2013-08-09, 23:43
Medlem
LisboaCaralhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Nu bor jag visserligen inte i Sverige langre och ar inte tillrackligt insatt men nar det galler BMC har problemen knappast varit begransade till X-Team? Orebro-avdelningen o s v. Sen tror jag ingen sager att BMC ar ensamma om att ha idioter i lagre led (och precis som du sager, det ar ju darfor man har dom i lagre led), men det ar hur man hanterar dessa nar situationer uppstar.

Jag haller med till viss del men samtidigt kan man inte lata saker och ting fortga hur langt som helst. Visst ar det tragiskt att en ung manniska dor men nagonstans maste det finnas ett individuellt ansvar. Lag alder ar inte ett alibi for idioti eller for att gora livet ett helvete for andra. BO i det senaste mordet har (i mina ogon) forbrukat mycket av sin ratt att leva. I detta fallet var det kanske inte rattvisa som skipades men o andra sidan sa tenderar ju sadana har saker att losa sig sjalv. Kor du rysk roulette med en 100-hals cylinder tillrackligt manga ganger sa smaller det.

Det är alltid tragiskt, svårt att samla ihop till att bli dödad i så tidig ålder, men det händer folk som förtjänat det ännu mindre också här i världen. Tycker kanske klubbarna behöver en lite högre åldersgräns än dem redan har så inte såna här tonåringar kommer med och ska visa upp sig, sen vet jag inte hur det hade fungerat. Den som lånade ut eller sålde en puffra till en grabb borde ha ångest och skam anser jag, men det betyder ju inget att jag tycker det. Det finns ju alltid vissa värre avdelningar än andra naturligtvis där tex kanske ett störigt kompisgäng kommer med där organisationen tycker dom verkar ok och drar in pengar som dem ska men är riktiga puckon/svin gentemot sin omgivning. Jag har stött på många muppar som tror dom är odödliga pga sin tillhörighet, men samtidigt så har jag ju mött personer som har varit riktigt bra med, nästan oavsett organisation. Nu blev det ju en herrans massa text och kanske lite betydelse men vafan. Ha en go helg du med/ boa sorte
Citera
2013-08-10, 01:56
Medlem
jugbandbluess avatar
pinsamt att fanboysen här ens gör liknelser med HA.

tror ni det sitter många fiddy-körande 18åringar i HA:s kåk ?
Citera
2013-08-10, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisboaCaralho
Det är alltid tragiskt, svårt att samla ihop till att bli dödad i så tidig ålder, men det händer folk som förtjänat det ännu mindre också här i världen. Tycker kanske klubbarna behöver en lite högre åldersgräns än dem redan har så inte såna här tonåringar kommer med och ska visa upp sig, sen vet jag inte hur det hade fungerat. Den som lånade ut eller sålde en puffra till en grabb borde ha ångest och skam anser jag, men det betyder ju inget att jag tycker det. Det finns ju alltid vissa värre avdelningar än andra naturligtvis där tex kanske ett störigt kompisgäng kommer med där organisationen tycker dom verkar ok och drar in pengar som dem ska men är riktiga puckon/svin gentemot sin omgivning. Jag har stött på många muppar som tror dom är odödliga pga sin tillhörighet, men samtidigt så har jag ju mött personer som har varit riktigt bra med, nästan oavsett organisation. Nu blev det ju en herrans massa text och kanske lite betydelse men vafan. Ha en go helg du med/ boa sorte

Någon som har koll på om fd Asa Mc ledaren Ha**e B*hm är med i Bmc?
Citera
2013-08-10, 09:48
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Då har du nog missat en del träffar under året min gode Softail.

Jag skrev "senast jag såg dom på en mc-träff", d.v.s. för en månad sedan.

Jag anser att åker man på mc-träff så gör man det på hoj. Vilket jag gör varannan helg ungefär under säsongen. Visst ser man BMC på hoj ibland, men det är inte det primära för dom.
Citera
2013-08-10, 12:09
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Jag skrev "senast jag såg dom på en mc-träff", d.v.s. för en månad sedan.

Jag anser att åker man på mc-träff så gör man det på hoj. Vilket jag gör varannan helg ungefär under säsongen. Visst ser man BMC på hoj ibland, men det är inte det primära för dom.

