2013-08-10, 15:07
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det blir intressant och höra vad motivet till mordet var, det kanske kommer fram vid rättegången.

Med största sannolikhet var det pengar som låg bakom motivet.
Citera
2013-08-10, 15:08
Medlem
Citat:
Det blir intressant och höra vad motivet till mordet var, det kanske kommer fram vid rättegången.

Antagligen är det ett passionsdrama. Om det var ett överlagt mord skulle han gjort det snyggare trots att han inte verkar särskilt smart. Men eftersom dom verkar varit ute kört en del så kunde han lika gärna kört in i nån skogsdunge och utfört mordet där och dumpat kroppen. Och istället för att göra falska FcB-uppdateringar kunde han deltagit i sökande efter JJ.
Citera
2013-08-10, 15:08
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Ska man gissa på att det hade ekonomiska motiv tillsammans med att sanningen började komma ikapp.
Då får han vänta sig en dom på 10+ år då om han nu inte bedöms som psykiskt sjuk.

Glad att samtliga anhöriga även S.N's får en förklaring nu till hans handlande.
Citera
2013-08-10, 15:10
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Märkligt att han erkänt mord. Det betyder ju att han haft uppsåt att döda honom.
Dråp hade jag väntat mig.

Hade han inget uppsåt alls blir det vållande, inte mord eller dråp (det senare är ett "mindre grovt" mord enligt nuvarande lagstiftning). Fast utan att ha tillgång till en utskrift av förhöret går det nog inte säga vad exakt han erkänt sig skyldig till...
Citera
2013-08-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Hade han inget uppsåt alls blir det vållande, inte mord eller dråp (det senare är ett "mindre grovt" mord enligt nuvarande lagstiftning). Fast utan att ha tillgång till en utskrift av förhöret går det nog inte säga vad exakt han erkänt sig skyldig till...

Blir det inte dråp om han använt tillhygge men inte hade uppsåt att döda?
Citera
2013-08-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Med största sannolikhet var det pengar som låg bakom motivet.

Det är också märkligt att dom haft så mycket pengar i kontanter.
Kan dom bägge varit involverade i några skumma affärer?
Man överlämnar liksom varken handpenning eller några andra pengar i kontanter vid hus eller lägenhetsköp, inte idag i alla fall.
Man plockar ju inte precis ut 50 papp på minuten heller, där är väl en gräns på hur mycket man kan plocka ut?
Citera
2013-08-10, 15:19
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Ja jag tycker hela grejen är märklig. Men S är inte frisk i huvudet. Så att han inte känner någon ånger osv förvånar inte mig. Han lurade folk på pengar hej vilt utan att känna ånger. Han har en psykisk störning, det är bara konstatera. Jag är så glad över att de grep honom jag med. Han behöver både vård, men ska även ha fängelse nu med tanke på vad han har begått. Jag skriver ju att han är en manipulativ. Han vet hur han ska bete sig för att inte verka konstig på något sätt. Tyvärr. Han kan spelets regler för väl

Fast åter till Jens, då? Var han verkligen så clever, snäll och god om han hänger ihop med ett sådant as? Han beskriver själv SN som sin "älskling" och att han är "det bästa som hänt honom"? Gayvärlden är inte så stor, han måste vetat en massa rykten om den här stollen innan, och ändå går han och köper hus efter några veckors bekantskap? Är det friskt någonstans? Tycker det låter som om Jens själv var superkorkad. (Inte för att han förtjänade att bli mördad, men darwin awards, trots allt).
Citera
2013-08-10, 15:23
Medlem
Citat:
Det är också märkligt att dom haft så mycket pengar i kontanter.
Kan dom bägge varit involverade i några skumma affärer?
Man överlämnar liksom varken handpenning eller några andra pengar i kontanter vid hus eller lägenhetsköp, inte idag i alla fall.
Man plockar ju inte precis ut 50 papp på minuten heller, där är väl en gräns på hur mycket man kan plocka ut?
Han ska ha tömt Js konton innan han drog. Vet inte huruvida det är sant eller ej.
Citera
2013-08-10, 15:26
Medlem
nygards avatar
Den sjuke jäveln har alltså erkänt.

Som någon skrev är det nog med största sannolikhet pengar som är motivet... Fyfan.
Citera
2013-08-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Han ska ha tömt Js konton innan han drog. Vet inte huruvida det är sant eller ej.
Men är där inte en gräns på hur mycket man kan plocka ut på automater? Förr var det det i alla fall.
Citera
2013-08-10, 15:27
Medlem
Citat:
Men är där inte en gräns på hur mycket man kan plocka ut på automater? Förr var det det i alla fall.
Går väl ta ut i flera olika?
Citera
2013-08-10, 15:29
Medlem
Plutten69s avatar
Det där är ett fenomen jag inte fattar.
Vem ger ut sina bankkoder till någon annan.
Har hört det i andra sammanhang också, att folk gett ut koder "för vi älskar ju varandra" etc etc.
Jäkla konstigt om ni frågar mig, folk ska ge fan i mina konton är mitt motto..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in