2013-08-11, 01:29
Medlem
QueChas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Att du är förvirrad förstår jag men försöker du göra mig förvirrad också?

Var har jag skrivit i denna tråd att ateister inte är lyckliga? Jag har inte heller sagt att ateister inte fruktar döden, det säger ateisterna själva . Jag har däremot gång på gång bekräftat för de att alla människor känner rädsla inför döden men enligt ateisterna själva som deltager här så är de inte alls rädda.

Vad i hela fridens namn pratar du om? Jag pratar inte om mitt yrke. En av ateisterna sa att hen har jobbat inom psykiatrin och med hänvisning till hens dåliga sätt att argumentera, förstå och skriva drog jag slutsatsen att hen måste jobba inom ett yrkeskategori som kommer längst ner på listan.

Att du är förvirrad förstår jag men försök inte att förvirra mig också för du kommer inte att lyckas.

Jag får ursäkta om jag var en gnutta otydlig och även uttryckte mig felaktigt. Jag åsyftade förstås ditt uttalande om att alla fruktar döden.

Jag vet att du inte talade om ditt yrke. Jag såg bara inte relevansen i ditt antagande.

Om det verkade som att min intention var att förvirra dig så ber jag ytterligare en gång om ursäkt. Jag anser att du redan är förvirrad som det är och det vore omänskligt av mig att förvirra dig ytterligare.

Edit: stavfel
Citera
2013-08-11, 01:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44718567]Ok, så du går på önsketänkande alltså. Ingenting blir korrekt bara för att du önskar det. Så att du pratar om ett sant budskap kan vi ta med en nypa salt.

Det får du göra genom att använda din fria vilja.

Citat:
Brukar du ha svårt att välja sida när vuxna män skjuter skolflickor i huvudet? Uppenbart eftersom du är en rättroende muslim. Det händer en hel del sånt här i din religions namn. Du har dock inga problem att fördöma USA och Israel utan att ha varit närvarande. Så du har tydligen olika måttstockar för dina bedömningar. Snowden-fallet är en dålig jämförelse till denna händelse men du vill ju gärna få in USA på något hörn så därför blir det så här tydligen. Men du menar kanske att flickan avslöjade hur jävla skenheliga talibanerna är.

Du förstår inte omvärlden och det blir väldigt svårt att förklara för dig så att du förstår och klockan är mycket. Vi tar detta någon annan gång. Snowden-fallet och många andra fall har med detta att göra men det krävs ett helt inlägg att förklara för dig hur det hänger ihop jag avstår och återkommer vid ett annat tillfälle. Påminn mig om jag glömmer det och om du fortfarande vill ha adekvat svar på detta.

Citat:
Men det är ju du som har en gud som kräver total lydnad och kärlek för att inte tortera dig i all evighet. Du fick en möjlighet att vara med i klubben, eller troligen hade du inte mycket annat att välja på och nu försöker du ständigt "skrämmas" med helvetet för alla som inte tror det du säger. Men din gud är uppenbart beroende av att vara dyrkad. Eftersom din allsmäktige gud också redan vet resultatet av dessa tester så är det ett onödigt spel.

Återigen. Gud behöver inte din dyrkan eller kärlek. Visa mig en vers där Gud säger att han behöver människornas kärlek och dyrkan. Du dyrkar Gud för din egen skull och inte någon annan.

Citat:
Vad är det för fel att jämställa din gud med tidigare gudar? Det bygger på samma koncept. Ett mystiskt väsen som ingen kan se med övernaturliga krafter. Same shit new wrapping.

Du menar på att man kan jämföra en saga där det står att flera gudar skapade jorden genom att döda en kropp och använda kroppen som material? och du menar att detta ska kunna jämföras med den allsmäktige Guden som gett sanningen i alla sina skrifter till människor. Du är sannerligen vilse.

Citat:
Vad är du då ute efter? Du påstår saker som du inte kan belägga. Vad är nytt i detta?

