Citat:
Ursprungligen postat av
LisboaCaralho
Haha jag vet kompis=) Men känns lite barnsligt bara att kötta loss med halvdan info angående ett brott och skylla allt på Bmc när det är en enstaka kille ifrån X-Team som säkert inte varit med där ens 1 år och säkert inte klarat av att bli fullvärdig Bmc någonsin. Alla klubbar har ju sina underhuggar avdelningar, även rödvitt med Red and White, där har dom också folk som gör korkade saker, enstaka folk och då ska ju inte Ha få all skit =) Sen har ju flera organisationer en blandning med folk nästan, det återspeglar ju hur världen ser ut i mitt tycke. Känns förlegat att vara rasist enligt min åsikt iaf. Mvh

Helt riktig analys. Nästan svårare att nå full värdigt medlemsskap i HA eller BMC om du kommer från en undergrupp många gånger. Tycker det som hänt är jävligt tragiskt. En ung (förvisso förbannat stökig) har mist livet, knappt innan det börjat, men folk måste sluta läsa kvällsblaskorna. Fakta vet man efter man varit med, eller gått i någons skor och helst då inte Aftonbladets. Okunnigheten bland mobben är skrämmande vad gäller MC-kulturen i alla fall, oavsett politik och färger. Grunden är densamma. Sedan ska vi inte glömma att en hel del skit i Tynnered har fullt svenskklingande namn också. Det handlar oftast om individer, inte tillhörigheter eller härkomst.
Är han ens med i X-team, eller kände bara någon där?