Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Pelikan: Håller förvisso med dig om att Arsenal spik är ganska vågat, men att hålla Chelsea spik tycker jag nästan är ännu mer vågat. Vet inte riktigt hur Chelsea kommer tackla denna matchen. Släpper dom in ett mål så måste dom ju vinna. Det är en ganska otrevlig sak hängandes över sig om det dyker upp en hörna eller något....
Vi kan åtminstone vara överens om att Chelsea ställer upp med bästa laget, även om vetskapen att oavgjort räcker kan komma att prägla matchbilden. Dock tror jag att man fixar det på hemmaplan. Men 1X är absolut tänkvärt.
Genk kan nog jävlas duktigt också. Leverkusen behöver också bara en pinne, och man är dessutom ett helt annat lag på bortaplan. Luktar nästan kryss där. Dock jävligt osäkert. Helgardering? Jag kan tänka mig 1X om Leverkusen blir allt för fega.
Dortmund vill nog avsluta med poäng mot ett Marseille som slappnar av så fort Arsenal tar ledningen. Och tar Olympiakos ledningen blir Marseille desperata och tappar defensiven. Säger vi. 1X
Ett Arsenal som är klara gruppsegrare. Knappast. Vi såg hur det gick för Tottenham mot ett grekiskt lag. Olympiakos fixar en pinne, men förlorar slutspelsplatsen till Marseille med uddamålet. 1X
Apoel släpper inte detta. Ordning och effektivitet, precis som det anstår dessa välorganiserade judiska krigare. 1X
Äcklig match i Portugal. Porto lär dock fixa poäng just för att Zenit bara behöver oavgjort. Det kommer att pendla mellan 1 och X i denna match. Gör ett lag mål, trycker det andra på, o.s.v.
Min första helgardering däremot, den stänker jag dit på Barcelona. Kazan skrällde, och för BATE-spelarna hägrar deras livs match. Om Barca dessutom vilar hela laget, kan allting hända. 1X2 utan att vara girig...
Ett Milan med Zlatan som lär stå över, kan gott vara ett Milan som tappar poäng. Helgardering.
City bör plocka poäng, och man kommer att göra det mot ett reservbetonat Bayern. 1X
Napoli har mest att spela för. Villarreal har inte rosat marknaden. Cavani & co' vinner. X2.
Inter litar jag inte en sekund på. Behöver lägga krut i ligan. CSKA tar chansen. X2
Turkarna har överraskat. Lille urstarka hemma. Franska lag kan dock konsten att kryssa. Jag är orolig för denna match. Turkarna kan klara sig på oavgjort beroende på resultatet i den andra matchen. Pendlar absolut mellan 1 och X. Gör ena laget mål, trycker det andra på. 1X därmed.
United kan få det hett om vingarna. Småläskig match. Helgardering?
Det ger mig följande: 27 000 rader
1. Chelsea - Valencia
1X
2. Genk - B.Leverk.
1X
3. Dortmund - Marseille
1X
4. Olympiak. - Arsenal
1X
5. Apoel Nic - Shakhtar
1X
6. Porto - Zenit
1X
7. Barcelona - FC Bate
1X2
8. V.Plzen - Milan
1X2
9. Manch.C - B.München
1X
10. Villarrea - Napoli
X2
11. Inter - CSKA Mosk
X2
12. Lille - Trabzonsp
1X
13. Basel - Manch.U
1X2
Med villkor:
• 7-8 hemmasegrar
• Högst en vinnare av Barcelona och Milan
Har jag bara 2000 rader kvar. Lite finputs på det och vi är hemma.
Ska nog köra på det imorgon, på att någon storfavorit kommer att falla men att raden i övrigt innehåller många ettor.