2013-08-10, 15:00
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det är något märkligt med ditt fågelkvitter. Om man känner igen en bil så väl att man vet vem som äger den, ägnar man då inte extra intresse åt den andra bilen? Och varför så märkligt "signalement" - V8? De flesta skulle väl säga, stor, svart, SUV, pick-up, cheva eller någonting i den stilen.

"Flera olika rykten". Kan du utveckla det mer. Jag vet att du har frågan förut, men har du möjlighet att få reda på tidpunkten?
Jag kan tyvärr inte skriva mer än såhär, jag är inte vittne till detta själv utan förmedlar bara det jag har fått till mig. Men jag bedömer upplysningarna jag fått som trovärdiga. Polisen har fått tidsuppgifter mm ifrån vittnen.
Citera
2013-08-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Håller med vad du skriver dock med ett undantag och det är om bootsen, det kan vara uggs som hon har haft på fötterna. Jag känner många kvinnor/tjejer som använder såna inne. Det går inte att se exakt vad det är för något på avstånd. Det kanske skrevs bara för att vilseleda denna tråd men huvudsaken är ju att polisen vet.

'blackisback' skrev förmodligen inte https://www.flashback.org/sp44679521 för att vilseleda någon. Eftersom hen antagligen inte befann sig innanför avspärrningen och därför inte kunde observera detta med egna ögon är det dock en andrahandsuppgift; —något som hen hört ryktas vid avspärrningen.

Tills uppgiften är bekräftad borde den inte ge underlag för spekulationer om huruvida det klapprade på Id@s golv av förmodade stilettklackar, eller om hon vid mordtillfället var på väg ut eller in. Det är på så sätt som trådsanningar skapas.
Citera
2013-08-10, 15:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
'blackisback' skrev förmodligen inte https://www.flashback.org/sp44679521 för att vilseleda någon. Eftersom hen antagligen inte befann sig innanför avspärrningen och därför inte kunde observera detta med egna ögon är det dock en andrahandsuppgift; —något som hen hört ryktas vid avspärrningen.

Tills uppgiften är bekräftad borde den inte ge underlag för spekulationer om huruvida det klapprade på Id@s golv av förmodade stilettklackar, eller om hon vid mordtillfället var på väg ut eller in. Det är på så sätt som trådsanningar skapas.
Här framgår att det är en andrahandsuppgift.
Citat:
Ursprungligen postat av blackisback
Min fågel sa att det var boots och att hon hade rött hår!
Fåglar finns det gott om i den här tråden.
Citera
2013-08-10, 15:18
Avslutad
Citat:

Varför tror du att det är något som hen hört ryktats vid avspärrningen? Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet. Men jag flaggar ändå för att bootsen kan vara en missuppfattning, det kan vara ngn annan typ av fotbeklädnad som används inomhus. Långa strumpor eller tofflor m högt skaft.
Citera
2013-08-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Varför tror du att det är något som hen hört ryktats vid avspärrningen? Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet. Men jag flaggar ändå för att bootsen kan vara en missuppfattning, det kan vara ngn annan typ av fotbeklädnad som används inomhus. Långa strumpor eller tofflor m högt skaft.

Det är korrekt. Det kan ha varit en tredjehandsuppgift; —något som 'blackisback' fick veta via ett privat meddelande.

Tillägg: en obekräftad tredjehandsuppgift.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-10 kl. 16:07. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vid flygtransport av brottslingar brukar häktets bilar möta upp på plattan (ser det inte ofta men då och då) och all berörd personal brukar vara informerade.

Lotsningen på efter landning brukar ordnas smidigt av flygplatsens egna poliser eller säkerhetsfolk.
Citera
2013-08-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det som slår mig mest nu när FP är känd är att de måste ha upplevt sig ha fruktansvärt ont om tid att skaffa bort kroppen.

1. Ingen nedgrävning.
2. Inget försök att dölja den.
3. Ingen ansträngning för att hitta en plats som är mer skyddad från insyn, t.ex. ett skogsparti.
3. Avståndet är inte mer än 4 km från en av mtGM (DB).
4. Fyndplatsen ligger verkligen stora vägen (Rv 44) rakt ut från DB, första avtagsvägen höger!
5. Den ligger i anslutning till en fastighet!

Resonemanget måste ha varit: "Vi måste bli av med kroppen så snart som möjligt. Vi kan inte stanna på Rv 44, ta höger här!"

Givet denna brådska och med tanke på att det ligger en fastighet i anslutning till FP, så lutar jag åt att dumpning måste ha skett tidigt på natten, om de ville att den inte skulle ske i dagsljus.

