2011-12-05, 20:48
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben4
Ursäkta om jag snor tråden, men kan någon förklara hur dessa reducerade system fungerar?
Prova denna tråden, verkligen välskriven och tar upp det mesta vad gäller just reducerade system. https://www.flashback.org/t1029900
Citera
2011-12-05, 23:02
Medlem
zzxxccvvs avatar
M 32

1. Chelsea - Valencia 1
2. Genk - B.Leverk. 2
3. Dortmund - Marseille 1
4. Olympiak. - Arsenal 1 X
5. Apoel Nic - Shakhtar 1
6. Porto - Zenit 1
7. Barcelona - FC Bate 1 X
8. V.Plzen - Milan X 2
9. Manch.C - B.München 1 2
10. Villarrea - Napoli 2
11. Inter - CSKA Mosk 1 X
12. Lille - Trabzonsp 1
13. Basel - Manch.U 2
Citera
2011-12-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Du får 4 rader med 11 rätt (se elimicmats utsökta förklaring), och så får du 6 rader med 10 rätt. För 10 rätt krävs förstås att två felaktiga tecken i halvgarderingarna räknas med. Kombinerar du dessa felaktiga tecken i halvgarderingarna två och två, får du 6 kombinationer.

Good job bara ett fel synd .. tips för imo ? cl ?
Citera
2011-12-05, 23:18
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
The Barça manager will rest Valdés, Alves, Puyol, Abidal, Mascherano, Keita, Sergio Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi, Alexis and Villa.

http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/guardiola-to-rest-13-first-team-players-against-bate

Jojo, inte förvånande. Helt sinnesjuk att kunna vila ett sådant lag och ändå kunna sätta upp ett helt nytt lag som troligtvis kommer vinna en match i Champions league. Dock kommer inte hela kvällen bygga på Barcelona. Får väl ha med åtminstone en kryssgardering...

Pelikan: Håller förvisso med dig om att Arsenal spik är ganska vågat, men att hålla Chelsea spik tycker jag nästan är ännu mer vågat. Vet inte riktigt hur Chelsea kommer tackla denna matchen. Släpper dom in ett mål så måste dom ju vinna. Det är en ganska otrevlig sak hängandes över sig om det dyker upp en hörna eller något....

Helgardering här för min del samt ska kolla oddset på "båda lag gör mål".

Sen till sist får väl en fråga bollas vidare. Vad har ni för tankar om Milan matchen??? Gäller ju inte ett skit. Milan skulle rotera en hel del också. Nästan 60% på Milan måste bero på varumärket..... (fast än så länge har jag dom med spik )
Citera
2011-12-05, 23:27
Medlem
Germanofils avatar
R 0-7-16 + 1 MG
1. Chelsea - Valencia 1
2. Genk - B.Leverk. 2

3. Dortmund - Marseille 1X
4. Olympiak. - Arsenal X2
5. Apoel Nic - Shakhtar 12

6. Porto - Zenit 1X
7. Barcelona - FC Bate 1X M
8. V.Plzen - Milan X2
9. Manch.C - B.München 1X

10. Villarrea - Napoli 2
11. Inter - CSKA Mosk 12
12. Lille - Trabzonsp 1
13. Basel - Manch.U 2

Lätt värt att lägga en kryssgardering på BATE till smått otroliga 5% trots att Barca redan är klara gruppsegrare och kommer att vila typ hela startelvan. Även hyfsat värde på krysset i flera andra matcher som jag tror kan bli jämnare än vad många tror.

Sen vinner väl Barca och alla andra favoriter ändå och utdelningen blir piss. Men man måste ju våga hoppas i alla fall!
Citera
2011-12-05, 23:47
Medlem
EUROPATIPSET 6/12 2011

R0-7-16 + 1 MG

1. Chelsea - Valencia 1 2
2. Genk - B.Leverk. 2
3. Dortmund - Marseille 1
4. Olympiak. - Arsenal 1X
6. Porto - Zenit 1X2 M
7. Barcelona - FC Bate 1X
8. V.Plzen - Milan X2
10. Villarrea - Napoli 2
11. Inter - CSKA Mosk 1 2
12. Lille - Trabzonsp 1X
13. Basel - Manch.U 2
Senast redigerad av splitt 2011-12-06 kl. 00:02.
Citera
2011-12-06, 00:02
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Pelikan: Håller förvisso med dig om att Arsenal spik är ganska vågat, men att hålla Chelsea spik tycker jag nästan är ännu mer vågat. Vet inte riktigt hur Chelsea kommer tackla denna matchen. Släpper dom in ett mål så måste dom ju vinna. Det är en ganska otrevlig sak hängandes över sig om det dyker upp en hörna eller något....

