2013-08-09, 13:17
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om man lägger till att de åker i en identisk bil som synts till vid en trolig mordplats, med kanske dtt identkfkerat Registreringsnummer är det nog inte lika kul att åka "stora vägen" där ändå polisen har sin normala färdväg.
Med stor sannolikhet så var det ingen förutom de tre häktade som visste att Ida var död vid tillfället. Polisen dök upp först runt tolv timmar senare, så de åkte ju inte direkt runt och letade S40.
Citera
2013-08-09, 13:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det finns väl inte, såvitt jag vet, hårda data som styrker hypotesen om den blå vägen. I mina ögon ser den ut som ett kollektivt konstrukt: 'group think'. Som jag utvecklade i https://www.flashback.org/sp44610558 har den raka vägen en fördel för den som befinner sig under tidspress. 44:an, t.h. Lilla Bergsvägen, dumpa, t.h. efter Forshall. Nästan hemma @ Tre Älgar.

Nåväl, det visar sig...
Det är väl att det har sagts att bilen cirkulerat i det området enligt polisen och att ett vittne sett bilen med 3-4 personer i. Samt att MPS efter diskussion med polisen, bestämt sig för att söka i det området.
Citera
2013-08-09, 13:20
Medlem
Cirkulerars avatar
Alla vilda spekulationer till trots, så fanns Id@ så "lätt att finna" nära vägen. Ändå är det så svårt, så oländig terräng, så stort område... Slumpen fick till slut avgöra, och den var på hennes sida. Fint att barnens tatueringar finns på hennes kropp, mitt i allt det fruktansvärda så är de på sätt och vis nära henne för alltid.

Styrkekramar och kärlek till Id@s nära och kära.

Karma gäller för de tre häktade.
Citera
2013-08-09, 13:21
Medlem
Citat:
Om man lägger till att de åker i en identisk bil som synts till vid en trolig mordplats, med kanske dtt identkfkerat Registreringsnummer är det nog inte lika kul att åka "stora vägen" där ändå polisen har sin normala färdväg.

Polisen har endast 44:an som sin "normala färdväg" om de har en utryckning i aktuellt område annars är har polisen ingen närvaro i området. Det krävs maximal otur om man ska stöta på en polis på 44:an och under mer än halva sträckan mot Tre Älgar så är det mitträcke.
Citera
2013-08-09, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
"Ändrar det faktum att man nu har hittat mordoffret något för er del?

– Nej, för senast jag pratade med honom sa han själv var väldigt intresserad av att man skulle hitta henne."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-

Hur säker kan man vara att den här DB verkligen är inblandad i detta. Jag har inte hängt med fullt ut i tråden men är det i närheten av hans hem fynden har gjorts? Det är nästan så jag undrar om det var meningen att han skulle få skulden?
Citera
2013-08-09, 13:23
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Herregud vilken skitartikel. Kan inte journalister låta något bero?
Det är väl klart som korvspad att polisens uppgift är att kontakta nära släktingar, och inte fastrar och kusiner och fan och hans moster.
Det berättigar en sån här...

En del journalister letar bara efter skandaler, det säljer lite extra lösnummer

Andra skriver det inte, även om de har hört talas om det. Andra sköter det snyggare och sen finns det en del som visar respekt för anhöriga som är i djup sorg och istället försöker att rapportera positivt i en annars så negativ situation;

"Under gårdagen underrättades 23-åringen anhöriga om att kroppen har hittats. Under hela kvällen fanns också en polis på plats hos kvinnans mamma."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285270-polisen-vi-har-hittat-fler-fynd-an-kroppen-
Citera
2013-08-09, 13:27
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Hej,

Frågorna är många.
- Varför dumpar man en kropp så ytligt, har du mördat någon, och sedan bestämt dig för att neka till alla anklagelser, varför inte göra det hela mycket bättre?
Te.x
- Gräva ner kroppen i jorden med någon slags sopsäck runt kroppen.
- Fixa någon slags syra och fräta bort kroppen eller delar av den.
- Sätta kedjor runt kroppen och sänka den i någon sjö alt hav, finns MASSVIS med sjöar runt om i västra götaland och långt ut i vischorna.

Istället slänger dem av kroppen i all hast i ett dike 10m från vägen?
Chansen är större att de åker fast om de dumpar kroppen 10m vid sidan av vägen än att åka 100 mil med bilen och bli stannad av fabror blå, farbror blå kan ju inte direkt se in i bilen om hon ligger i bagaget.
Är han så iskall som han spelar nu så var han nog det vid mord natten också.