Jag behöver inte belägga saker och ge dig bevis. Varför skulle jag det? Som sagt var du lever ditt liv och dör din död. Din tro eller förnekelse påverkar inte mig på intet sätt.

Citat:
Vad är det som är svårt att förstå? Jag älskar mina nära och jag kommer bli ledsen när de dör. Det gör jag för att jag saknar dem eller tror du att icke-troende saknar ett känsloliv? Du däremot känner dig ju säker på att du och de dina ska komma till paradiset så ni har ju ert på det torra. Det borde väl vara något att glädjas åt. Då borde döden inte vara särskilt farlig. Eller är paradiset inget roligt ställe helt plötsligt?

Jag sa att jag var rädd för döden och du sa att jag måste längta till den dagen jag dör. Hur du fick detta att gå ihop är för mig fortfarande en gåta. Alltså, eftersom jag sa att jag var rädd för döden måste jag längta till den dagen jag dör för att jag vill komma till paradiset, fast jag sa klart och tydligt att jag var rädd för döden men enligt din logik så innebär rädsla längtan och paradis

Citat:
Jo, det har den och det har du fått besked på i andra trådar så det går vi inte in på igen.

Vadå besked? Det du skriver här har vi skrivit i andra trådar. Det är inte besked, nej det har ni verkligen inte.

Citat:
Uppenbart tror de inte på samma gud som du. De är alla abrahamitiska i sitt ursprung men sen har ni lite olika vinklar. Islam har förvisso stulit en hel del från dem och sen lagt till lite nytt. Och som vanligt; bara för att koranen säger något innebär det inte att det stämmer.

Menar du på att muslimer avvisar Mose, Jesus, Josef, Maria, Noah, Abraham, Lot, Johannes, Salomo, Jakob, Isak, Ismael och de andra?

Citat:
Jag tänkte mer på din stora fascination över just analsex och att du själv tydligen provat med en gurka. Du tyckte inte det gav något. Du skulle kunna ställa frågor om bättre metoder för att lyckas i andra forum.

Jag måste göra dig besviken men jag har aldrig testat nåt sånt, Jag behöver inte ha testat det för att förstå att en gurka uppstoppad i anal orsaker smärta, det räcker med att jag vet om människans anatomi.

Citat:
Den här blir ju den här gamla godingen alldeles utmärkt att ta igen: [11:78] Och invånarna skyndade till [från alla håll], drivna [av sina begär]; sedan länge hade de tagit för vana [att tillfredsställa sin lust] på detta skamliga sätt. [Lot] sade: "Mitt folk! Här är mina döttrar; det vore mindre anstötligt [om ni ville förströ er] med dem. Frukta Gud och drag inte skam över mig genom att förgripa er på mina gäster! Finns det inte en [enda] rättsinnig man bland er?"
(källa: http://www.koranensbudskap.se/transl...Nr=78&langID=)

Jag har förklarat för dig ett dussintals gånger men det går inte in i dig. Den här versen betonar homosexualitet. Betoningen ligger inte på Lots döttrar utan på homosexualitet. Lots döttrar och Lots agerande ger ännu starkare betoning till hur vämjeligt homosexualitet är. Det står klart ock tydligt att '' det vore mindre anstötligt'' Alltså det är anstötligt nog att offra sina döttrar men fortfarande inget att jämföra med hur anstötligt homosexualitet är. Skäms du inte över att du inte förstår texter? Ingenstans i versen står det att kvinnor ska våldtas, nåt som du sa skulle finnas i koranen. Du är till och med dålig på att ljuga.

Citat:
Om jag skulle lägga ord i din mun skulle jag hellre vilja höra dig säga att gud är en fantasi. Sen när det gäller mitt yrkesval så kan jag säga att jag inte "jobbar på golvet". Jag är nog snarare någon som anställer folk som dig om de har rätt kvalifikationer. Du skulle inte vara aktuell eftersom jag inte tror du besitter någon högre utbildning, vilket krävs där jag jobbar.

