2013-08-10, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Tack, det var detta jag tänkte på kan inte släppa detta riktigt, det verkar som trovärdiga uppgifter. Men om dom kom från flo hållet kan dom i brist på ficka på "rätt sida" vägen svängt över och stannat där ändå
Hur som verkar de åkt och sökt ett bra dumpställe men inte hittat nått, sen blir det av en slump när de inser att de inte kan köra runt mer och bli mer stressade som de stannar och hiver av henne där hon hittats... Men om de vänt på vägen bör det väll finnas spår i vägrenen eller, nån som har vägarna förbi?
Citera
2013-08-10, 12:57
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så efter att ha lastat in henne i bilen åkte de i grupp hit där de stanna för att besluta vad de skulle göra. Kanske såg de ingen bra plats på vägen utan ville prata ihop sig lite, fanns det något klockslag om när detta var?
https://www.flashback.org/sp44675942
Citera
2013-08-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Tänk jag tror inte att han har kapacitet att tänka logiskt alls eftersom en psykopat anser sig stå över alla andras intellekt och värde... han tror sig veta att han kommer att gå segrande genom detta, vilket han ju givetvis inte kommer att göra. Han kommer att bli fälld för sitt brott

Varför skulle detta innebära att han inte kan tänka logiskt?

Oavsett vad som är AJ:s eventuella diagnos så tror jag att en psykopat absolut kan resonera logiskt när det gäller deras sin egna vinning. Att manipulera människor för att nå ett önskat utfall skulle jag säga kräver en del logiskt resonerande.

Vad jag vill ha sagt i stort är väl att AJ utpekats som psykopat, och jag tror inte så många av oss vet 1) vad det egentligen innebär och 2) om det är verkligen är AJ:s diagnos. Det har liksom blivit en trådsanning, och jag tror begreppsförvirringen påverkat slutsatser som dragits i tråden. Han kanske i själva verket är en korkad person med dålig impulskontroll som haft tur (som inte torskat tidigare).

Eller så kanske någon i tråden sett svart på vitt att AJ är psykopat.
Citera
2013-08-10, 13:04
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Goda nyheter! Bra jobbat RDY, Quarrel m fl för det himla bra arbetet!

Jag undrar, om dörren va låst utifrån finns det då en nyckelknippa på vift? Den kanske återfanns i bilen? För visst har polisen sagt att de fann intressanta fynd i bilen men vad för fynd?

Ang DB, han är på min lista över kallblodig. Om han nu är rädd för AJ eller ansåg själv att han var tvungen att hjälpa AJ hur lyckas man gå till jobbet några timmar efter? Hur lyckas man leva en "vanlig" vardag? Skriver uppdateringar på facebook, byter profilkort, beklagar sig över sin bil.. Känslolös....

Det är rädslan för att åka fast som gör att vi människor kan agera så tillsynes "kallt". Det är överlevnadsinstinkten som gör sig påmind. Människan gör dock ofta en del fel och misstag i sådana situationer.

När man aldrig har varit i en situation så är det lätt att tycka och man vet exakt hur man själv skulle ha reagerat, men detta är inte verkligheten! Om situationen uppstår längre fram, så finns det i princip inga människor som reagerar som de trodde att de skulle göra. Dessvärre, för det gäller även om man blir inslängd i en olycka där man tidigare har trott att man skulle ta hand om alla offer och plåstra om dem tills riktig hjälp anländer. Många av dessa "jag skulle minsann, jag vet, jag hade etc", är i många fall de som står handfallna och själva får hjälp av en som är fysisk skadad.
Citera
2013-08-10, 13:08
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur som verkar de åkt och sökt ett bra dumpställe men inte hittat nått, sen blir det av en slump när de inser att de inte kan köra runt mer och bli mer stressade som de stannar och hiver av henne där hon hittats... Men om de vänt på vägen bör det väll finnas spår i vägrenen eller, nån som har vägarna förbi?

Det är tillräcklig plats att vända på utan att behöva utanför väggrenen
Citera
2013-08-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Hoppas att polisen kollat vattenlåsen i DB`s hus.

Finns det enskilt avlopp till fastigheten finns det sannolikt spår av blod där om de misstänkta duschat/tvättat av sig hos DB.
Citera
2013-08-10, 13:19
Medlem
Citat:
Finns det enskilt avlopp till fastigheten finns det sannolikt spår av blod där om de misstänkta duschat/tvättat av sig hos DB.

Som Slommen sa, i vattenlåset.

Duschväggar eller badkar.
Citera
2013-08-10, 13:23
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Folk har från början varit upprörda (med rätta!) över att barnet (ca 1,5 år?) lämnades kvar i lägenheten.
Det som gnagt ett tag i huvudet på mig är vad som hänt barnet om det varit, säg 3 år och uppåt och ev. kunnat berätta om händelsen. Hade vi haft två BO då tror ni?
Kanske tur i oturen att ungen inte var äldre??

Någonstans i bakhuvudet sitter något och påkallar uppmärksamhet när jag läser det här.
Vill minnas något om styckmordet av Catrine da Costa under 80-talet, att en av GM hade en dotter i samma ålder (1½) och som några år senare berättade för sin mor om vad hon hade sett och upplevt.
Måste kolla upp detta.....
Citera
2013-08-10, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det finns lär de knappast få se föremålet för kommittén.

Jag vet inte hur det går till, men mannen ifråga lär knappast få gå ut samma väg som vanligt folk.
Vad bygger du det på?
Kanske får kliva av först eller sist, med en jacka över skallen.
Citera
2013-08-10, 13:36
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:

Utmärk idé, hoppas att detta redan är gjort. Om inte, att det blir kontrollerat!
Citera
2013-08-10, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Om han skulle vilja vinna tid hade han åkt till Australien .

Jag tycker vi har diskuterat ganska mycket dem här 3 MGM

Finns det andra personer som kan vara misstänkta har vi diskuterat den här PT

Finns det andra som har hatat I

Kan mordet vara beställt AJ går utanför porten och in kommer en Torped ?
Ingen av de personer vi tagit upp (förutom kanske TB) har haft ett uttalat hat mot I.
En del hot, men inget officiellt hat.
Citera
2013-08-10, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Det verkar vettigt.

Alla åkte hem till DB.

Under tiden GM duschade och bytte kläder, så dumpade en kroppen, den andra brände kläder.

Hem till FH, hämtade upp Chevan, upp på berget och eldade upp Volvon.
Sjukt svårt att tro att någon agerar på egen hand i detta, om det är så det gått till. I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in