2013-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Nja, man borde mer räkna på gr/kr.

Så du håller inte med om att LD och Kaliber är några av dom billigaste snuset räknar per kr/g? Vilket portionssnus rankar du billigare?
Citera
2013-08-10, 20:08
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Så du håller inte med om att LD och Kaliber prilloär några av dom billigaste snuset räknar per kr/g? Vilket portionssnus rankar du billigare?

Får man tag i Knox till bra pris är den klart bäst. Normal storlek på prillorna också.

LD å Kaliber har ju halvmini-prillor numer.
Citera
2013-08-10, 20:44
Avslutad
Citat:
LD å Kaliber har ju halvmini-prillor numer.

Kaliber är löjligt små, ja. LD är däremot i normalstorlek.
Citera
2013-08-10, 20:46
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Kaliber är löjligt små, ja. LD är däremot i normalstorlek.

Nepp, påsen är lika stor som tidigare men innehåller mindre snus. LD ändrade det för några
månader sen.
Citera
2013-08-10, 21:58
Avslutad
Citat:
Nepp, påsen är lika stor som tidigare men innehåller mindre snus. LD ändrade det för några
månader sen.

Intressant, jag snusar LD originalportion till vardags sedan något år, men har inte noterat detta.
Citera
2013-08-10, 23:24
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Intressant, jag snusar LD originalportion till vardags sedan något år, men har inte noterat detta.

Bara kolla vikten på baksidan. Den är några gram lägre nu men antal prillor detsamma.
Snusade också LD förr men bytt tillbaka till Knox nu efter minskningen.
Citera
2013-08-10, 23:32
Avslutad
Citat:
Bara kolla vikten på baksidan. Den är några gram lägre nu men antal prillor detsamma.
Snusade också LD förr men bytt tillbaka till Knox nu efter minskningen.

Okej, jo jag känner till att LD tyvärr gick ner från 20,7 till 18 gram i vintras. Trodde dock att antalet prillor blev några färre och att det var den enda skillnaden. Men jag ska ta och räkna prillorna i nästa nyinköpta dosa

För övrigt håller jag med om att Knox är prisvärt, synd att smaken är så vek bara.
Citera
2013-08-11, 00:32
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Okej, jo jag känner till att LD tyvärr gick ner från 20,7 till 18 gram i vintras. Trodde dock att antalet prillor blev några färre och att det var den enda skillnaden. Men jag ska ta och räkna prillorna i nästa nyinköpta dosa

För övrigt håller jag med om att Knox är prisvärt, synd att smaken är så vek bara.

ja de tog 2 prillor ur dosan och tog bort 0,7 gram tobak delat pa 20
prillor.

jag gillar LD men tror att det ar oftast dyrare an phantom, knekt, kapten, knox osv en dosa LD ar inte vard over 25
kronor i alla fall men nat som forvanar mig ar att LD kostar 170 -200 kronor stocken pa sina stallen det ar ju ett gammalt budgetsnus kom ju i samma veva som kronan och var nagra kronor dyrare

men idag sa ar kronan nastan lika dyr som general fragan ar varfor kostar inte kronan ocksa runt 200 kronor stocken?
Citera
2013-08-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
ja de tog 2 prillor ur dosan och tog bort 0,7 gram tobak delat pa 20
prillor.

jag gillar LD men tror att det ar oftast dyrare an phantom, knekt, kapten, knox osv en dosa LD ar inte vard over 25
kronor i alla fall men nat som forvanar mig ar att LD kostar 170 -200 kronor stocken pa sina stallen det ar ju ett gammalt budgetsnus kom ju i samma veva som kronan och var nagra kronor dyrare

men idag sa ar kronan nastan lika dyr som general fragan ar varfor kostar inte kronan ocksa runt 200 kronor stocken?

För att det är SM som tillverkar Kronan. Kaliber kommer garanterat öka i pris så småningom.

Förövrigt är det skillnad i storleken på prillorna mellan LD och Kaliber. LD känns iallafall under läppen vilket inte Kaliber gör. Trist att dom minskar prillorna, jag ser hellre att dom tar bort nån snus ur dosan.
Citera
2013-08-12, 08:06
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
För att det är SM som tillverkar Kronan. Kaliber kommer garanterat öka i pris så småningom.

Förövrigt är det skillnad i storleken på prillorna mellan LD och Kaliber. LD känns iallafall under läppen vilket inte Kaliber gör. Trist att dom minskar prillorna, jag ser hellre att dom tar bort nån snus ur dosan.

Om några år kommer en fullstor dosa kosta 100 kr och innehålla 1 st miniprilla.

Fan vad snustillverkare verkar va gnidna å giriga. Dom borde fan få redovisa
tydligt kilopris å prillans vikt.
Citera
2013-08-12, 14:05
Avslutad
Citat:
Om några år kommer en fullstor dosa kosta 100 kr och innehålla 1 st miniprilla.

Fan vad snustillverkare verkar va gnidna å giriga. Dom borde fan få redovisa
tydligt kilopris å prillans vikt.

Verkligen! Så kallat lågprissnus från vissa tillverkare innehåller så lite i dosorna att kilopriset i många fall blir dyrare än premiumsnus. Lurendrejeri är vad det är, många konsumenter är dock godtrogna och bryr sig endast om priset på dosan och inte hur mycket den faktiskt innehåller.
Citera
2013-08-12, 14:40
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Verkligen! Så kallat lågprissnus från vissa tillverkare innehåller så lite i dosorna att kilopriset i många fall blir dyrare än premiumsnus. Lurendrejeri är vad det är, många konsumenter är dock godtrogna och bryr sig endast om priset på dosan och inte hur mycket den faktiskt innehåller.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in