2013-08-10, 20:58
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag tror han menar att det inte är en typ av mord där offret blivit förgiftat eller skjutits till döds, en slutsats vi alla lätt kan dra (förgiftning ger inte stora mängder blod, hade hon skjutits hade grannarna hört det). Dvs någon form av fysisk kontakt har funnits mellan mördare och offer.

Det tror jag också. Men det är intressant hur ord kan förvridas när någon ska förmedla budskapet :-)
Citera
2013-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Utesluter det kniv eller något slags tillhygge då?

Ska förtydliga lite.
interaktionsbrott = misshandelsbrott
Fysisk kontakt betyder att brottet varit handgripligen (knytnävar)

Nu har ju dessa kriminologer inte en susning av vad som i verkligheten skett i detta fall.
Citera
2013-08-10, 21:03
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Utesluter det kniv eller något slags tillhygge då?

Nä. Interaktionsbrott är helt enkelt sådana brott där BO och GM möts. Fysiskt kontakt utesluter inte tillhygge.

Även om det låter som en morbid tanke "hoppas" jag på att det har förekommit ett tillhygge av något slag. Chansen att brottet ska klaras upp ökar betydligt då.
Citera
2013-08-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Känga heter boot på engelska.
http://sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/känga

Nåväl: allt kokar ner till vad kommunalrådet Kent Larsson menade med uttrycket "svarta boots." Några andra ögonvittnen finns förmodligen inte, förutom polisen. Tvivlar på att han är expert på att benämna moderna kvinnokläder... Kanske kan han inte ens stava till "uggs."

Tillägg: på svenska skiljer man i vart fall på 'kängor' och 'läderstövlar'.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-10 kl. 21:14. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-10, 21:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Nåväl: allt kokar ner till vad kommunalrådet Kent Larsson menade med uttrycket "svarta boots." Några andra ögonvittnen finns förmodligen inte, förutom polisen. Tvivlar på att han är expert på att benämna moderna kvinnokläder... Kanske kan han inte ens stava till "uggs."
Källa på att kommunalrådet har sagt svarta boots. Du tänker väl inte starta en ny trådsanning?
Citera
2013-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nä. Interaktionsbrott är helt enkelt sådana brott där BO och GM möts. Fysiskt kontakt utesluter inte tillhygge.

Även om det låter som en morbid tanke "hoppas" jag på att det har förekommit ett tillhygge av något slag. Chansen att brottet ska klaras upp ökar betydligt då.

Det var en itressant tanke. Varför är chansen på uppklarande större med ett tillhygge än vid fysisk kontakt?
Citera
2013-08-10, 21:15
Medlem
Citat:
Till det vill jag upprepa min teori om att när Kabelvägen tog slut så bestämde de sig för att dumpa kroppen i Nossan, men väl där upptäckte de hus med utsikt över bron. Och då fanns det bara en plats kvar...

Körde där och tänkte precis samma sak. Då blir dumpningsplatsen nästa "logiska"/möjliga ställe. Dagsljuset börjar komma och sedan har man mestadels åkermark/bondgårdar åt alla håll... Det blir inte bättre än så här - efter det att man "sumpat" Kabelvägen (eller vilken väg man nu kom)...
Citera
2013-08-10, 21:19
Medlem
Citat:
Källa på att kommunalrådet har sagt svarta boots. Du tänker väl inte starta en ny trådsanning?

Absolut INTE
Citera
2013-08-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så börjar det på Måndag med nya förhör av D och F, undra om de tappar kontrollen nu när de får veta att hon är hittad för då är det ju för sent att ha gett något till Polisen och visat ånger typ. Sen har vi då Onsdagen att se fram mot, kanske lite flaggvink på Landvetter och eskort av fångvårdstaxin... Sen kommer väl den ena efter den andra storslagna lögnen att kunna läsas i skvallerblaskorna och inte att förglömma martyrandet då det är så synd om han och han är så missförstådd och allt.

Ja de kommande veckorna blir nog väldigt intressanta!

Analyserna av de brända kläderna bör väl komma snart? Och förhoppningsvis så kommer de att kunna fastställa dödsorsaken innan onsdag också så burfåglarna lär ju få det svettigt framöver!

Kommer de att erkänna när dom konfronteras med alla bevis eller kommer dom att börja skylla på varandra? Och hur mycket var Bill och Bull involverade i händelserna? Med tanke på hur klantigt det hela verkar skött så börjar man ju undra om det kan vara så att AJ redan från början har planerat att försöka lägga hela skulden på DB?
För inte kan de väl vara så dumma att dom på allvar trodde att dom skulle komma undan med tanke på förfaringssättet?
Citera
2013-08-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNikon
Hur har ni mage att sitta här och diskutera BO's far och dennes förflutna?. Tycker ni inte att familjen lider tillräckligt i detta fall? Håll er till ämnet och hoppas att GM får ett långt straff vem det nu än är!
Håller med. Låt Clif* och dom andra få sörja Id@ i lugn och ro...
Vad sen händer GM får framtiden utvisa.
Senast redigerad av Skorpionkvinna 2013-08-10 kl. 21:27.
Citera
2013-08-10, 21:29
Medlem
Hur länge blöder en människa efter döden??
Kan vara viktigt med tanke på blodmängden i trappen.
Om mordet skedde inne i lägenheten, GM ringer efter hjälp och BO bärs ut säg efter 30-40 min
Blir det så mycket blod i trappen då??? Misstänker att hon blev knivhuggen,
men vet för lite om blödarsjuka för att ha någon bestämd teori.
Citera
2013-08-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Hur länge blöder en människa efter döden??
Kan vara viktigt med tanke på blodmängden i trappen.
Om mordet skedde inne i lägenheten, GM ringer efter hjälp och BO bärs ut säg efter 30-40 min
Blir det så mycket blod i trappen då??? Misstänker att hon blev knivhuggen,
men vet för lite om blödarsjuka för att ha någon bestämd teori.

Jag undrar också det! Kan det vara så att blodet förblir flytande och rinner mer på en blödarsjuk än på andra? Kan det vara så att man förbackat Id* bra i något tyg eller plast och tyckt det var bra men sedan när man lyfter henne så kläms kroppen liksom till och då kanske det rinner ut mer? Kan det vara så att det finns ett knivhugg in i t.ex. lungorna och att lyftet liksom pressar luft och blod ut? Kan det vara så att sista andetaget är en inandning och att man alltså andas in som död. Om det är sant så kanske kroppen andas när man trycker ihop den och då kanske blod i lungorna trycks ut genom ett hugg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in