2013-08-11, 02:32
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Varsågod!
Men islam är en vidrig religion skapad av en pervers ljugare som hade sex med små barn, men som av er anses vara den perfekta människan(va?), och av de muslimer jag träffat Verkar ni lyckas häpnadsväckande bra, eftersom jag aldrig träffat en muslim som inte är vidrigt äcklig.

Andra Petrusbrevet 2:1 Men det fanns också falska profeter i Israels folk, liksom det även bland er kommer att finnas falska lärare som smugglar in fördärvbringande kätterier; de kommer till och med att förneka den herre som har friköpt dem och störtar sig därmed i fördärvet.

Uppenbarelseboken 22:18
Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok.

Läs på lite mer om Islam innan du yttrar dig. Och tips är att undgå propagandan som du läser hos kristna missionärssidor. Det var ni kristna missionärer som startade denna besattheten av Muhammeds äktenskap med Aisha.

Inse att det är inget fel med detta. Folk gjorde det förr i tiden och kvinnorna vid 9 års ålder ansågs vara vuxna då och dem var mogna för sex. Tidiga äktenskap var en norm på den tiden som även Bibeln kan styrka.
Citera
2013-08-11, 02:39
Medlem
Citat:
Om du inte ens kan citera den biten där gud säger att "en profet ska uppstå bland Ismaels ättlingar" tror jag inte på dig. Jag visar ödmjukhet inför herren, jag ber tre gånger om dagen där jag prisar gud, där jag bekänner mina synder och tackar honom. I mitt liv försöker jag också leva mitt liv såsom gud i köttet levde sitt, och försöker iallafall adoptera hans personlighetsdrag, Jag avstår ifrån all form av sexuell aktivitet, jag går i kyrkan en gång i veckan, och allt jag gör är i min skapares ära.

Jag tycker att det är bra att du visar ödmjukhet inför Gud, att du prisar Gud, att du bekänner dina synder och tackar honom.

Enligt Islam, kommer de rättfärdiga människorna ( judar & kristna) ha sin stora belöning från Gud och kommer komma in i Paradiset.

And there are, certainly, among the People of the Book [Jews and Christians], those who believe in God, in the revelation to you, and in the revelation to them, bowing in humility to God: They will not sell the Signs of God for a miserable gain!*For them is a reward with their Lord, and God is swift in account. **(The Noble Quran, 3:199)"

"Not all of them are alike: Of the People of the Book [Jews and Christians] are a portion that stand (For the right): They rehearse the Signs of God all night long, and they prostrate themselves in adoration.* They believe in God and the Last Day; they enjoin what is right, and forbid what is wrong; and they hasten (in emulation) in (all) good works:*They are in the ranks of the righteous.**(The Noble Quran, 3:113-114)"

"Those who believe (in the Quran),*and those who follow the Jewish (scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in God and the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord;*on them shall be no fear, nor shall they grieve.**(The Noble Quran, 2:62)"

"Nay,-whoever submits His whole self to God and is a doer of good,- He will get his reward with his Lord;*on such shall be no fear, nor shall they grieve.**(The Noble Quran, 2:112)"
Senast redigerad av Good-day 2013-08-11 kl. 02:56.
Citera
2013-08-11, 02:45
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Varför skulle du kritisera homosexuella? Det är ju bara i din inskränkta hjärna som du definierar dessa människor via den sexuella läggningen. Har du hört någon kritisera hetrosexuella enbart på grund av att man är hetrosexuell någon gång?
Jag är simpel egentligen. Min bedömning av andras karaktär är baserad på individens handling. Eftersom denna handling är omoralisk så kritisera jag homosexualitet. Frågor på det?
Citera
2013-08-11, 02:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Om du inte ens kan citera den biten där gud säger att "en profet ska uppstå bland Ismaels ättlingar" tror jag inte på dig. Jag visar ödmjukhet inför herren, jag ber tre gånger om dagen där jag prisar gud, där jag bekänner mina synder och tackar honom. I mitt liv försöker jag också leva mitt liv såsom gud i köttet levde sitt, och försöker iallafall adoptera hans personlighetsdrag, Jag avstår ifrån all form av sexuell aktivitet, jag går i kyrkan en gång i veckan, och allt jag gör är i min skapares ära.

Det är bra att du dyrkar herren den vise. Du har skäl att hoppas på herrens förlåtelse men yttra inte under inga som helst omständigheter att Gud är tre eller att Jesus är Guds son då begår du en synd. Lev efter de tio budorden som herren gav Mose, ett av de tio budorden lyder: Du ska inte sätta andra gudar vi sidan av Gud men det är exakt det ni kristna gör när ni säger att Jesus är Guds son, det innebär att Jesus måste ha haft gudomliga krafter och då har vi helt plötsligt två gudar nåt som är otänkbart, omfamna Islam. Omfamnar du Islam accepterar du och respekterar du och bekänner du även Jesus på ett rätt sätt. Jesus var inte Gud eller Guds son. Gud har inget behöv av att komma till jorden i mänsklig gestalt. Gud är överallt! Skaparen till universum och jorden och livet reducerar sig aldrig till mänsklig gestalt. Tänker du inte över detta?

Han är Gud i himlarna och jorden. Fjärran från vad människor vill sätta vid hans sida.

Vill du veta hur Gud herren den allsmäktige beskriver de som säger att Jesus är Guds son?