Det är vad du önskar och hoppas få höra från mig men du hinner dö och förmultna och återuppveckas och fortfarande kommer du inte att höra nåt så avskyvärt från mig som du uppmanar mig att säga. VE DIG! OJ, är det nåt chef-liknande arbete med andra ord? Här har vi en arbetsgivare haha får du mottaga många CV per dag?

Citat:
Du får bry dig hur mycket du vill. Bara vi är överens om att du inte kommer att kunna bevisa något utan att lägga fram något som styrker dina påståenden. Så funkar det utanför den religiösa bubblan.

Vem har sagt att jag ska bry mig och om vad ska jag bry mig? Jag vill inte bevisa nåt. Har du inte fått det klart för dig. Finns ingen mening med att bevisa nåt för dig. Varför skulle jag bevisa nåt för dig?

Citat:
Vad du uppgivit tidigare så har du ju inte sökt särskilt många alternativ till den religion du är uppväxt i. Föga förvånande.

Jag har läst diverse religioner men det hade verkligen inte behövts för dessa återfinns alla i en och samma bo. ädla koranen. Alla religioner i ett. God natt sötnos.
Citera
2013-08-11, 01:45
Medlem
Citat:
I bibeln står det att Gud ska låta en profet uppstå bland Ismaels ättlingar.
Var någonstans?
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-11 kl. 01:47.
Citera
2013-08-11, 01:51
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueCha
Jag får ursäkta om jag var en gnutta otydlig och även uttryckte mig felaktigt. Jag åsyftade förstås ditt uttalande om att alla fruktar döden.

Jag vet att du inte talade om ditt yrke. Jag såg bara inte relevansen i ditt antagande.

Om det verkade som att min intention var att förvirra dig så ber jag ytterligare en gång om ursäkt. Jag anser att du redan är förvirrad som det är och det vore omänskligt av mig att förvirra dig ytterligare.

Edit: stavfel

Du bevisade tydligt genom sättet du skriver vilka av oss det är som är förvirrad sen har du mage att säga att det vore omänskligt utav dig att förvirra mig ytterligare. En rannsakan skulle vara på sin plats för din del.
Citera
2013-08-11, 01:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Min invändning var att htbq-rörelsen handla minst lika mycket om makt och politik vilket du ju delvis håller med om.

Hur handlar det om makt? Politik är ett luddigt ämne, men vad utöver lika rättigheter för homosexuella menar du att det skulle handla om exempelvis?
Citera
2013-08-11, 01:56
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Var någonstans?

Kan du inte din bibel. Jesus är inte Gud eller Guds son. Du har fått det hela bakom fotknölen och det bästa för dig vore om du visade ödmjukhet inför den vise, allsmäktige herren.
Citera
2013-08-11, 02:09
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur handlar det om makt? Politik är ett luddigt ämne, men vad utöver lika rättigheter för homosexuella menar du att det skulle handla om exempelvis?
Dominans är mer passande. Det är denna schism och behovet att visa sin sexuella läggning offentligt. ''Gaypride'' sett några ''straightpride'' plakat eller affischer någon gång? Inflytelserika personer som inte visar sitt fulla stöd och total lydnad inför hbtq-rörelsen stämplas omedelbar som homofob eller smygbög. Det går inte att kritisera homosexuella utan direkta eller indirekta påföljder.

Vidare försöker man även normalisera det ''onormala'', indoktrinering rättare sagt.
Citera
2013-08-11, 02:10
Medlem
Citat:
Kan du inte din bibel. Jesus är inte Gud eller Guds son. Du har fått det hela bakom fotknölen och det bästa för dig vore om du visade ödmjukhet inför den vise, allsmäktige herren.
Om du inte ens kan citera den biten där gud säger att "en profet ska uppstå bland Ismaels ättlingar" tror jag inte på dig. Jag visar ödmjukhet inför herren, jag ber tre gånger om dagen där jag prisar gud, där jag bekänner mina synder och tackar honom. I mitt liv försöker jag också leva mitt liv såsom gud i köttet levde sitt, och försöker iallafall adoptera hans personlighetsdrag, Jag avstår ifrån all form av sexuell aktivitet, jag går i kyrkan en gång i veckan, och allt jag gör är i min skapares ära.
Citera
2013-08-11, 02:15
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag avstår ifrån all form av sexuell aktivitet, jag går i kyrkan en gång i veckan, och allt jag gör är i min skapares ära.
Hmm, varför väljer man leva celibat har aldrig hört talas om att det står i bibeln?

