2013-08-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Har läst en som verkar kunna det bra:
https://www.flashback.org/sp44692982

Finns mycket forskning inom detta. I USA har dom ju bodyfarms för att testa i olika miljöer.

Men som i detta fallet där en person i tråden känner till källaren tror jag det fungerar som en kyl. Tror alltså kanske inte ens föruttnelsen har börjat om det är så pass svalt.

I skrivande stund funderar jag på om det är pga förruttnelse som man inte givit dödsorsak. Polisen räknar kanske med erkännande för att få reda på det.

Svenska polisen är väl knappat i klass med CSI Las Vegas. Haha
Citera
2013-08-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
http://forumbilder.se/CF6AN/537183-2...50376040-n.jpg

http://forumbilder.se/CF6AN/1006030-...33307778-n.jpg

http://forumbilder.se/CF6AN/1010893-...11948727-n.jpg
404 - File or directory not found.
Citera
2013-08-10, 22:02
Medlem
MrTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Är du seriös? Du har en länk i första inlägget på första sidan. Hur svårt kan det vara?

Namn ja, ingen fungerande länk vad jag hittade nu.
Citera
2013-08-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Har kanske missat nåt, men vad är det som säger att han inte har blivit tagen av daga nere i förrådet? De skulle ut och resa. Vart brukar man förvara resväskor, tex? Inte helt omöjligt att det var där det hände.

Det är ett scenario jag kan tro på. Syftade på att han var dödad på annan ort och GM fört honom till hans hem och dumpat honom i källaren, känns orimligt. Han hade nog snarare dumpat honom i naturen istållet då.
Citera
2013-08-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Det är ett scenario jag kan tro på. Syftade på att han var dödad på annan ort och GM fört honom till hans hem och dumpat honom i källaren, känns orimligt. Han hade nog snarare dumpat honom i naturen istållet då.

Ja .eller snört han i någon sjö.
Citera
2013-08-10, 22:12
Medlem
Citat:
Finns mycket forskning inom detta. I USA har dom ju bodyfarms för att testa i olika miljöer.

Men som i detta fallet där en person i tråden känner till källaren tror jag det fungerar som en kyl. Tror alltså kanske inte ens föruttnelsen har börjat om det är så pass svalt.

I skrivande stund funderar jag på om det är pga förruttnelse som man inte givit dödsorsak. Polisen räknar kanske med erkännande för att få reda på det.

En källare av det slaget brukar mera vara som en sval. Sommartid då utetemperaturen är hög har du kanske 14-15 grader grader i en liknande källare. (Har mätt temperaturen i min, då jag en hobby som kräver viss temperatur.)
Citera
2013-08-10, 22:13
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:

Har funderat mer på ogiltigt pass, lura på pengar, inte gå med på husköp osv... Passet kan de ha tänkt fixa provisoriskt, inget vi med säkerhet vet är en lögn? Resan, fanns det biljetter? Inte det heller behövde vara en lögn. Husköp/handpenning? Njae. Det är inte det första man gör, skriver sig på ett hus ihop. Dessutom då det kommit fram att JJs mamma gått in och tagit hälften av ägandeskapet. Tror inte ens SN fått stå som ägare/låneägare då han inte ens hade inkomst/arbete vad det verkar?

Jag tror enbart på svartsjuka/passionsdrama. Av det man kan SE från FcB osv så är det det tydligast klara motivet, med inloggning på Grindr och fortsatt raggning. Jag tror inte SN såg förhållandet lika seriöst. Det smärtade nog JJ... Så, ett svartsjukegräl som gick snett, och dråp, tror jag på.
Citera
2013-08-10, 22:19
Medlem
Citat:
En källare av det slaget brukar mera vara som en sval. Sommartid då utetemperaturen är hög har du kanske 14-15 grader grader i en liknande källare. (Har mätt temperaturen i min, då jag en hobby som kräver viss temperatur.)

Jag vet inte vilket av mina argument du syftar på?
Citera
2013-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilket av mina argument du syftar på?

Finns inte så mycket att välja på, med tanke på svaret.

Citat:

Citera
2013-08-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Har funderat mer på ogiltigt pass, lura på pengar, inte gå med på husköp osv... Passet kan de ha tänkt fixa provisoriskt, inget vi med säkerhet vet är en lögn? Resan, fanns det biljetter? Inte det heller behövde vara en lögn. Husköp/handpenning? Njae. Det är inte det första man gör, skriver sig på ett hus ihop. Dessutom då det kommit fram att JJs mamma gått in och tagit hälften av ägandeskapet. Tror inte ens SN fått stå som ägare/låneägare då han inte ens hade inkomst/arbete vad det verkar?

Jag tror enbart på svartsjuka/passionsdrama. Av det man kan SE från FcB osv så är det det tydligast klara motivet, med inloggning på Grindr och fortsatt raggning. Jag tror inte SN såg förhållandet lika seriöst. Det smärtade nog JJ... Så, ett svartsjukegräl som gick snett, och dråp, tror jag på.

Jag tror också på nåt i den stilen faktiskt.

Men vem vet, kanske SN har en stor skuld till nån organiserad brottslighet.
SN betalar inte så dom kommer och mördar JJ för att göra en poäng. SN gömmer kroppen skickar lite falska FcB-uppdateringar medan han försöker fixa pengar. När han kommer hem till en gammal vän har han lyckats sälja knark och hora ihop 50k och måste jobba lite till för att få ihop hela skulden. Några dagar senare blir han tagen och erkänner mordet, för han har ingen chans att överleva om han golar desa personer.
Citera
2013-08-10, 22:36
Medlem
Citat:
Finns inte så mycket att välja på, med tanke på svaret.

Fast då har du ju svaret i samma inlägg.
Kanske är kroppen så rutten redan att dom inte kan säga dödsorsak.
Citera
2013-08-10, 22:38
Medlem
Citat:
Fast då har du ju svaret i samma inlägg.
Kanske är kroppen så rutten redan att dom inte kan säga dödsorsak.

Då hade de inte kunnat fastställa mordmisstanke så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in