Gryningen kom redan kl 02:01 och soluppgången skedde 03:15 den 30/7.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var snällt sagt
Färdvägen är intressant i mina ögon då det kan säga något om möjligheten till ett bilbyte innan dumpningen. Som i så fall kunde vara ett värdefullt bevis.
Samt att det skulle rent teoretiskt sett skulle kunna fria en deltagare mot brott mot griftefriden om denne tagit t.ex en MC från IF för att hämta en bil och sedan endast möta upp vid brandplatsen, och därefter köra hem den/dessa därifrån.
Hört från folk som varit med Missing People att de gjorde ett väldigt intressant fynd på Kabelvägen: spår efter att någon har provgrävt i marken vid två-tre platser. Det skulle även finnas vittnesuppgifter som sett DB's utbrunna bil just på Kabelvägen den aktuella natten, och den stod stilla. Missing People sökte bland annat, förutom efter fler grävplatser så klart, efter en spade när de fortsatte söka i det området.

Det får i alla fall mig att dra slutsatsen att de åkt längs Kabelvägen, trott att det bara var att gå ut i skogen och gräva ett litet hål och så var det klart. Det de inte räknade med var att det kan vara riktigt svårt att gräva en grop i skogen pga alla rötter. Så antagligen gav de upp, vågade inte stanna för länge på samma plats och plötsligt befann de sig inte i skogen längre och fick ta ett panikartat beslut "faaaan, snuten kommer när som helst, vi måste GÖRA OSS AV MED KROPPEN" och därför är flickan dumpad på egentligen sämsta tänkbara plats helt enkelt därför att paniken infunnit sig när de nästan var hemma och fortfarande hade kroppen i bagageluckan. Det var redan ljust, vem som helst hade kunnat se dem. Så det vara bara ett snabbt stopp, iväg med kroppen och köra vidare.
Citera
2013-08-10, 16:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Hört från folk som varit med Missing People att de gjorde ett väldigt intressant fynd på Kabelvägen: spår efter att någon har provgrävt i marken vid två-tre platser. Det skulle även finnas vittnesuppgifter som sett DB's utbrunna bil just på Kabelvägen den aktuella natten, och den stod stilla. Missing People sökte bland annat, förutom efter fler grävplatser så klart, efter en spade när de fortsatte söka i det området.

Det får i alla fall mig att dra slutsatsen att de åkt längs Kabelvägen, trott att det bara var att gå ut i skogen och gräva ett litet hål och så var det klart. Det de inte räknade med var att det kan vara riktigt svårt att gräva en grop i skogen pga alla rötter. Så antagligen gav de upp, vågade inte stanna för länge på samma plats och plötsligt befann de sig inte i skogen längre och fick ta ett panikartat beslut "faaaan, snuten kommer när som helst, vi måste GÖRA OSS AV MED KROPPEN" och därför är flickan dumpad på egentligen sämsta tänkbara plats helt enkelt därför att paniken infunnit sig när de nästan var hemma och fortfarande hade kroppen i bagageluckan. Det var redan ljust, vem som helst hade kunnat se dem. Så det vara bara ett snabbt stopp, iväg med kroppen och köra vidare.
Till det vill jag upprepa min teori om att när Kabelvägen tog slut så bestämde de sig för att dumpa kroppen i Nossan, men väl där upptäckte de hus med utsikt över bron. Och då fanns det bara en plats kvar...
Citera
2013-08-10, 16:04
Avslutad
Citat:
Det är korrekt. Det kan ha varit en tredjehandsuppgift; —något som 'blackisback' fick veta via ett privat meddelande.

