Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Ja, upplever du det som så tråkigt så får jag väl vara snäll och stanna kvar ett tag till.
Vill inte göra folk ledsna i onödan. Sån är jag.

Särskilt inte en lördagskväll i ljuva augusti.
Förresten: När du haft möjlighet att diskutera fallet på tu man hand med detta högst
centrala vittne som Inge Morelius ju kan beskrivas som och hört hur pass övertygad
som han blivit om en viss persons skuld, påverkades du inte alls av den berättelsen,
tog intryck av den
övertygelsen som IM då lät dig förstå att han hyste?
Det har inte alls haft någon betydelse för hur du sedan sett på fallet?
Vacklat något i din uppfattning om en betydligt mera komplicerad bakgrundshistoria
till mordet? Blivit mindre benägen att se det i perspektiv av en långtgående komplott?
Morelius fick dig inte att tvivla? Du kvarstår i "ditt" fastän han uttryckt sig som han gjort?
Nu vet ju inte jag i och för sig vad "ditt" består av egentligen.
Du är öppen för det mesta kanske? Allt utom "ensam galning"-lösningen?
Jag pratade med IM efter att Thomas Kanger hade haft kontakt med honom1987 inför skrivandet av "Mordet på Olof Palme: utredning på villospår", men innan polisen hade gripit CP. Han sa ingenting om CP vid det tillfället. Att han är övertygad om att det var CP har jag fått veta via min syster.
Jag är öppen för att CP var på platsen, men tycker att det finns så många tecken på medhjälpare och konspiration att det borde utredas seriöst och noggrannt. Vilket naturligtvis aldrig kommer att ske!
Det finns skäl att vara misstänksam mot alla som vill motarbeta diskussioner om en konspiration. Dina kommentarer av typen 'Case closed' skulle kunna vara ett utslag av obetänksamhet, men man kan aldrig vara säker.