edit. Du verka inte vara någon nunna heller med tanke på ditt användarnamn.
Citera
2013-08-11, 02:18
Medlem
Citat:
I bibeln står det att Gud ska låta en profet uppstå bland Ismaels ättlingar. Vad har du att säga om detta? Jesus är inte Gud. Jesus var en profet. Vill du veta den sanna läran Jesus lärde ut innan människorna förvanskade bibeln. Du har fått det hela bakom fotknölen. Omfamna Islam om du vill dyrka Gud med uppriktig tro. Vad tycker du om att judar inte accepterar Jesus som Guds sändebud? Inser du inte att Islam är den enda religionen som accepterar judendomen och kristendomen. Mose och Jesus och Muhammed och alla andra profeter? Ska du inte tänka över detta? Detta var den sanna kristendomen innan den förvanskades.

Helt rätt!!

Treenigheterna, gudomligheten i Jesus, Jesus som guds son och läran om syndens förlåtelse. Allt detta var skapat av människor. Jesus förutspådde att människor skulle avguda honom och tro på läror skapade av människor: ”Fåfängt dyrkar de mig, ty lärorna de lär ut är människors bud.” (Matteusevangeliet 15:9).

Islam kom för att återställa den ursprungliga tron, den enda gudomliga religion från Gud till mänskligheten, som började med Adam och slutade med Muhammed.
Citera
2013-08-11, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Dominans är mer passande. Det är denna schism och behovet att visa sin sexuella läggning offentligt. ''Gaypride'' sett några ''straightpride'' plakat eller affischer någon gång? Inflytelserika personer som inte visar sitt fulla stöd och total lydnad inför hbtq-rörelsen stämplas omedelbar som homofob eller smygbög. Det går inte att kritisera homosexuella utan direkta eller indirekta påföljder.

Vidare försöker man även normalisera det ''onormala'', indoktrinering rättare sagt.

Det finns gott om länder där homosexualitet straffas med döden och garanterar utfrysning i samhället och man riskerar även att bli utstött av sin släkt och sina vänner, även i sverige trakasseras bögar och flator dagligen. Det är nog en av anledningarna till att man ordnar så kallade pride-festivaler och parader. Den här tråden är ett gott exempel på varför dessa behövs.

Varför skulle du kritisera homosexuella? Det är ju bara i din inskränkta hjärna som du definierar dessa människor via den sexuella läggningen. Har du hört någon kritisera hetrosexuella enbart på grund av att man är hetrosexuell någon gång?
Citera
2013-08-11, 02:30
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Du kallar TALIBANERNA för riktiga muslimer. Jag har ännu aldrig träffat en muslim som sagt sig gilla talibanerna. På vilket sätt är de riktiga muslimer. Fängsla män om skägget är för kort? Förbjuda kvinnor att ens visa ögonen? Syraatacker?

Eftersom du själv uppenbarligen är muslim, så vet du visst vad jag "snackar" om. Du vet mycket väl att många muslimer INTE tycker att talibanerna gör rätt.

Jag bryr mig inte om assimilerade "muslimer" i Sverige som inte ber, inte fastar, dricker alkohol, har sex utanför äktenskap, och gör exakt allting som dem inte borde enligt Islam. Det som gäller är att invånarna i Afghanistan, afghanerna själva stödjer talibanerna, annars hade inte talibanerna kunnat föra sådan krigsföring i 12 år nu och avancera varje år.

Det hade bara inte gått om befolkningen varit emot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in