2013-08-11, 10:40
Medlem
Somecoolnames avatar
Här står lite info om blödarsjuka.

http://www.hso.se/vi-ar-handikappforbunden/Medlemsforbund/Forbundet-Blodarsjuka-i-Sverige-FBIS-/
Citera
2013-08-11, 10:44
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2261741-dannebacken-misstankta-omhaktade

Jag utgår från att di har blodmängden som underlag

Utgångsläget för min tes är att Ida har förblött pga. blodförlust, blod som hamnat i lgh, samt att hennes blödarsjuka inte bidragit i nämnvärd omfattning.

Så frågan: finns det annat liknande fall där någon förblött (externt) utan att tillhygge använts ?
Om tex BO har dunkats mot ett golv eller bordskant så är tillhygget sannolikt kvar på plats.
Men kan man slå en person så omfattande med bara nävarna att denne förblöder (externt) ?

Det kan man nog göra om slagen spräcker näsben, ögonbryn, läppar och kanske även inre organ te.x. Mjälten, så är det fullt möjligt men jag tror att något föremål använts, antagligen kniv eftersom AJ tidigare använt kniv (och troligt är att han bär kniv för att försvara sig.. Bara min spekulation) vore intressant att veta, någon som känner AJ och kan bekräfta eller dementera om han har för vana att bära kniv?
Citera
2013-08-11, 10:58
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Det kan man nog göra om slagen spräcker näsben, ögonbryn, läppar och kanske även inre organ te.x. Mjälten, så är det fullt möjligt men jag tror att något föremål använts, antagligen kniv eftersom AJ tidigare använt kniv (och troligt är att han bär kniv för att försvara sig.. Bara min spekulation) vore intressant att veta, någon som känner AJ och kan bekräfta eller dementera om han har för vana att bära kniv?

AJ kanske kastade in henne i ett vitrinskåp eller ner i ett soffbord av glas? Jag har själv dragit skallen genom en ruta och blödde ganska ymnigt därefter.
Citera
2013-08-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tog hon taxi till fyndplatsen, eller hur tänker du dig att hon hamnade där?

Edit; du kanske menade att hon levde när hon dumpades?

Kan ha varit som i fallet med Caroline Stenvall där Toni Alldén säger sig ha varit säker på att Caroline var död när han sköt henne men rättsläkarna kunnat konstatera att hon levde. Det är inte alltid man känner andningen även om personen lever, speciellt inte om man kanske har bråttom och bara känner efter snabbt, så visst skulle hon ha kunnat vara vid liv när hon dumpades men jag tror inte det.
Citera
2013-08-11, 11:01
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

Den vanligaste kniven vid dråp i hemmamiljö borde väl vara en kniv från köket? Och var dådet oplanerat efter en middagsbjudning som gått snett borde han rimligtvis inte haft med sig kniv. Om han vanligtvis bar kniv så var det väl vid vandringar på stan (safari) eller andra situationer där han förväntade sig lite action?
Citera
2013-08-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Är det som du säger så blir hans vistelse lika tråkig och händelselös som alla dom andras,Att mörda en kvinna är inte så högt i kurs som en bankomat sprängare eller någon som robbat ett värde men han får knappast stryk för det. Han kommer ut om 10- 13 år byter namn lever vidare som inget hänt.

Så vida inte Ida har släkt på just den kåken.

Däremot kan han åka på en hel del stryk om han öppet visar sina nazisympatier då en hel del på kåkarna runt om i landet inte är av den som AJ skulle säga sk ariska rasen.
Citera
2013-08-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
enligt gt.se

– Enligt försvararen så vill han reda ut små missförstånd som förekommit i utredningen, säger åklagaren Per-Erik Rinsell.
Nya framsteg

Han tror att den hittade kroppen kan innebära nya framsteg i utredningen.

http://www.expressen.se/gt/36-aringen-kommer-till-sverige-pa-onsdag/

det känns som han har fått nyheten i polen .

Det behöver inte vara säkert, han har ju hela tiden sagt att han vill reda upp sk missförstånd i utredningen.
Citera
2013-08-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Jag är inne på samma linje som dig där. I väldigt många fall släpps ju misstänkta snabbt ut ur häktet. De hade nog räknat med samma sak för deras del om de alls skulle bli häktade.

Jag vet inte vilka är mer dumma polisen eller dem 3 ?

Det tog 5 veckor att hitta kroppen undrar om polisen har sökt 8 timmar / dag eller bara 8 min/dag ?
Citera
2013-08-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vad snackar du om käre vän ? Vi talar om ett mord 6 mil norr om GÖTEBORG

Ja?? En av tjejerna kan ju ha bott i trakterna tidigare eller rent av bor där och är på besök i Stockholm?

Jag känner folk både i norr och söder och det kan säkerligen DB och hans anhang också göra.
Citera
2013-08-11, 11:23
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Den vanligaste kniven vid dråp i hemmamiljö borde väl vara en kniv från köket? Och var dådet oplanerat efter en middagsbjudning som gått snett borde han rimligtvis inte haft med sig kniv. Om han vanligtvis bar kniv så var det väl vid vandringar på stan (safari) eller andra situationer där han förväntade sig lite action?

Jo närmast till hands för en "vanlig" människa är väl kökskniven men det vore intressant att veta om han hade för vana att bära kniv för "oförutsedda" händelser
Citera
2013-08-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Failet
Jag la ut inlägget här och JK blev irriterad på mig och skrev att vi är ryggradslösa hyenor som döljer oss bakom skärmarna. Sedan tog han bort det.

https://www.flashback.org/sp44672683

Nej då, DB har INGENTING med det att göra, polisen har lyckats binda honom till brottsplatsen för skojs skull eller för att ha någon att peka ut. (ungefär så de verkar resonera hans vänner).
Citera
2013-08-11, 11:31
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Utgångsläget för min tes är att Ida har förblött pga. blodförlust
Ett så extremt substanslöst inlägg... Finns det fler sätt att förblöda på? Det säger ju sig självt att man förblöder pga blodförlust. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in