2013-08-10, 19:45
Medlem
ieshos avatar
Till mackeeee:

IM är en bekant till min syster. Jag fick veta att han var vittne till MOP innan hans namn var allmänt känt och åkte med honom några vändor när han jobbade som busschaufför. Det var innan rättegången mot CP.

IM är helt säker på att det var CP som han såg. Trots att han sagt i inledande förhör att han inte skulle kunna känna igen mannen han sett och trots att det var ganska stort avstånd. I tingsrätten vände han sig till CP och sa: "Om det inte var du, så var det någon som var jävligt lik dig".
Citera
2013-08-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Till mackeeee:

IM är en bekant till min syster. Jag fick veta att han var vittne till MOP innan hans namn var allmänt känt och åkte med honom några vändor när han jobbade som busschaufför. Det var innan rättegången mot CP.

IM är helt säker på att det var CP som han såg. Trots att han sagt i inledande förhör att han inte skulle kunna känna igen mannen han sett och trots att det var ganska stort avstånd. I tingsrätten vände han sig till CP och sa: "Om det inte var du, så var det någon som var jävligt lik dig".

Okej, har ingen anledning att misstro dig. Jag har själv sagt att CP är en möjlig gärningsman, helt klart. Det som gör att jag inte kan tro att det är han är som sagt alla konstigheter kring händelseförloppet, Lisbet m.m och att han blev frikänd. Ingen ska inbilla mig att CP lyckades skjuta OP och komma undan.

Lars Jepsson såg ju det flyende mannen och hävdar bestämt att det inte var CP han såg, han har sett CP hur många gånger som helst.
Citera
2013-08-10, 19:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Lita på mig, jag vet bara att det är så.
Förresten: Varför ska du vara ensam om att känna sig tvärsäker?
Du är ju det med ditt hårt lanserade spår om finansgubbar och svekfulla sossar höger
om Palme, samt med inhyrde utlänningen vid namn Mehmet och grabben som kom till
utanför den äktenskapliga sängen i Vällingby.

Samma styrka i den VETSKAPEN som att du VET att Christer Pettersson sköt Palme ..? Lita på mig tycker en av trådens mera framträdande troll i hård konkurrens med iesho .. Kul !
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-10 kl. 20:00.
Citera
2013-08-10, 20:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Med Krantz måste Washington Post modellen användas. Två oberoende källor som konfirmerar hans påståenden
Hans slarv m fakta är gigantiskt. Liksom hans teoribyggen som saknar verklighetsanknytning.

Ingenting från Krantz kan vara sant alltså ?
Citera
2013-08-10, 20:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Okej, har ingen anledning att misstro dig. Jag har själv sagt att CP är en möjlig gärningsman, helt klart. Det som gör att jag inte kan tro att det är han är som sagt alla konstigheter kring händelseförloppet, Lisbet m.m och att han blev frikänd. Ingen ska inbilla mig att CP lyckades skjuta OP och komma undan.

Lars Jepsson såg ju det flyende mannen och hävdar bestämt att det inte var CP han såg, han har sett CP hur många gånger som helst.

Ingen anledning att misstro iesho ? Jag tycker det finns all anledning i världen att misstro iesho. Och Grandioso. Övertygad om att dessa troll uppehåller sig i tråden enbart för att vända bort ljuset från Lisbet Palme. Hur genomskinligt som helst.

Edit: Om Lisbet Palme är Snövit skulle hon inte behöva några försvarare på Flashback. Anti Avsan är väl ett exempel på det.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-10 kl. 21:10.
Citera
2013-08-10, 21:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Till mackeeee:

IM är en bekant till min syster.

IM är helt säker på att det var CP som han såg.
Se där ja.
Jo så är det ju.

IM och LP är bergis på sin sak. Sedan tillkommer LL som också med tiden blivit övertygad
om vem det var han såg springa iväg från mordplatsen.
Därtill har vi vittnet LG som kommer körande förbi och ser "vår man" stå vid sitt offer.
Har dessutom sett honom flera gånger tidigare under kvällens lopp i närmaste
omgivningarna.

Ja, saken borde vara klar en gång för alla.
Case closed! Det var vi nog en kaffe och en cigg på, tror jag.
Citera
2013-08-10, 21:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Se där ja.
Jo så är det ju.

IM och LP är bergis på sin sak. Sedan tillkommer LL som också med tiden blivit övertygad
om vem det var han såg springa iväg från mordplatsen.
Därtill har vi vittnet LG som kommer körande förbi och ser "vår man" stå vid sitt offer.
Har dessutom sett honom flera gånger tidigare under kvällens lopp i närmaste
omgivningarna.

Ja, saken borde vara klar en gång för alla.
Case closed! Det var vi nog en kaffe och en cigg på, tror jag.
Vad tråkigt att du lämnar tråden. I'm sure you'll find an open case somewhere, far away...
Citera
2013-08-10, 21:36
Medlem
p.norths avatar
Mordet var en bluff, Olof drog iväg till Grekland hen 1 mars -86, han dog förresten förra året, han hade tydligen en okänd halvbror vid namn Christer, han gick en annan väg tillmötes, allt handlade tydligen om en svartsjukedrama, triangeldrama. Jag hörde av en som var släkt med Christer, en riktig höger sossehatare.
Citera
2013-08-10, 21:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

[quote]
Citat:
Okej, har ingen anledning att misstro dig. Jag har själv sagt att CP är en möjlig gärningsman, helt klart.
Bra. Fortsätt så.
Citat:
konstigheter kring händelseförloppet
"Konstigheterna" du talar om, det består i själva verket mest av missuppfattningar.
Man har läst av somligt på helt fel sätt och dragit helt orealistiska slutsatser av detsamma.
Som att ett "möte" skulle ha ägt rum. Går bara bort sånt. Även varje meningsutbyte mellan
offer och gärningsman.
Citat:
. Ingen ska inbilla mig att CP lyckades skjuta OP och komma undan.
Han kom inte undan från början ty han dömdes en gång.
Att han ändå slapp fri, ja, det är hovrättens fel enbart, inte huvudvittnets.