Du "glömde" att feta och ta med min nästa mening - att uppgiften kan ha kommit direkt från personen som hittade Id* och såg kroppen på två meters håll.
Citera
2013-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Där får gärna finnas många andra med annat ursprung än svenskt och någon plit kan gärna läcka att de är nazister/fd nazister.
Jag kan ha fått helt fel information från personer som suttit inne, men som jag har förstått det så spelar det egentligen inte så stor roll var ens politiska sympatier ligger. Förstagångsvoltare av invandrarursprung kanske kan få för sig att snea ur, men överlag så gäller "vi sitter alla i samma skit här, glöm det där på utsidan, det tar vi då, här inne skiter vi i det där". Så det är inte särskilt troligt att någon av dem skulle få några som helst problem där inne pga nazi-sympatier. Speciellt inte om man tänker på att så gott som samtliga av nazifolket från 80-90-talet har suttit inne, ingen av dem har såvitt jag känner till blivit ihjälslagna där inne.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om polisen får information från en häktad åker den ut och kollar själv. Den ber inte en privatperson, inte ens ett kommunalråd, att kolla.
Nej, de lär knappast ha bett en privatperson, kommunalråd eller inte, att åka ut och kolla. Däremot kan de ha fått uppgiften om dumpningsplats av FH eller DB mot ett löfte om att inte avslöja dem som golare. Det dåliga samvetet kan ha gjort sig påmint men de vet mycket väl vilken status de får om de golar. Just att upphittaren är kommunalråd och säkerligen känner ett antal personer inom Trollhättans Poliskår gör att det blir lite mer sannolikt att de helt enkelt frågat honom om han kan tänka sig att vara den som hittar kroppen officiellt. "Anonym tipsare" som råkat snubbla på kroppen = någon har golat. Därför kan man göra en sådan här konstruktion där en civil polisbil stannar till för att säkerställa att FH/DB inte snackar skit, ringer in och säger "japp, hon ligger här" och därefter drar hela apparaten igång och kommunalrådet får "äran" för att skona golaren.
Citat:
Ursprungligen postat av mandinga
Pumps/Stilett osv. Fine, men boots/kängor rimmar inte med att känna sig snyggare. Snarare fulare/luffigare
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Finskor hade jag köpt utan problem. Dock inte boots! Boots och stålklackar är två riktiga no no inne i en lägenhet/villa!! Så antingen sattes de på för att gå ut eller så var det ett utslag av att inte veta bättre. En möjlighet kan ju också vara att killarna klädde på henne innan de fraktade iväg henne för att, om hon hittades, man skulle tro hon blivit påhoppad utomhus.
Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att uppgiften om att hon hade boots på sig avsåg militärkängor utan stövlar. Googla gärna på modestövlar, det är varken dr martens eller gummistövlar som avses. Vilken relevans det nu kan ha... Många tjejer har, som redan nämnts flertalet gånger, skor/stövlar på sig inomhus som en del av outfiten. Och nej, det är inte WT...
Och varför skulle man dra på en död kropp ett par stövlar (förutom att det är förbaskat svårt att dra på sådant på en lealös kropp) för att låtsas som att något hänt utomhus när hela lägenheten är nedsölad i blod?? Allvarligt, kritiskt tänkande innan man slänger ur sig en "kanonbra teori"?
Citera
2013-08-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Jag kan bara tala om hur jag själv upplevde honom förr. De få ggr jag sett Cl*ff in action har han varit nykter och försvarat sig och gjorde det....bra (om det nu är rätt uttryckt). Som jag skrev, en del såg det som macho att försöka slå ner honom p g a hans "rykte" (ryktet vet jag inte hur han fick, kanske han slog ner folk till höger och vänster när han var ännu yngre?). Han tränade någon kampsport och i unga år hörde då aldrig jag att han drack särskilt mycket. Nu kanske han är riktigt farlig, en arg, sårad Cl*ff är nog inte att leka med om han har det i sig som fanns förr, tempramentet fanns uppenbarligen. Det som är farligt med honom är nog att han inte drar sig för något om han väl bestämmer sig för att ha onda ögat till någon och nu har han definitivt en anledning. Själv är jag helt emot våld men hur kan man veta hur man skulle reagera när man inte varit i samma sits själv? Jag kan verbalt säga att jag önskar någon gör morotssoppa av AJ, men att gå till handling? Det känns långsökt för mig personligen, dock dömer jag ingen för känslan de får i sorg och förtvivlan.

F ö tycker jag en del ägnar för mycket tid åt att rätta andras stavfel och att se ner på andra, både i tråden och utanför. Är ni bättre människor för att ni kan stava eller anser att ni inte tillhör det ni kallar WT?

Edit, det sista var inte riktat till den jag citerade här!

Stämmer det att även Cl*ff är/ var en kvinnomisshandlare?

Håller med om att det bedrivs väldigt mkt nedklankande här.
Citera
2013-08-10, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Till det vill jag upprepa min teori om att när Kabelvägen tog slut så bestämde de sig för att dumpa kroppen i Nossan, men väl där upptäckte de hus med utsikt över bron. Och då fanns det bara en plats kvar...

Sicken efterfest det blev. blod, svett & tårar

Beroende på groparnas läge kan jag tänka mig att om de var nära en väg att när det passerade bilar så blev de stressade av detta och fick avbryta.

Det positiva är ändå att di tre små nassegrisarna inte verkar ha smidigt så värst omfattande eller realistiska mord&dumpakropparplaner i förväg.
Vilket gör att deras historia om kvällen är av samma kvalitet som resten av gärningen - ett hafsverk.

Finns det några nazister som har gjort några "lyckade" våldsdåd ? Tänker på H*on, Malexander och nu lilla Ida ? Verkar ju vara impulsiva klåpare allihopa som samhället låser in ganska länge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in