2013-08-10, 19:58
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Leif GW Persson och Jerzy Sanecki

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2286060

Intressant. Som man tolkar artikelförfattaren så verkar Jerzy veta att det rör sig om ett interaktionsbrott med fysisk kontakt mellan GM och BO. Typ fistfrenzy? Men som sagt, det är ju en artikelförfattare som har skrivit, inte Jerzy himself.
Citera
2013-08-10, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Tidigare har du sagt: "Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet." Nej, uppgiften kom förmodligen inte direkt från kommunalrådet Kent Larsson. Uppgiften är förmedlad av 'blackisback', och således en andrahandsutsaga. Vilka andra som du nu tror inte tror att Id@ hade någonting alls på fötterna när kroppen upphittades vet jag inte, däremot vet jag helt säkert att kommunalrådet Kent Larssons eventuella "boots" raskt har förvandlats till "kängor:" https://www.flashback.org/sp44712418

Här gäller det tydligen att ha väldigt bra på fötterna...

Du har påstått att blackisbacks uppgifter kommer ifrån vad denne uppsnappat vid avspärrningen och därför inte är tillförlitligt. Jag har endast sagt att det finns andra, mer tillförlitliga sätt, blackisback kunnat få reda på detta. Nu släpper jag detta.
Citera
2013-08-10, 20:01
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den här Clif*, är han farlig p.g.a sin ilska vid alkoholintag och krogslagsmål. Eller är han personen som hotar folk i nyktert tillstånd och misshandlar dom t.ex i lönndom i sina hem. Knivbeväpnad, pistol eller bara händerna?
Det verkar inte vara en aktiv buse, trots sin unga ålder så han kanske lever på gamla meriter.

Gamla meriter eller ej, om detta skulle händ min dotter skulle jag aktivera varenda gammal kontakt för att utplåna asen från jordytan.
Citera
2013-08-10, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Att det diskuteras skodon, har väl att göra med att det kan påverka händelseförloppet angående BO:s död.
Vanlig spekulation: Dojjor på fötterna --> BO var eventuellt på väg ut --> Varför var hon på väg ut?

Tjatigt? Javisst, men hela tråden är väl tjatig isåfall.

Har någon frågat grannen under BO, om BO brukade gå omkring med skor inomhus?
Precis, jag har hela tiden tyckt att bloddropparna i trapphuset ser ut som någon har stått upp och blött snarare än att ett lik har burits omkring. Det kan ha hänt något i trapphuset.
Citera
2013-08-10, 20:04
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Så går det inte till.
Då de som transporterar inte alltid vet vad de dom skjutstar är anklagade för ens.

I ett fall som detta skulle vi väl nästan kunna förutsätta att den transporterande häktespersonalen vet vem den transporterande är?
Citera
2013-08-10, 20:08
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det finns lär de knappast få se föremålet för kommittén.

Jag vet inte hur det går till, men mannen ifråga lär knappast få gå ut samma väg som vanligt folk.

Nej, transporten kör nog snarare ut på landningsbanan efter landning för ett mer direkt omhändertagande. Flygfärden lär väl ske i sällskap av svensk polis?

Något nervkittlande men ack så Hollywood-fiktivt vore om Cl*ffs gamla presumtiva bikerpolare helt enkelt stannade transporten och tog AJ.
Citera
2013-08-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Intressant. Som man tolkar artikelförfattaren så verkar Jerzy veta att det rör sig om ett interaktionsbrott med fysisk kontakt mellan GM och BO. Typ fistfrenzy? Men som sagt, det är ju en artikelförfattare som har skrivit, inte Jerzy himself.
Jag tror han menar att det inte är en typ av mord där offret blivit förgiftat eller skjutits till döds, en slutsats vi alla lätt kan dra (förgiftning ger inte stora mängder blod, hade hon skjutits hade grannarna hört det). Dvs någon form av fysisk kontakt har funnits mellan mördare och offer.
Citera
2013-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag tror han menar att det inte är en typ av mord där offret blivit förgiftat eller skjutits till döds, en slutsats vi alla lätt kan dra (förgiftning ger inte stora mängder blod, hade hon skjutits hade grannarna hört det). Dvs någon form av fysisk kontakt har funnits mellan mördare och offer.

"interaktionsbrott med fysisk kontakt" betyder i klartext att någon blivit misshandlad.
Citera
2013-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
"interaktionsbrott med fysisk kontakt" betyder i klartext att någon blivit misshandlad.
Utesluter det kniv eller något slags tillhygge då?
Citera
2013-08-10, 20:48
Bannlyst
Så börjar det på Måndag med nya förhör av D och F, undra om de tappar kontrollen nu när de får veta att hon är hittad för då är det ju för sent att ha gett något till Polisen och visat ånger typ. Sen har vi då Onsdagen att se fram mot, kanske lite flaggvink på Landvetter och eskort av fångvårdstaxin... Sen kommer väl den ena efter den andra storslagna lögnen att kunna läsas i skvallerblaskorna och inte att förglömma martyrandet då det är så synd om han och han är så missförstådd och allt.
Citera
2013-08-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
är det inte bekräftat??

Detta är vad det anonyma nic:et 'blackisback' skrev: https://www.flashback.org/sp44679521 Hur "boots" förvandlades till "kängor" kanske du kan förklara?
Citera
2013-08-10, 20:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Detta är vad det anonyma nic:et 'blackisback' skrev: https://www.flashback.org/sp44679521 Hur "boots" förvandlades till "kängor" kanske du kan förklara?
Känga heter boot på engelska.
http://sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/känga
Citat:
känga {substantiv} (även: bagagelucka, bagagerum, stövel)
boot {substantiv}
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in