yttre blödning

Välj dina ord bättre nästa gång Mr/Mrs Substanslös
Jag ser blodförlust som blodförlust även om förlusten samlat sig som inre blödningar. Det har ändå skett en förflyttning av blodet och en oförmåga att få det att cirkulera och syresätta kroppen. Som följd av det kan man då även exempelvis drunkna i sitt eget blod eller på annat sätt avlida.

EDIT: Det verkar som att du ville använda lite mer avancerade ord än vad som behövdes. Det gjorde att ditt inlägg blev relativt innehållslöst.
Citera
2013-08-11, 11:57
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Det finns tjejer som går omkring med skor/stövlar inomhus för att få en sexigare look. Jag har själv upplevt det är jag skulle äta middag med en tjej som klätt upp sig i kort kort och hade skor på sig inomhus "det blir fult med endast strumpbyxor/strumpor" sade hon.

Haha, okej! Jag utgick bara ifrån mig själv. Det kan ju hända att hon dragit på sig stövlarna av den anledningen. Hade hon ens stövlar på sig när hon hittades, är det bekräftat eller är det något som bara cirkulerat som ett rykte här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in