Citat:
Nu bor jag visserligen inte i Sverige langre och ar inte tillrackligt insatt men nar det galler BMC har problemen knappast varit begransade till X-Team? Orebro-avdelningen o s v. Sen tror jag ingen sager att BMC ar ensamma om att ha idioter i lagre led (och precis som du sager, det ar ju darfor man har dom i lagre led), men det ar hur man hanterar dessa nar situationer uppstar.
Jag haller med till viss del men samtidigt kan man inte lata saker och ting fortga hur langt som helst. Visst ar det tragiskt att en ung manniska dor men nagonstans maste det finnas ett individuellt ansvar. Lag alder ar inte ett alibi for idioti eller for att gora livet ett helvete for andra. BO i det senaste mordet har (i mina ogon) forbrukat mycket av sin ratt att leva. I detta fallet var det kanske inte rattvisa som skipades men o andra sidan sa tenderar ju sadana har saker att losa sig sjalv. Kor du rysk roulette med en 100-hals cylinder tillrackligt manga ganger sa smaller det.
Jag haller med till viss del men samtidigt kan man inte lata saker och ting fortga hur langt som helst. Visst ar det tragiskt att en ung manniska dor men nagonstans maste det finnas ett individuellt ansvar. Lag alder ar inte ett alibi for idioti eller for att gora livet ett helvete for andra. BO i det senaste mordet har (i mina ogon) forbrukat mycket av sin ratt att leva. I detta fallet var det kanske inte rattvisa som skipades men o andra sidan sa tenderar ju sadana har saker att losa sig sjalv. Kor du rysk roulette med en 100-hals cylinder tillrackligt manga ganger sa smaller det.
Det är alltid tragiskt, svårt att samla ihop till att bli dödad i så tidig ålder, men det händer folk som förtjänat det ännu mindre också här i världen. Tycker kanske klubbarna behöver en lite högre åldersgräns än dem redan har så inte såna här tonåringar kommer med och ska visa upp sig, sen vet jag inte hur det hade fungerat. Den som lånade ut eller sålde en puffra till en grabb borde ha ångest och skam anser jag, men det betyder ju inget att jag tycker det. Det finns ju alltid vissa värre avdelningar än andra naturligtvis där tex kanske ett störigt kompisgäng kommer med där organisationen tycker dom verkar ok och drar in pengar som dem ska men är riktiga puckon/svin gentemot sin omgivning. Jag har stött på många muppar som tror dom är odödliga pga sin tillhörighet, men samtidigt så har jag ju mött personer som har varit riktigt bra med, nästan oavsett organisation. Nu blev det ju en herrans massa text och kanske lite betydelse men vafan. Ha en go helg du med/ boa sorte