Man kan fundera på hur pass mycket spekulerande det hade blivit även med en fällande dom i
denna andra rättsinstans. Hade de som nu vägrar att betrakta CP som skyldig haft samma
motivation och ork att aktivera sig på olika sätt, i tv-debatter, böcker, trådsammanhang som
här på nätet då också? De hade inte accepterat det hela utan fortsatt att slåss för
alternativa lösningar?
Jo, det hade väl blivit ett upprört skrikande om "en oskyldigt dömd stackars man", kan
man anta kanske.
Citat:
Lars Jepsson såg ju det flyende mannen och hävdar bestämt att det inte var CP han såg, han har sett CP hur många gånger som helst
Vid förhör och rättegångar har han väl inte uttryckt sig med den tveklösa bestämdheten?
Jag tror personligen att han aldrig fick verklig möjlighet att studera den bortflyende
gärningsmannen så att han kunde veta med absolut säkerhet att det inte rört sig om just CP.
Det är vad jag tror.
Citera
2013-08-10, 21:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad tråkigt att du lämnar tråden. I'm sure you'll find an open case somewhere, far away...
Ja, upplever du det som så tråkigt så får jag väl vara snäll och stanna kvar ett tag till.
Vill inte göra folk ledsna i onödan. Sån är jag. Särskilt inte en lördagskväll i ljuva augusti.

Förresten: När du haft möjlighet att diskutera fallet på tu man hand med detta högst
centrala vittne som Inge Morelius ju kan beskrivas som och hört hur pass övertygad
som han blivit om en viss persons skuld, påverkades du inte alls av den berättelsen,
tog intryck av den övertygelsen som IM då lät dig förstå att han hyste?
Det har inte alls haft någon betydelse för hur du sedan sett på fallet?
Vacklat något i din uppfattning om en betydligt mera komplicerad bakgrundshistoria
till mordet? Blivit mindre benägen att se det i perspektiv av en långtgående komplott?

Morelius fick dig inte att tvivla? Du kvarstår i "ditt" fastän han uttryckt sig som han gjort?

Nu vet ju inte jag i och för sig vad "ditt" består av egentligen.
Du är öppen för det mesta kanske? Allt utom "ensam galning"-lösningen?
Senast redigerad av Grandioso 2013-08-10 kl. 22:44.
Citera
2013-08-10, 22:01
Medlem
[quote=Grandioso|44715295]
Citat:
Bra. Fortsätt så.

"Konstigheterna" du talar om, det består i själva verket mest av missuppfattningar.
Man har läst av somligt på helt fel sätt och dragit helt orealistiska slutsatser av detsamma.
Som att ett "möte" skulle ha ägt rum. Går bara bort sånt. Även varje meningsutbyte mellan
offer och gärningsman.

Han kom inte undan från början ty han dömdes en gång.
Att han ändå slapp fri, ja, det är hovrättens fel enbart, inte huvudvittnets.

Man kan fundera på hur pass mycket spekulerande det hade blivit även med en fällande dom i
denna andra rättsinstans. Hade de som nu vägrar att betrakta CP som skyldig haft samma
motivation och ork att aktivera sig på olika sätt, i tv-debatter, böcker, trådsammanhang som
här på nätet då också? De hade inte accepterat det hela utan fortsatt att slåss för
alternativa lösningar?
Jo, det hade väl blivit ett upprört skrikande om "en oskyldigt dömd stackars man", kan
man anta kanske.

Vid förhör och rättegångar har han väl inte uttryckt sig med den tveklösa bestämdheten?
Jag tror personligen att han aldrig fick verklig möjlighet att studera den bortflyende
gärningsmannen så att han kunde veta med absolut säkerhet att det inte rört sig om just CP.
Det är vad jag tror.

Problemet är att det inte var CP som gjorde det. Det är en enda stor mörkläggning och ingenting annat och den startade direkt efter mordet med Hans Holmer i spetsen. Den första åtgärden man gjorde var att säga väldigt tidigt att det inte förekom en kontakt mellan Paret Palme och GM, trots att dom 2 närmsta vittnena hävdar det... Det man också gjorde var att hemligstämpla obduktionsprotokollet därför att det Visar sig att OP blev skjuten med 2 skott där.

Och på allt det är Dekorimamannens(A.A?):s förhör hemligstämplade och även finska flickornas ... Man hade nog inte tagit till alls dom här åtgärderna om det var CP..
Citera
2013-08-10, 22:22
Medlem
Grandiosos avatar
@iesho: Men om inte jag minns fel så har väl du vid några tillfällen lämnat
möjligheten öppen för CP:s inblandning? Du har väl inte ställt dig helt avvisande till
tanken på en mindre komplott där Tingström och den där gamle nazisten Edquist kan ingå?
Har inte vi diskuterat kring detta i denna eller annan tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in