2013-08-10, 20:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Då hade de grabbarna suttit för mord såvida de inte skulle dumpat S.N så jag beskrivit

Jo jag skulle också tro det! Visste inte ens att dom kände jens men jag vet vilka killarna är
Citera
2013-08-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_girl666
Är man enormt svartsjuk så kvittar det om man så gifter sig, inget minskar svartsjukan. Och inget säger ju att de va S som va svartsjuk. Kanske var de ett bråk som började för att J var svartsjuk och S blev sur för att han blivit påkommen. Att J var svartsjuk kan man ju tänka sig med tanke på alla hans kärleksförklaringar på facebook för han taggar in S på dem alla så de visas på S´s facebook sida oxå.

Och som sagt så tror jag snarare kvävning är en impulsgrej. Han en väninna som nästan ströps av sin pojkvän men där hade hon turen att hon inte var ensam med honom så sällskapet hann stoppa honom annars kanske även hon hade varit död nu.

Fast det brukar vara den med svartsjukan som typ mördar eller misshandlar och inte den andra som mördar för att partnern är svartsjuk.

Mördar man en svartsjuk partner är det väl snarare för att man blir stalkad och är rädd?

Om man nästan stryper sin flickvän av impulsgrej skulle jag säga att det är nåt riktigt fel i huvudet på den personen, ännu mer om man gör det inför annat folk. Då har man ju ingen självkontroll.
Citera
2013-08-10, 20:19
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Onödig braskplapp av dig!
Just alla människors olika teorier som gör det intressant.

Tycker du ja!

Kan berätta för dig att det finns människor som dödar för 1 krona..
Verkar som du inte har fått med dig det i ditt korta liv..
Citera
2013-08-10, 20:21
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Fast det brukar vara den med svartsjukan som typ mördar eller misshandlar och inte den andra som mördar för att partnern är svartsjuk.

Mördar man en svartsjuk partner är det väl snarare för att man blir stalkad och är rädd?

Om man nästan stryper sin flickvän av impulsgrej skulle jag säga att det är nåt riktigt fel i huvudet på den personen, ännu mer om man gör det inför annat folk. Då har man ju ingen självkontroll.

Du emotsäger dig själv nu med ordet mord...mord är genomtänkt med en "plan"..har någon ingen självkontroll och/eller fel i huvudet så är det dråp.
Citera
2013-08-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Tycker du ja!

Så det är din teori? Han har levt i 37 år och helt plötsligt ser han bara pengar och mördar sin partner för några kronor?
Citera
2013-08-10, 20:22
Medlem
Citat:

Absolut är det så i vanliga fall men samtidigt har de ju skrivits här redan om att S ser rött så fort något inte blir som han vill osv...
Citera
2013-08-10, 20:25
Medlem
Citat:
Du emotsäger dig själv nu med ordet mord...mord är genomtänkt med en "plan"..har någon ingen självkontroll och/eller fel i huvudet så är det dråp.

Det har vi diskuterat tidigare i tråden. Mord behöver inte vara en genomtänkt plan, däremot är överlagt mord ett genomtänkt mord.

Tror nog man får mord om man stryper nån till döds. Dråp brukar vara när det inte uppsåt till att döda, men att i flera minuter strypa nån till döds visar motsatsen tycker jag. Däremot om man slår personen med knytnäven och personen faller och slår huvudet och dör är det väl dråp.
Citera
2013-08-10, 20:25
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Tycker du ja!

Du har fortfarande inte greppat...det är de olika teorierna folk skriver i tråden som är intressant och intressant att svara upp med...rena konstateranden är något tråkigt.
Citera
2013-08-10, 20:27
Medlem
Jag kan inte riktigt begripa varför SN har erkänt, speciellt inte efter att han skrivit diverse meddelanden på Facebook för att få folk att tro att JJ åkt till Cypern. Kan det vara så att SN närt en dröm om att får mördar"status" och få sitta på kåken? Kommer han få brev från många beundrande bögar tror ni? Heterosnubbar som mördar får ju alltid beundrarbrev från imbecilla damer.
Citera
2013-08-10, 20:28
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Det har vi diskuterat tidigare i tråden. Mord behöver inte vara en genomtänkt plan, däremot är överlagt mord ett genomtänkt mord.

Tror nog man får mord om man stryper nån till döds. Dråp brukar vara när det inte uppsåt till att döda, men att i flera minuter strypa nån till döds visar motsatsen tycker jag. Däremot om man slår personen med knytnäven och personen faller och slår huvudet och dör är det väl dråp.

Jo, jag skrev tidigare att en strypning är mord där du har flera minuter på dig att ändra dig...det jag syftade på om dråp vid sexstrypning där avsikten inte varit att döda.
Citera
2013-08-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag kan inte riktigt begripa varför SN har erkänt, speciellt inte efter att han skrivit diverse meddelanden på Facebook för att få folk att tro att JJ åkt till Cypern. Kan det vara så att SN närt en dröm om att får mördar"status" och få sitta på kåken? Kommer han få brev från många beundrande bögar tror ni? Heterosnubbar som mördar får ju alltid beundrarbrev från imbecilla damer.

För att han skrev ju på fb för att köpa tid. Men han måste ju själv läst tidningar osv och visste att om han åkte fast var de kört så var väl ingen ide att förneka...
Citera
2013-08-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Jag tycker också det är konstigt att han erkänt mord.
Kanske har han varit så stressad över allt i 2 veckor och inte är klar i huvudet och bara erkänner vad som läggs upp på bordet för att saker ska lägga sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in