2013-08-08, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp så sitter man då återigen efter dag 1 och är så gott som helkörd (5/8 so far). Det är inte lätt att vara tippare...
Att varken Legia eller Metalist vann var surt och mycket riktigt körde man på en av ligacupmatcherna. Surt helt enkelt.
Nu vankas en intressant helgkupong, sedan blir det kanske inte kul men likväl en udda kupong som veckokupong nästa gång med enbart träningslandskamper (detta djävulens påfund).
Helgen blir det spel på iaf men en veckokupong med träningslandskamper känns föga lockande, men man sitter la där med ett system likt förbannat...
Lycka till ikväll till er med chans på vinst!
Citera
2013-08-08, 11:51
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jahapp så sitter man då återigen efter dag 1 och är så gott som helkörd (5/8 so far). Det är inte lätt att vara tippare...
Att varken Legia eller Metalist vann var surt och mycket riktigt körde man på en av ligacupmatcherna. Surt helt enkelt.
Nu vankas en intressant helgkupong, sedan blir det kanske inte kul men likväl en udda kupong som veckokupong nästa gång med enbart träningslandskamper (detta djävulens påfund).
Helgen blir det spel på iaf men en veckokupong med träningslandskamper känns föga lockande, men man sitter la där med ett system likt förbannat...
Lycka till ikväll till er med chans på vinst!

1. Tror ändå att jag gorde sämst ifrån mig på första dagen med usla två rätt på utgångsraden, föga imponerande tre rätt på M-systemet och skrattretande fyra rätt på U-systemet. Med fem matcher kvar är jag därmed helt och alldeles borta från nåt som minner om vinst.
Är väl bara att önska lycka till de som har en chans för lite pengar idag.

2. Helgens kupong är ju sannerligen europeisk. Sverige, Frankrike, Turkiet, England, Tyskland och Norge. Tycker ju dom kunde ha slängt lite danska matcher också istället för Superettan, men nu bllir det som det blir. Vi löser uppgiften oavsett - eller vi försöker åtminstone
Senast redigerad av AndraSortering 2013-08-08 kl. 11:54.
Citera
2013-08-08, 21:40
Medlem
Germanofils avatar
Verkar bli 9 rätt för min del eller i bästa fall en uselt betald tia.

Nya tag i helgen!
Citera
2013-08-08, 21:45
Medlem
FIASKO, som så många gånger förr...att man aldrig lär sig..
Citera
2013-08-09, 00:07
Medlem
Stämningen här värmer lite, då man själv avslutade med dana 8 rätt.
Men som sagt, nya tag!

(Grattis till nån stolle som var ensam med 13 rätt! )
Lite stolthet har jag i tron att Carlisle - Blackburn skulle gå ända till straffar .. Men sånt ger inga pengar när allt annat faller
Citera
2013-08-09, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Veckans kupong kan vi väl enas om att vi glömmer va? Bra!

Nu är det hög tid att fylla på tipskassan igen tycker jag och med ett system uttaget med Rodriguez i högtalarna samt intagandet av sockerfri saft och två skogaholmsmackor med ost kan det ju bara inte gå fel!

En härlig mix av matcher väntar oss denna gång och en del "säkra" matcher på förhand blandat med en del oerhört svårlösta matcher.
Aik må vara i form men har ju inte vunnit i Malmö sedan 96 i allsvenskan och MFF är ju mycket starka hemma så där känns 1X som helgarderat, men just därför vinner la solnaiterna...
Gefle är lite väl stor favorit mot Mjällby kan jag tycka, visst att de är favoriter men Mjällby kan garanterat kriga till sig en poäng. Dessutom är frågan hur slitet Gefle är av EL-spelet och besvikelsen över uttåget därifrån.
HIF och IFK Gbg bör ju vinna tämligen enkelt.
Falkenberg har man väntat på skall falla igenom ett bra tag nu men det sker ju aldrig så de får axla favoritskapet mot Ljungskile med och lär infria förväntningarna med.
United skall ju bara mangla ner Wigan utan några problem.
Galatasaray är lite av en favorit i fara då Fener aldrig är borta men nog bör Galatasaray ta det.
Mainz och Schalke bör givetvis ta sina matcher men jag slänger in ett kryss på Stuttgart för säkerhets skull.
Rosenborg får som vanligt alltid väldigt hög streckprocent men Strömsgodset har på ni hemmamatcher 8-1-0 och är tvåa i tabellen och även om de spelat EL i veckan har de alla chanser att ta den matchen så där kör jag helgarderat.
St.Etienne är ett bättre lag än Ajaccio men premiär är premiär så där kommer krysset med.
Marseille skall dock varje dag i veckan tvåla dit Guingamp.

LYCKA TILL!

M48

1. Malmö FF -AIK 1X
2. Gefle -Mjällby 1X
3. Helsingb.-Norrköp 1
4. Häcken -Öster 1
5. Syrianska-IFK Göteb 2
6. Ljungsk. -Falkenb. 2
7. Manch.U -Wigan 1
8. Galatas. -Fenerbah. 1
9. Mainz -Stuttgart 1X
10. Schalke -Hamburg 1
11. Strömsgod-Rosenborg 1X2
12. Ajaccio -St.Etien. X2
13. Guingamp -Marseille 2
Citera
2013-08-09, 13:40
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Mainz och Schalke bör givetvis ta sina matcher men jag slänger in ett kryss på Stuttgart för säkerhets skull.
Tänk på att Mainz sålt skyttekungen Szalai till Schalke och någon fullgod ersättare till honom har de inte fått tag på. Stuttgart är sjukligt ojämna men har en hög högstanivå och kan mycket väl ta detta. Svår match. Själv skulle jag nog spontant säga att X2 vore vettigare. Men allra helst helgardering!
Citera
2013-08-09, 17:19
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tänk på att Mainz sålt skyttekungen Szalai till Schalke och någon fullgod ersättare till honom har de inte fått tag på. Stuttgart är sjukligt ojämna men har en hög högstanivå och kan mycket väl ta detta. Svår match. Själv skulle jag nog spontant säga att X2 vore vettigare. Men allra helst helgardering!

