Äntligen dags för ett någorlunda vettigt Europatips igen!
R 4-4-144 + 1 MG
1. Malmö FF -AIK 1X2
Skåningarna kör med ett gäng araber medan AIK snart kan titulera sig
Stockholms Negrer.
http://www.youtube.com/watch?v=py9LAxWGP_A&list=PL1F32938CE701B7FB
Svårbedömt för en blekfet svenne som mig.
2. Gefle -Mjällby 1X2
Hjälper Gevalia bättre än Mjällschampo när man får oväntat besök av flatlöss? Ingen vet.
3. Helsingb.-Norrköp 1
Henkes ande vakar över nordskåningarna som kommer att äta Pekinganka till middag och skölja ner den med några Christian Royal-smuggelbärs.
4. Häcken -Öster 1X2
Var du än vänder dig så har du Häcken därbak, även åt Öster!
5. Syrianska-IFK Göteb 2
Som jag tidigare påpekat så gillar babbarna inte fisklukten och nog för att det förmodligen luktar mer kebab på denna stadion men Änglarna som reser hit borde väl ändå ha tagit med sig sin fair share av nyfiskad strömming?
6. Ljungsk. -Falkenb. X2
Nu närmar sig hösten vilket talar för att baddräktskungens mannskap klarar max oavgjort.
7. Manch.U -Wigan 1
Wigan har nog snarare fokus på Championship och Europaspel(!). Denna match kommer inte att tas seriöst. Dessutom finns det väl inte en kolgruvearbetare som är nykter på en söndag?
8. Galatas. -Fenerbah. 1X
Megaturkklassiker som kan sluta hur som helst men jag håller ändå hemmalaget för favoriter då Fenerbache enligt säkra källor ska ha laddat upp med
Raki och gurkyoghurt till kebaben.
9. Mainz -Stuttgart X2
Jämn match att vänta men knapp fördel för schwaberna tack vare deras extremt goda pilsner
Rothaus.
10. Schalke -Hamburg 1
Hamburg trivs bäst hemma bland fiskprånglarna och har inte mycket att hämta i industrighettot.
11. Strömsgod-Rosenborg 12
Godståg eller skadat gods? Vem fan vet?!
12. Ajaccio -St.Etien. 1X2
Bögmöte som jag inte ens vill försöka tippa.
13. Guingamp -Marseille X2
Marseilles gamla hascischsmugglade har fått en renässans och jag skulle inte bli förvånad om bortalaget kunde ta alla 3 poängen här. Dock
alltid risk för kryss i baugetteligan.