2013-08-10, 23:38
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Man misstänker ju att man från Liverpools håll inkluderar denna typ av klausul i hopp om att Suarez och hans representanter skall tro att det rör sig om en ren release fee. Finns ju liksom ingen som helst syfte med en klausul av den typ som verkar finnas i kontraktet, och det går säkert att trolla lite med orden för att den skall se ut som en release fee men i juridisk mening sakna praktisk betydelse. En sån som Suarez kanske inte omger sig med de skarpaste knivarna i lådan heller.
Nej, den klausul som tycks finnas i kontraktet saknar ju helt mening, men man tycker ju samtidigt att Suarez agent borde ha koll på den juridiska aspekten.
2013-08-10, 23:42
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Nej, den klausul som tycks finnas i kontraktet saknar ju helt mening, men man tycker ju samtidigt att Suarez agent borde ha koll på den juridiska aspekten.

Ja, självklart. Men om Liverpool skriver in en sådan klausul i syfte att Suarez ska tro att det rör sig om en release fee, då är det samtidigt väldigt svårt att sympatisera med Liverpool i det här läget. Eftersom klausulen inte fyller något syfte, och Suarez uppenbarligen är upprörd över att han inte Liverpool accepterar ett bud som triggar klausulen, är det ganska sannolikt att detta är vad som hänt.
2013-08-10, 23:43
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Tråkigt när hänvisningar görs till blaskor som påstår vad andra spelare sagt om vad de hört LS säga.
Den här blaskan har inte frågat BR vad han sagt till LS.
Man frågar iställer Cavani vad som sagts mellan LS o BR och får det till detta uttalande.

I veckan kommer LS att få förklara sig inför hela truppen om vad som hänt och vad han själv gjort ocvh sagt.

Tar folk verkligen seriöst på vad blaskor skriver om allt o alla ?
Om du hade läst vad som stod i mitt inlägg hade du sett att jag reserverade mig för att uttalandena inte stämde.

Oavsett vilket så hade det knappast gjort någon nytta att ställa frågan till Brendan Rodgers då han definitivt inte är neutral i frågan och inte hade vunnit något på att medge ett eventuellt löfte till Suarez gällande att få lämna klubben.
2013-08-10, 23:45
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ja, självklart. Men om Liverpool skriver in en sådan klausul i syfte att Suarez ska tro att det rör sig om en release fee, då är det samtidigt väldigt svårt att sympatisera med Liverpool i det här läget. Eftersom klausulen inte fyller något syfte, och Suarez uppenbarligen är upprörd över att han inte Liverpool accepterar ett bud som triggar klausulen, är det ganska sannolikt att detta är vad som hänt.
Ja, jag lutar också åt att det är den mest sannolika förklaringen. Jag menade mest att det i så fall är en sanslös tabbe av Guardiola att släppa igenom en så märkligt skriven klausul.
2013-08-10, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Lite roligt med den här hypen som uppstått kring Luiz Gustavo dom senaste månaderna. Många vill måla upp honom som en världsklassmittfältare, vilket han i själva verket är långt ifrån att vara.

2013-08-10, 23:50
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Man misstänker ju att man från Liverpools håll inkluderar denna typ av klausul i hopp om att Suarez och hans representanter skall tro att det rör sig om en ren release fee. Finns ju liksom ingen som helst syfte med en klausul av den typ som verkar finnas i kontraktet, och det går säkert att trolla lite med orden för att den skall se ut som en release fee men i juridisk mening sakna praktisk betydelse. En sån som Suarez kanske inte omger sig med de skarpaste knivarna i lådan heller.

Ja för nu är det ju sanningen om vad som föregått som kommer från Cavani och inte vad han fått höra från sin kompis Suarez. Jag vet av erfarenhet att engelska kontrakt kan vara väldigt svåra att läsa och tolka eftersom det engelska språket är väldigt rikt på synonymord som har olika styrka och innebörd beroende på i vilket sammanhang de står och det är inte alltid helt lätt för icke native-english talande att förstå hela sammanhanget i juridisk mening. Och det är sannolikt här det gått galet och Suarez antagligen blivit vilseledd av sina rådgivare/agent

För övrigt har ju redan det engelska spelarfacket redan uttalat sig och faktiskt tagit ställning för klubben. Det finns inga sådana klausuler i kontraktet som Suarez trott sig ha. Vad som sedan diskuterats mellan Rodgers och Suarez i deras samtal, ja där lär ord stå mot ord och med tanke på Suarez historia och bakgrund är jag nog mer benägen att sätta min tilltro till vad klubbens representanter säger. Känns ju som att Guardiola/Suarez försökt köra ett Zlatan/Raiolo-trick utan att ha krattat manegen med samma finess sätt som Raiola kan göra
Senast redigerad av MangoChutney 2013-08-10 kl. 23:55.
2013-08-10, 23:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datseyk
Gör Cardiff en bra värvning i rekordvärvningen av chilenaren Gary Medel?