Vad snackar du om? BMC är en av de klubbar som kör mest hoj och att de skulle åka annat till träff tycker jag låter som påhitt.

Klart en del killar kommer i bil med saker till träffen samt följebilar mm men det har ju alla klubbar.

Äh att man ens orkar svara på sånt här. Sen har ju BMC en hel del "mandatory runs" men de kör kanske inte på dessa i heller.

Sen självklart så har det funnits gubbar genom åren med lite för lite mc intresse, men dessa försvinner snabbt och det sker i och runt alla klubbar. De märker att det faktiskt är en mc klubb de vill gå med i och inget annat och då är inte intresset lika stort mer.

Tror nog inte du är runt så mycket och ser det du säger och sitter nog mest hemma och drömmer om bikerliv eller vad du nu håller på med.

Kanske är du en av dom som sitter på krogen och lyssnar på skit snack från 81 support gubbar som inte har något med den klubben att göra även om de vill få det att se ut så.

Inte ens 81 gubbarna skulle koma och säga att BMC inte åker hoj. Sen vad team killarna gör hör ju inte ditt då det inte är en mc-klubb. Det samma gäller RAWC.
Citera
2013-08-10, 12:16
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Troligen rör dig sig en del i den åldern i och runt RAWC. Kan va bra och börja lära sig en del i tid även om åldern för klubbarna vad jag vet och har varit tidigare 21år då du ska va myndig i hela världen. Hade ju inte fungerat att inte få komma in på ställe te.x vid besök utomlands.

Har för övrigt själv varit i klubbhus mycket i 17-18 års åldern. Inget konstigt eller ovanligt med det. Tror ni de yngre förmågorna bara precis får intresse och kunskap och den världen just den dagen de passerar 21?

Finns många exempel på de som jobbar för att komma in i världen och fixar hoj och körkort redan som 18 och sen hänger och kämpar för att just göra detta. Kanske inte är så i dag men på 90 talet såg det ut så.
Citera
2013-08-10, 13:21
Medlem
LisboaCaralhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Hahaha, det ska alltid heta fanboys så fort ni haters får slut på skottsalvor med skitsnack som blir besvarat på ett lugnt och vettigt sätt.. Va lite objektiv och ta reda på fakta innan du/ni kastar ur er trams. 18 åringarna hänger nog mer vid red&white eller x-team. Mvh
Citera
2013-08-10, 14:26
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0-0-0-0
Vad snackar du om? BMC är en av de klubbar som kör mest hoj.......

Nej jag har bara kört hoj, byggt hojar och varit klubbmedlem i 35 år, så jag är nog inte rätt person att uttala mig.......
Citera
2013-08-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Nej jag har bara kört hoj, byggt hojar och varit klubbmedlem i 35 år, så jag är nog inte rätt person att uttala mig.......

Flamsa inte runt. Du har slängt ur dig dumheter, klart du får på käften. Har du kört i 35 år (respekt för det), så vet du också att BMC kör hoj och du borde fila till dina uttalanden, även om de inte är dina favoriter. Varför kommenterade du inte länken jag mejlade igår? BMC, ca 600 st, på hoj? Där brast det för dig kanske? Vi behöver inte ha samma politiska åsikt, men snacka inte skit. LL&R
Citera
2013-08-10, 16:19
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Flamsa inte runt. Du har slängt ur dig dumheter, klart du får på käften. Har du kört i 35 år (respekt för det), så vet du också att BMC kör hoj och du borde fila till dina uttalanden, även om de inte är dina favoriter. Varför kommenterade du inte länken jag mejlade igår? BMC, ca 600 st, på hoj? Där brast det för dig kanske? Vi behöver inte ha samma politiska åsikt, men snacka inte skit. LL&R

Som jag förstod när jag läste så syftade Softail på BMC Sverige, sen är det ju mäktigt med 600 hojar i Tyskland...
Citera
2013-08-10, 17:37
Medlem
Softails avatar
Citat:

Läs vad jag skrev......
"senast jag såg dom på träff åkte dom bil"
Jag behöver titta på din länk, jag såg det live.....
PUNKT
Citera
2013-08-10, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Som jag förstod när jag läste så syftade Softail på BMC Sverige, sen är det ju mäktigt med 600 hojar i Tyskland...

Softis menade Sverige men blev kontrad direkt att minsann kör i Tyskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in