2013-08-10, 15:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Du skrev [... så är det fortfarande så att många homosexuella par som skulle ge en överlägsen familjesituation jämfört med många heterosexuella par..]
Min poäng och min ståndpunkt är att homosexuella par har samma förutsättningar som heterosexuella att skapa trygga familjebildningar.

Jag förvirrade mig retoriskt eftersom jag försökte använda dina argument.

Citat:
Du kommer runt min fråga. Ett sista försök, om du själv fick välja dina föräldrar då?
Vi fastnar i detta för att du inte kan föreställa dig att detta inte spelar någon roll för mig.

Citat:
Ja, återigen med hänsyn till barnets bästa.
Nej. Det gör du inte. Du fråntar barnet trygghet genom att förneka barnet den extra trygghet det innebär att ha två vårdnadshavare. Du förnekar det trots att barnet växer upp med två vuxna som lever ihop. Två vuxna som utgör den familj barnet känner.

Du kan motivera det bäst du vill, men för barnets bästa är det icke.
Citera
2013-08-10, 15:58
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
1, jag anser att smittorisken för veneriska sjukdomar är större vid homosexualitet än hetrosexualitet, om det är ett rationellt eller känslomässig åsikt kan diskuteras.

Ja, fast en sexuell läggning är inget man väljer så ditt argument är helt orelevant.
Citera
2013-08-10, 16:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Hehe, om du läser noga så var det Tinvuels argument.
Jag tror att du missuppfattade mig.
Citera
2013-08-10, 16:05
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Fast det är vi ju, vi säger ju det och då är vi det. Den enda rättvisa definitionen av lycka måste ju vara hur man själv känner sig. Och jaja, jag vet att ni tror på ett liv efter döden. Men även om jag står framför Gud efter döden så kommer jag att tycka att Gud är dum i huvudet. Med så jävla dålig PR som Gud isf har gjort, alltså att Gud förväntar sig att man ska tro på vad andra människor säger eller vad som står i en gammal bok som vem som helst kan ha skrivit, så förtjänar inte Gud några anhängare.

Lära sig vad? Att om man tillåter det så kan stackars människor som tvingas att få en glimt av en halvnaken transa nån gång om året? Hamnar du i chocktillstånd eller vad finns det annars för reella konsekvenser?

Det är knappast lycka du talar om utan att man snarare uppskattar livet. Det är en annan sak. Man uppskattar att man inte lever i fattigdom och så vidare, och det är lätt för er ateister att uppskatta livet då ni ser det som det enda som gäller och då hade ni uppskattat livet även om ni är fattiga.

Det är inte lycka om man är glad i 1 år för att sedan hamna i 6 månaders depression efter någon tråkig händelse i livet och sen återigen vara glad för att sedan återigen bli deprimerad. Titta bara på Sverige där över 50 % av alla äktenskap resulterar i skilsmässa. Hur tar man detta psykiskt i Sverige? Hur man det när personer som man gillar dör?

Du kallar det att vara lyckliga när en 20-30 % av ens liv är tid man spenderar olycklig och i depression?

Skillnaden mellan oss som tror på liv efter döden och er är att för er är detta livet totalt meningslöst. Ni kan ju lika gärna ta självmord här och nu för det finns ju ingen mening för er att leva då ni inte tror på liv efter döden.
Citera
2013-08-10, 16:06
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Homosexualitet är en läggning. Ge dig nu. Alla falska analogier i världen kommer inte hjälpa dig med dina felaktiga definitioner.

Nej, det är en handling.
Citera
2013-08-10, 16:09
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och det är vi ateister som skulle vara dumma enligt dig fast du lever ditt liv efter hörsägen och myt. Grattis. Du är tvungen att rationalisera din världsbild genom att göra groteska halmgubbar av våra liv så att du ska ha en chans att rättfärdiga din tro. Lev du i din fantasivärld om du vill, men kom sen inte och säg att det är vi som har fel och är dåliga människor. Ditt hat och världsfrånvändhet gör det tydligt vem som inte står på fast mark.

Jag bara påpekade verkligheten här. Jag citerade inte Koranen utan påpekade verkligheten bakom detta livet och hur det är meningslöst. Och du har inga argument emot detta.
Citera
2013-08-10, 16:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det är en handling.

