Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Okej, har ingen anledning att misstro dig. Jag har själv sagt att CP är en möjlig gärningsman, helt klart. Det som gör att jag inte kan tro att det är han är som sagt alla konstigheter kring händelseförloppet, Lisbet m.m och att han blev frikänd. Ingen ska inbilla mig att CP lyckades skjuta OP och komma undan.
Lars Jepsson såg ju det flyende mannen och hävdar bestämt att det inte var CP han såg, han har sett CP hur många gånger som helst.
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Okej, har ingen anledning att misstro dig. Jag har själv sagt att CP är en möjlig gärningsman, helt klart.
Bra. Fortsätt så.
Citat:
konstigheter kring händelseförloppet
"Konstigheterna" du talar om, det består i själva verket mest av missuppfattningar.
Man har läst av somligt på helt fel sätt och dragit helt orealistiska slutsatser av detsamma.
Som att ett "möte" skulle ha ägt rum. Går bara bort sånt. Även varje meningsutbyte mellan
offer och gärningsman.
Citat:
. Ingen ska inbilla mig att CP lyckades skjuta OP och komma undan.
Han kom inte undan från början ty han dömdes en gång.
Att han ändå slapp fri, ja, det är hovrättens fel enbart, inte huvudvittnets.
Man kan fundera på hur pass mycket spekulerande det hade blivit även med en fällande dom i
denna andra rättsinstans. Hade de som nu vägrar att betrakta CP som skyldig haft samma
motivation och ork att aktivera sig på olika sätt, i tv-debatter, böcker, trådsammanhang som
här på nätet då också? De hade inte accepterat det hela utan fortsatt att slåss för
alternativa lösningar?
Jo, det hade väl blivit ett upprört skrikande om "en oskyldigt dömd stackars man", kan
man anta kanske.
Citat:
Lars Jepsson såg ju det flyende mannen och hävdar bestämt att det inte var CP han såg, han har sett CP hur många gånger som helst
Vid förhör och rättegångar har han väl inte uttryckt sig med den tveklösa bestämdheten?
Jag tror personligen att han aldrig fick verklig möjlighet att studera den bortflyende
gärningsmannen så att han kunde veta med absolut säkerhet att det inte rört sig om just CP.
Det är vad jag tror.