Läste på en dansk sida (ganska seriös sådan) att Mainz har sagt farväl till 10 spelare här i sommarpausen - det får ju ändå sägas vara en del - rentav dränering kanske?

källa: http://www.tipsbladet.dk/spil/spil-braunschweig-hertha-mainz-eller

Har även läst Mainz tränare, Tuchel, uttala att detta med att utveckla och sälja helt enkelt är en del av Mainz-konceptet. Faktisk är Tuchel nästan optimistisk inför den kommande säsongen - han tror på sitt spelarmaterial (ska han ju iofs) .

källa: http://www.bundesliga.com/en/liga/news/2013/0000262641.php

Tror att detta kan bli en antingen-eller match för Mainz - antingen vinner de 3-0 eller också förlorar de 1-4.....

Ska köra 1 2-gardering matchen (tror jag)
Citera
2013-08-10, 09:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Det där får jag erkänna att jag hade noll koll på faktiskt, tackar för upplysningen. Det var ju utan tvekan dock en av matcherna jag funderade på att dra in helgarderingen i men jag hoppas ändå jag har rätt i tipset.
Citera
2013-08-10, 19:51
Medlem
då var min semester slut lite pengar kvar i spelkassan. 8 kr.

1. Malmö FF -AIK X
2. Gefle -Mjällby X
3. Helsingb.-Norrköp 1
4. Häcken -Öster X
5. Syrianska-IFK Göteb 2
6. Ljungsk. -Falkenb. 1 X
7. Manch.U -Wigan 1
8. Galatas. -Fenerbah. 1
9. Mainz -Stuttgart 1 2
10. Schalke -Hamburg 1
11. Strömsgod-Rosenborg X 2
12. Ajaccio -St.Etien. X
13. Guingamp -Marseille 2
Citera
2013-08-11, 00:00
Medlem
Germanofils avatar
Äntligen dags för ett någorlunda vettigt Europatips igen!

R 4-4-144 + 1 MG

1. Malmö FF -AIK 1X2
Skåningarna kör med ett gäng araber medan AIK snart kan titulera sig Stockholms Negrer. http://www.youtube.com/watch?v=py9LAxWGP_A&list=PL1F32938CE701B7FB
Svårbedömt för en blekfet svenne som mig.

2. Gefle -Mjällby 1X2
Hjälper Gevalia bättre än Mjällschampo när man får oväntat besök av flatlöss? Ingen vet.

3. Helsingb.-Norrköp 1
Henkes ande vakar över nordskåningarna som kommer att äta Pekinganka till middag och skölja ner den med några Christian Royal-smuggelbärs.

4. Häcken -Öster 1X2
Var du än vänder dig så har du Häcken därbak, även åt Öster!

5. Syrianska-IFK Göteb 2
Som jag tidigare påpekat så gillar babbarna inte fisklukten och nog för att det förmodligen luktar mer kebab på denna stadion men Änglarna som reser hit borde väl ändå ha tagit med sig sin fair share av nyfiskad strömming?

6. Ljungsk. -Falkenb. X2
Nu närmar sig hösten vilket talar för att baddräktskungens mannskap klarar max oavgjort.

7. Manch.U -Wigan 1
Wigan har nog snarare fokus på Championship och Europaspel(!). Denna match kommer inte att tas seriöst. Dessutom finns det väl inte en kolgruvearbetare som är nykter på en söndag?

8. Galatas. -Fenerbah. 1X
Megaturkklassiker som kan sluta hur som helst men jag håller ändå hemmalaget för favoriter då Fenerbache enligt säkra källor ska ha laddat upp med Raki och gurkyoghurt till kebaben.

9. Mainz -Stuttgart X2
Jämn match att vänta men knapp fördel för schwaberna tack vare deras extremt goda pilsner Rothaus.

10. Schalke -Hamburg 1
Hamburg trivs bäst hemma bland fiskprånglarna och har inte mycket att hämta i industrighettot.

11. Strömsgod-Rosenborg 12
Godståg eller skadat gods? Vem fan vet?!

12. Ajaccio -St.Etien. 1X2
Bögmöte som jag inte ens vill försöka tippa.

13. Guingamp -Marseille X2
Marseilles gamla hascischsmugglade har fått en renässans och jag skulle inte bli förvånad om bortalaget kunde ta alla 3 poängen här. Dock alltid risk för kryss i baugetteligan.
Citera
2013-08-11, 00:05
Medlem
10rätt på m128 system i onsdags och ska sätta ihop ett system imorgon med

Tänkte bara höra hur det går till eftersom jag är ny på att spela europatipset/stryktipset.

Fick som sagt 10rätt vilket gav 91kr, men istället blev det en vinst på 182kr, Hur kommer det sig?

Vore tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in