Citat:
Om vi ska påbörja en ny spaningsdiskussion...
Vart tror ni de har dumpat mordvapnet?
Givetvis svårt att svara på då vi inte vet om det ens finns något mordvapen. Hon kan ju ha blivit slagen till döds. Puttad till döds så att hon slagit i någon möbel och börjat blöda. Kanske har polisen redan hittat något i hennes hem som de tror är mordvapnet?
Men om vi utgår från att AJ använt någon typ av vapen. Kniv gissar jag då på eftersom det var så mycket blod. Nu när vi vet vart kroppen var dumpad. Vad är ett realistiskt läge att slänga kniven i så fall? Kan de ha gjort det i dammen där de stannade till med bilarna?
Vart tror ni de har dumpat mordvapnet?
Givetvis svårt att svara på då vi inte vet om det ens finns något mordvapen. Hon kan ju ha blivit slagen till döds. Puttad till döds så att hon slagit i någon möbel och börjat blöda. Kanske har polisen redan hittat något i hennes hem som de tror är mordvapnet?
Men om vi utgår från att AJ använt någon typ av vapen. Kniv gissar jag då på eftersom det var så mycket blod. Nu när vi vet vart kroppen var dumpad. Vad är ett realistiskt läge att slänga kniven i så fall? Kan de ha gjort det i dammen där de stannade till med bilarna?
Citat:
Citat:
Räcker det inte att diska kniven noggrant och sedan stoppa tillbaks den i lådan/stället?
Särskilt om det är en kniv med "stålskaft" som är vanligt idag.
Om det mot alla odds skulle finnas en gnutta blod i någon vrå, ser man då hur gammalt blodet är? Och vet när det kommit dit, så det inte var när t.ex bo skurit sig senast i fingertoppen?
Särskilt om det är en kniv med "stålskaft" som är vanligt idag.
Om det mot alla odds skulle finnas en gnutta blod i någon vrå, ser man då hur gammalt blodet är? Och vet när det kommit dit, så det inte var när t.ex bo skurit sig senast i fingertoppen?
Citat:
J
ag vet inte om Meegamind är en person som har bra koll på saker. Men om du ser mitt citat av honom 08.46 idag så verkar han mena att mordvapnet är nedgrävt mellan dumpningsplatsen och färden till DB:s bostad. Då bör man väl leta längs 44:an eller kanske första eller sista dungen på vägen Ås-Salstad-Tre Älgar.
Sorry om folk irriterar sig på mina inlägg. Känner mig ganska ignorerad här bara för att jag är ny i tråden och inget vet. Men man kan faktiskt tänka även om man inte vet något.
Sorry om folk irriterar sig på mina inlägg. Känner mig ganska ignorerad här bara för att jag är ny i tråden och inget vet. Men man kan faktiskt tänka även om man inte vet något.
Citat:
Om vi utgår från det polisen har sagt om att blodmängden är tillräckligt stor för att fastställa att Ida dött, då företrädesvis av blodförlusten.
Känner någon till ett fall där man utan tillhyggen lyckats skada en människa så denne förblött ?
Gällande blödarsjukan så är väl faktan att det handlar inte i 1:a hand om att blodet inte koagulerar i öppna sår, utan att inre blödningar inte läks och därmed hotar organ & kroppen innefrån ?