Vi kan åtminstone vara överens om att Chelsea ställer upp med bästa laget, även om vetskapen att oavgjort räcker kan komma att prägla matchbilden. Dock tror jag att man fixar det på hemmaplan. Men 1X är absolut tänkvärt.

Genk kan nog jävlas duktigt också. Leverkusen behöver också bara en pinne, och man är dessutom ett helt annat lag på bortaplan. Luktar nästan kryss där. Dock jävligt osäkert. Helgardering? Jag kan tänka mig 1X om Leverkusen blir allt för fega.

Dortmund vill nog avsluta med poäng mot ett Marseille som slappnar av så fort Arsenal tar ledningen. Och tar Olympiakos ledningen blir Marseille desperata och tappar defensiven. Säger vi. 1X

Ett Arsenal som är klara gruppsegrare. Knappast. Vi såg hur det gick för Tottenham mot ett grekiskt lag. Olympiakos fixar en pinne, men förlorar slutspelsplatsen till Marseille med uddamålet. 1X

Apoel släpper inte detta. Ordning och effektivitet, precis som det anstår dessa välorganiserade judiska krigare. 1X

Äcklig match i Portugal. Porto lär dock fixa poäng just för att Zenit bara behöver oavgjort. Det kommer att pendla mellan 1 och X i denna match. Gör ett lag mål, trycker det andra på, o.s.v.

Min första helgardering däremot, den stänker jag dit på Barcelona. Kazan skrällde, och för BATE-spelarna hägrar deras livs match. Om Barca dessutom vilar hela laget, kan allting hända. 1X2 utan att vara girig...

Ett Milan med Zlatan som lär stå över, kan gott vara ett Milan som tappar poäng. Helgardering.

City bör plocka poäng, och man kommer att göra det mot ett reservbetonat Bayern. 1X

Napoli har mest att spela för. Villarreal har inte rosat marknaden. Cavani & co' vinner. X2.

Inter litar jag inte en sekund på. Behöver lägga krut i ligan. CSKA tar chansen. X2

Turkarna har överraskat. Lille urstarka hemma. Franska lag kan dock konsten att kryssa. Jag är orolig för denna match. Turkarna kan klara sig på oavgjort beroende på resultatet i den andra matchen. Pendlar absolut mellan 1 och X. Gör ena laget mål, trycker det andra på. 1X därmed.

United kan få det hett om vingarna. Småläskig match. Helgardering?

Det ger mig följande: 27 000 rader

1. Chelsea - Valencia 1X
2. Genk - B.Leverk. 1X
3. Dortmund - Marseille 1X

5. Apoel Nic - Shakhtar 1X
6. Porto - Zenit 1X

7. Barcelona - FC Bate 1X2
8. V.Plzen - Milan 1X2

10. Villarrea - Napoli X2
11. Inter - CSKA Mosk X2
12. Lille - Trabzonsp 1X
13. Basel - Manch.U 1X2

Med villkor:

• 7-8 hemmasegrar
• Högst en vinnare av Barcelona och Milan

Har jag bara 2000 rader kvar. Lite finputs på det och vi är hemma.

Ska nog köra på det imorgon, på att någon storfavorit kommer att falla men att raden i övrigt innehåller många ettor.
Citera
2011-12-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid

Rent estetiskt gapar 2an tomt på den övre halvan men vad har estetik med tips att göra?