"Och de säger: Den Nåderike har (avlat) en son. Ni har yttrat något oerhört. Något som skulle kunna spränga himlarna i stycken och få jorden att rämna och bergen att störta i djupet Att människor går så långt att de tilldelar den Nåderike en son! Föreställningen att den Nåderike har (avlat) en son är inte förenlig med Hans gudomliga majestät! Ingen av de varelser (som befolkar) himlarna och jorden kan nalkas den Nåderike annat än som Hans tjänare"

(Koranen 19:88-93)

Tänk dig ett sånt scenario där Bergen sätts i rörelse och förvandlas till grus, himlarna brister och går sönder, jorden rämnar. Se detta scenario i rörliga bilder framför dig. Inser du med vilken stark betoning Gud beskriver ett sånt yttrande. Jag har läst massvis med böcker. Ingenstans har jag stött på nåt som kan liknas vid dessa verser. Dessa verser är så mäktiga!! Tänker du över detta?

Du sa att Jesus har sagt att en falsk profet kommer uppstå bland Israeliternas men Muhammed tillhör inte Israeliterna, Muhammed var arab och alltså var Ismaels ättlingar. Judarna härstammar från Isak. Vidare sa du att Jesus har predikat att den falska profeten skulle förleda människorna att inte tro på Jesus. Men det gör muslimer således har Muhammed inte förlett människorna utan förkunnat Guds ord om att vi ska tro på Jesus och alla andra profeter. Men Det är otänkbart för oss att betrakta Jesus som Guds son. Gud själv har inte gett mandat till detta. Tänker du använda ditt förstånd?
Citera
2013-08-11, 02:48
Medlem
Citat:
Om du inte ens kan citera den biten där gud säger att "en profet ska uppstå bland Ismaels ättlingar" tror jag inte på dig.

Skriver från mobilen. Kommer citera imorgon.
Citera
2013-08-11, 02:53
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag bryr mig inte om assimilerade "muslimer" i Sverige som inte ber, inte fastar, dricker alkohol, har sex utanför äktenskap, och gör exakt allting som dem inte borde enligt Islam. Det som gäller är att invånarna i Afghanistan, afghanerna själva stödjer talibanerna, annars hade inte talibanerna kunnat föra sådan krigsföring i 12 år nu och avancera varje år.
Det hade bara inte gått om befolkningen varit emot dem.

Varför är du så pessimistisk och arrogant?
Har du själv alltid varit en praktiserade muslim enligt Islam och vad skulle du tycka om andra muslimer hade skitit i dig?
Citera
2013-08-11, 02:59
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Varför är du så pessimistisk och arrogant?
Har du själv alltid varit en praktiserade muslim enligt Islam och vad skulle du tycka om andra muslimer hade skitit i dig?

Håll för Guds skull en rimlig och lämplig nivå. Ateisterna vill inget annat än att se muslimer vända sina klor mot varann. Är ni missnöjda sinsemellan så ta det per PM. Låt inte djävulen komma mellan er. Var ståndaktiga!!
Citera
2013-08-11, 03:23
Medlem
Citat:
Jag är simpel egentligen. Min bedömning av andras karaktär är baserad på individens handling. Eftersom denna handling är omoralisk så kritisera jag homosexualitet. Frågor på det?

Är det som med dina aktiva trosfänder i tråden, det blir omoraliskt först när man stoppar upp en snopp i rumpan? Eller är samtliga människor som känner kärlek för någon från samma kön omoraliska oavsett hur man väljer att ha sex eller om man inte ens har sex? Är två bögar i ett sexlöst förhållande omoraliska?
Citera
2013-08-11, 03:25
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Håll för Guds skull en rimlig och lämplig nivå. Ateisterna vill inget annat än att se muslimer vända sina klor mot varann. Är ni missnöjda sinsemellan så ta det per PM. Låt inte djävulen komma mellan er. Var ståndaktiga!!
Låt mig omformulera det i sådana fall. Tycker du att det är rätt att vända ryggen åt andra muslimer bara för att dom ej praktisera Islam?
Citera
2013-08-11, 03:32
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Låt mig omformulera det i sådana fall. Tycker du att det är rätt att vända ryggen åt andra muslimer bara för att dom ej praktisera Islam?

Självklart inte. Vi är alla bröder i tron och uppmuntra varann. Icke-praktiserande muslimer ska vi försöka leda på rätt väg igen genom vårt sätt att vara och tala. Det kan ibland uppstå konflikter mellan två bröder och till och med i en familj men varför diskutera det inför ögonen på ateister som gottar sig i det hela?
Citera
2013-08-11, 05:52
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Självklart inte. Vi är alla bröder i tron och uppmuntra varann. Icke-praktiserande muslimer ska vi försöka leda på rätt väg igen genom vårt sätt att vara och tala. Det kan ibland uppstå konflikter mellan två bröder och till och med i en familj men varför diskutera det inför ögonen på ateister som gottar sig i det hela?
Det skulle inte vara lika kul om inte vissa här vore så snabba med att utmåla sig själva till representanter för den enda sanna tolkningen.
Citera
2013-08-11, 08:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Tanklösa människa. Har du läst hennes blogg? Har du läst vad hon har skrivit och vilka som hejade och försvarade henne?
Om man känner sig så hotad av vad en tioåring skriver i en blogg så att man måste skjuta henne i huvudet......hur stark är man då i sin tro? Vettskrämda jävla idioter som måste slå ner varje försök till förändring eller protest mod deras vidriga avskyvärda system. Patetiskt om det inte vore så tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in