Citat:
Ursprungligen postat av
GubbJaevel
Det är ett scenario jag kan tro på. Syftade på att han var dödad på annan ort och GM fört honom till hans hem och dumpat honom i källaren, känns orimligt. Han hade nog snarare dumpat honom i naturen istållet då.
Har funderat mer på ogiltigt pass, lura på pengar, inte gå med på husköp osv... Passet kan de ha tänkt fixa provisoriskt, inget vi med säkerhet vet är en lögn? Resan, fanns det biljetter? Inte det heller behövde vara en lögn. Husköp/handpenning? Njae. Det är inte det första man gör, skriver sig på ett hus ihop. Dessutom då det kommit fram att JJs mamma gått in och tagit hälften av ägandeskapet. Tror inte ens SN fått stå som ägare/låneägare då han inte ens hade inkomst/arbete vad det verkar?
Jag tror enbart på svartsjuka/passionsdrama. Av det man kan SE från FcB osv så är det det tydligast klara motivet, med inloggning på Grindr och fortsatt raggning. Jag tror inte SN såg förhållandet lika seriöst. Det smärtade nog JJ... Så, ett svartsjukegräl som gick snett, och dråp, tror jag på.