En liten reflektion bara..
Senast redigerad av splitt 2011-12-06 kl. 00:26.
Citera
2011-12-06, 00:12
Medlem
elimicmats avatar
Blir tre stycken olika R2-5-12 system i morgon. Ett jag tagit själv, ett med mer troliga och ett med en jävla massa skrällchanser. Dock uppbyggt så det kan ge tretton på ramen på samtliga. Kör bara med Lille spik i morgon (klockan 00:04 ser jag, så rättelse "i dag")

Eget:

1. Chelsea - Valencia 1X2
2. Genk - B.Leverk. 2
3. Dortmund - Marseille 12

6. Porto - Zenit 1

7. Barcelona - FC Bate 1
8. V.Plzen - Milan 2
9. Manch.C - B.München 1X2

11. Inter - CSKA Mosk X2
12. Lille - Trabzonsp 1
13. Basel - Manch.U 12

Troliga:

1. Chelsea - Valencia 12
2. Genk - B.Leverk. 2
3. Dortmund - Marseille 12

4. Olympiak. - Arsenal 1X2
5. Apoel Nic - Shakhtar 1x
6. Porto - Zenit 1

7. Barcelona - FC Bate 1
8. V.Plzen - Milan x2
9. Manch.C - B.München 1

10. Villarrea - Napoli 2
11. Inter - CSKA Mosk 1X
12. Lille - Trabzonsp 1
13. Basel - Manch.U 1x2

Skräll-tipset (kan bli kul detta):

1. Chelsea - Valencia 2
2. Genk - B.Leverk. X2
3. Dortmund - Marseille 2

4. Olympiak. - Arsenal X
5. Apoel Nic - Shakhtar 1x
6. Porto - Zenit 1X2

7. Barcelona - FC Bate 1X (Bate känns lite over-kill dock)
8. V.Plzen - Milan 1x2
9. Manch.C - B.München 12

11. Inter - CSKA Mosk X
12. Lille - Trabzonsp 1
13. Basel - Manch.U 1

Dock kommer det kännas jävligt om man får in massa fina skrälla och sen sitter med bara två halvor på Onsdagen och har Basel spik...
Citera
2011-12-06, 01:00
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Rent estetiskt gapar 2an tomt på den övre halvan men vad har estetik med tips att göra?

En liten reflektion bara..

Faktum är att just Europatips väldigt sällan är estetisk. Det är åtminstone min känsla. Dessutom lägger många estetiska tips och missar rader med ojämn fördelning av tecken, vilket jag grubblat över tidigare här i knutarna. Folk tenderar förmodligen att sprida sina skrällar jämnt över kupongen, rent undermedvetet, för att form och estetik alltid är aktuellt i vår fokusering och sortering av omvärlden.

Senast hade vi en tvåa på hela kupongen, och lik förbannat nästan en ensam vinnare. Gången innan föll 4 tvåor inom de 6 första matcherna och utdelningen blev skyhög.

Du har säkert rätt även denna gång, men jag har fått en magkänsla för mina utgångstips efter att ha granskat CL-tabellerna, och känner mig manad att följa denna.

Skulle jag lägga till en bortaseger däruppe, väljer jag nog Marseille. Dortmund är det av hemmalagen som har absolut minst att spela för imorgon, men samtidigt väldigt mycket att spela för i ligan. Kanske brinner denna motivation starkare än att "få med sig någon enstaka seger" i detta gruppspel. Så kanske att jag ändrar det utgångstipset, men i övrigt står jag fast. Eller ptja, Leverkusen förstås. Jag har förmodligen varit allt för girig i den matchen och frånsett spelarmaterialet helt. Vi får se.
Citera
2011-12-06, 01:30
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
[url]Pelikan: Håller förvisso med dig om att Arsenal spik är ganska vågat, men att hålla Chelsea spik tycker jag nästan är ännu mer vågat. Vet inte riktigt hur Chelsea kommer tackla denna matchen. Släpper dom in ett mål så måste dom ju vinna. Det är en ganska otrevlig sak hängandes över sig om det dyker upp en hörna eller något....

Ser ingen annan match jag skulle vilja spika som mitt R 0-7-16 system tillåter.

Är väl lite överoptimistisk också med tanke på att Chelsea är mitt lag. Dock så spikade jag som sagt Arsenal (tyvärr) och satte 1 2 på Chelsea Valencia, så det är inget jag kan ändra på nu.
Citera
2011-12-06, 01:42
Medlem
spleendids avatar
Då var hundratalet rader inlämnade. Kom ihåg att jag ligger bra till om det blir 7-8 hemmasegrar och minst ett av lagen Barcelona och Milan tappar poäng. Dock får inte båda lagen förlora, men det inträffar väl knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in