Blir brottet rubricerat som mord blir det minst 10år.

MVH Bytes

Det är ju inte intelligenseliten vi har att göra med här på något sätt.
I huvudtaget att bränna en av de inblandades bilar och just på det stället, gjorde ju att detta gäng i ett tidigt skede fick misstankarna mot sig. Hade varit mer kyliga så hade de bränt bilen på ett ställe där den förhoppningsvis inte hade hittats redan dagen efter utan långt därifrån.

Ringar man in radien mellan bilens brandplats, klädernas brandplats och likets fyndplats så är det extremt nära varandra och framför allt nära två av de tre misstänktas bostäder.

Jag tror de haft fullkomlig panik och bara haft en enda sak i åtanke - bort med kroppen från lägenheten. Sedan har nog resten varit mer "vad fan gör vi nu?!". Enligt utsago har minst en av de häktade gråtit och det är väl kanske inte ett tecken på att man är kylig.

Frågan är hur pass stark deras mentalitet är nu när liket är hittat. AJ kommer säkert att hålla masken, men det vore intressant att se hur DB och FH reagerat om polisen lade fram en bild på kvarlevorna framför ögonen på dem.
Citera
2013-08-09, 13:29
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Hej,

Frågorna är många.
- Varför dumpar man en kropp så ytligt, har du mördat någon, och sedan bestämt dig för att neka till alla anklagelser, varför inte göra det hela mycket bättre?
Te.x
- Gräva ner kroppen i jorden med någon slags sopsäck runt kroppen.
- Fixa någon slags syra och fräta bort kroppen eller delar av den.
- Sätta kedjor runt kroppen och sänka den i någon sjö alt hav, finns MASSVIS med sjöar runt om i västra götaland och långt ut i vischorna.

Istället slänger dem av kroppen i all hast i ett dike 10m från vägen?
Chansen är större att de åker fast om de dumpar kroppen 10m vid sidan av vägen än att åka 100 mil med bilen och bli stannad av fabror blå, farbror blå kan ju inte direkt se in i bilen om hon ligger i bagaget.
Är han så iskall som han spelar nu så var han nog det vid mord natten också.

Blir brottet rubricerat som mord blir det minst 10år.

MVH Bytes

Därför att GM av denna "kaliber" oftast är lata, korkade och överskattar sig själva i alla lägen.
Citera
2013-08-09, 13:29
Medlem
panzertaxs avatar
Grejjen är att de kan ju inte ha varit helt omedvetna om att kroppen skulle hittas. Det lär både DB och FH varit grymt nervösa över i häktet. Frågan är hur långt de kommer på att bara blåneka allt. Förstår inte hur en frisk person klarar av att ha något sådant här på sitt samvete, särskilt inte då kroppen är hittad.
Citera
2013-08-09, 13:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Den risken är så gott som obefintlig.
Jag har kört en bil med körförbud en gång. Efter två km på motorväg blev jag stoppad av en ikappkörande polisbil. Och om Three Amigos dessutom var berusade så hade det kokta fläsket varit stekt.
Citera
2013-08-09, 13:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det något särskilt ni försöker ta reda på av intresse iom att ni vill få reda på färdväg? Jag menar förut var ju färdvägen superintressant eftersom kroppen inte var hittad, men nu när hon är hittad spelar väl färdvägen inte längre någon roll för oss? Jag frågar dig bara för att förstå vad ni söker nu? Och du brukar ha för vana att svara folk lite vänligare än en del andra här...
Det var snällt sagt
Färdvägen är intressant i mina ögon då det kan säga något om möjligheten till ett bilbyte innan dumpningen. Som i så fall kunde vara ett värdefullt bevis.
Samt att det skulle rent teoretiskt sett skulle kunna fria en deltagare mot brott mot griftefriden om denne tagit t.ex en MC från IF för att hämta en bil och sedan endast möta upp vid brandplatsen, och därefter köra hem den/dessa därifrån.
Citera
2013-08-09, 13:32
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Någon berättade att han sett vildsvin i närhet av fp när han körde förbi platsen för 3-4 månader sen. Kan någon annan som bor i närhet av lokalen eller passerar området, har också sett vildsvin i närhet av fp (skogsdungen)? Berätta gärna.
Varför undrar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in