Nej. Inte enligt ordboken. Där definieras homosexualitet som en känslomässig och sexuell dragning till individer av det egna könet.

http://www.ne.se/homosexualitet

Debatten underlättas om man avstår från att hitta på egna betydelser på orden.
Citera
2013-08-10, 16:14
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Alltså...

Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är. Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända. Ni ateister förespråkar att vi endast är apor, att homosexualitet är normalt, att hora runt som åsnor ska vara normen, att saker som transsexualitet ska hyllas. Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen och troende i allmänhet samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.

Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.

Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål, jordens avskum. Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.

Ateister är ateister för att gud inte finns eller för han gjort ett otroligt dåligt jobb. Jag skulle gärna tro på gud, problemet är att jag inte kan det, för han inte gett mig tillräckligt med bevis för hans existens. Och nej en 2000 år gammal bok som vem som hälst kunnat skriva duger inte.

Annledningen till att de flesta ateister tror på den så kallade evolutionsteorin (den har förövrigt apsolut inget med ateism att göra) är av precis samma annledning som att vi inte tror på gud, för att den bevisats gång på gång.

Så hata inte ateister, hata religion och gud för dom är så otroligt dåliga på att bevisa deras åsikter sanna.
Citera
2013-08-10, 16:16
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Denna typ av påståenden möter jag på ibland, och jag blir fullkomligt FÖRBANNAD.

NEJ! De flesta flickor har inte sex med "tiotals" partners innan de fyllt 15 år.

Du tror alltså på allvar att merparten av de som har pojkvän/ flickvän vid 10-11 års ålder också har sex. Att det förekommer är inte det samma som att det skulle vara norm eller uppmuntras.

Om jag inte själv hade mött flertalet personer med samma typ av förställningar som du, hade jag trott att du var en ensam stolle.

Men seriöst alltså.

Flickor i unga åldrar har talat i radion och i andra program om hur dem skämdes om dem vore oskulder i tidig ålder. Dem sa hur dem vid 11-14 ålder hade sex och man pratade om det och skämdes om man råkade vara oskuld. Det är dit Sverige kommit idag, tjejer har sex när dem är 10-14 år gamla till den grad att det anses vara normalt och något fel att vara oskuld vid 15 års ålder.

Detta är verklighet förmedlad av dessa personer, inte bara rykten.
Citera
2013-08-10, 16:17
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag bara påpekade verkligheten här. Jag citerade inte Koranen utan påpekade verkligheten bakom detta livet och hur det är meningslöst. Och du har inga argument emot detta.

Du påpekade dina åsikter. Jag kommenterade ditt behov av att konstruera halmgubbar. Det täcker det. Mer argument behövs inte.
Citera
2013-08-10, 16:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men seriöst alltså.

Flickor i unga åldrar har talat i radion och i andra program om hur dem skämdes om dem vore oskulder i tidig ålder. Dem sa hur dem vid 11-14 ålder hade sex och man pratade om det och skämdes om man råkade vara oskuld. Det är dit Sverige kommit idag, tjejer har sex när dem är 10-14 år gamla till den grad att det anses vara normalt och något fel att vara oskuld vid 15 års ålder.

Detta är verklighet förmedlad av dessa personer, inte bara rykten.

Så ditt mått är någon du hört på radio? Bra där.
Enligt RFSU som håller koll på sådant är sexdebuten runt 17 år för de flesta.
Citera
2013-08-10, 16:22
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är väl snarare så att människor förstod koranens sagoboksstatus redan från start och att ni troende fortfarande inte fattat att det stämmer trots att ni haft 1400 år på er.

Men kunskap och intelligens är inte på de religiösas sida.

Nej, det är snarare en naturlig lag som Gud skapat, att majoriteten av människor oavsett om dem är ateister, polyteister (majoriteten av människor har alltid varit polyteister) kommer förkasta Guds budskap och anklaga det för att vara påhittat, sagor, spådom.

Du är inte medveten om det men alla dessa anklagelser som idag görs gjordes även i Mekka och alla dessa anklagelser nämns i Koranen. Dem motbevisas samtidigt som Gud påpekar i Koranen hur samma anklagelser gjordes mot Noah, Abraham, Moses, Jesus, Jonah, Shuayb, Hud, Salih, Lot, David, Salomon och så vidare.

Alla fick samma anklagelser riktade mot sig som ni ateister använder idag. Ni är bara en i raden, ni är inget nytt, alla eran anklagelser står i Koranen och är motbevisade.

Men ni inser inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in