Pitbull var inte alls lika tongivande denna säsongen i jämförelse med förra, men fortfarande en väldigt bra mittfältare.
2013-08-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Tråkigt när hänvisningar görs till blaskor som påstår vad andra spelare sagt om vad de hört LS säga.
Den här blaskan har inte frågat BR vad han sagt till LS.
Man frågar iställer Cavani vad som sagts mellan LS o BR och får det till detta uttalande.

I veckan kommer LS att få förklara sig inför hela truppen om vad som hänt och vad han själv gjort ocvh sagt.

Tar folk verkligen seriöst på vad blaskor skriver om allt o alla ?

Vad driver en svensk till att adoptera samma attityd och beteende som den stereotypiske supportern till hans klubb i England? I det här fallet en misstänksam, aggressiv och rent utav paranoid inställning till media.

Varför är det tråkigt att det länkas till artiklar med nya och för många intressanta citat, bara för att det av vissa anses vara en "blaska"? Du är medveten om att du skriver i Sillytråden? Dessutom tillämpas källkritik rätt bra här inne och killen du citerar reserverar sig till och med för felaktigheter.

Ska folk endast tillåtas ta del av officiella uttalanden från anställda och ledningen i 'pool? Tråkig inställning från ett tråkigt gäng supportrar.
2013-08-11, 01:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Du vet om att Higuain gick till Napoli för ett par veckor sen?

Ja. Han var dock den som jag tycker skulle vara den perfekta värvningen för just Arsenal.
2013-08-11, 01:17
Medlem
antonaugustssons avatar
Nu har Gustavo gått ut och sagt att han vill spela i PL och han säger även att han älskar Arsenals spelsätt. Hoppas verkligen Gustavo hamnar hos oss. Vad tror ni? http://m.101greatgoals.com/blog/arsenal-bid-18m-for-bayern-munich-midfielder-luiz-gustavo-sunday-sun
Senast redigerad av antonaugustsson 2013-08-11 kl. 01:23.
2013-08-11, 01:22
Medlem
anteri17s avatar
Angående Gustavo så är det intressant att Paulinho är superhypad, medan den han spelar bredvid i landslaget inte ens är en världsklassmittfältare. Att många säger sitt om Gustavo nu kan ju ha att göra med att det är just nu ryktena har varit om honom... Sedan tycker jag han passar alldeles ypperligt i Arsenal. Han är defensivt skicklig på alla punkter, men har också helt okej fötter, vilket inte gör honom till en box-to-box, utan till en perfekt hållande mittfältare. Exakt en sådan vi behöver. Jag ska inte heller komma ifrån det romantiska faktumet att han råkar vara väldigt, väldigt lik Gilberto Silva i spelstil.

Jag ser heller inget konstigt med att tycka att Gustavo är bättre än Paulinho.
2013-08-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Angående Gustavo så är det intressant att Paulinho är superhypad, medan den han spelar bredvid i landslaget inte ens är en världsklassmittfältare. Att många säger sitt om Gustavo nu kan ju ha att göra med att det är just nu ryktena har varit om honom... Sedan tycker jag han passar alldeles ypperligt i Arsenal. Han är defensivt skicklig på alla punkter, men har också helt okej fötter, vilket inte gör honom till en box-to-box, utan till en perfekt hållande mittfältare. Exakt en sådan vi behöver. Jag ska inte heller komma ifrån det romantiska faktumet att han råkar vara väldigt, väldigt lik Gilberto Silva i spelstil.

Jag ser heller inget konstigt med att tycka att Gustavo är bättre än Paulinho.
De med koll på brasiliansk fotboll anser alla att Paulinho är en bättre spelare än Gustavo. Det är inget snack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in