2013-08-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Det jag menade är att en personlighetsstörning är en störning i psyket inte en kroppslig störning, herregud snacka om att folk märker ord.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_st%C3%B6rning

Ja en psykos skulle alltså förmildra omständigheterna, han skulle hamna på rättspsyk istället för fängelset. Sen att det kanske är lika illa det är en annan sak, men frågan var just om han på grund av sin mentala status skulle kunna "slippa" fängelse och istället hamna på rättspsyk.

Edit: Och nej jag tror inte heller han haft en psykos, vilket jag också skrev, eftersom det finns så mycket omständigheter som pekar på motsatsen.

Jag tror inte det spelar någon roll alla för med det pissiga rättssystem vi har i Sverige idag får säkert ASET sitta skyddad pga sin läggning (missförstå mig rätt har inget emot det) och det han gjort ses som fara för SN's liv!!! Och jag skulle inte bli förvånad om ASET får skyddad identitet när han släppstift oxå
Jag hoppas bara att JJ' s familj o vänner får svar på många frågor iaf!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
37-åringens advokat Lennart Jemtelius hade under lördagsförmiddagen ännu inte träffat sin klient.
– Jag ska träffa honom om en kort stund och jag känner ännu inte till hans inställning. Förhör ska hållas under eftermiddagen, säger han.

http://www.nwt.se/hammaro/article1356654.ece

http://www.foretagsfakta.se/Karlstad/Advokatfirman_Jemtelius_AB/227108

En "vanlig" advokat från Karlstad...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Har läst om förhörsteknik någonstans.

Raka direkta frågor. När den misstänkte ljuger, följdfrågor som får denne att förstå att lögnen är genomskådad. Så håller tydligen förhören på. Till slut ljuger inte den misstänkte längre. Jobbigt att dels hålla fast i en fabricerad historia och samtidigt sitta och gissa hur mycket förhörsledaren vet.

Om SN är en notorisk lögnare är det nog skitthobbigt för honom att sitta och bli genomskådad gång på gång just nu.

Hoppas att tar tillbaka en gnutta av sin värdighet och bestämmer sig för att lägga korten på bordet.

Om han tiger. Undrar hur mycket dom kan bevisa då. Eftersom dom var ett par så lär hans fingeravtryck o DNA finnas överallt, och det finns ju inga vittnen.
Citera
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Huvudsaken är SN sitter bakom lås och bom nu. Tyvärr får han ju själv välja försvarsadvokat, och kan välja den dyraste nissen som finns om han vill...svenska folket betalar. Att sedan den dyraste kanske inte är den bästa tror jag inte att han kan avgöra.
Hoppas de bryter ner honom i små djävla atomer så han skakar sönder de få hjärnceller han har kvar !
Får man rättshjälp är väl arvodet per timme det samma för alla advokater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Om han tiger. Undrar hur mycket dom kan bevisa då. Eftersom dom var ett par så lär hans fingeravtryck o DNA finnas överallt, och det finns ju inga vittnen.

Lögnerna på FcB, bilen.....
Citera
2013-08-10, 13:31
Medlem
Nu när så många skrivit i J*ns logg, kan man kolla alla inlägg i en sidomeny, om man är inne på dator. Plötsligt dök då detta inlägg upp (men de andra, om Cypern, kan jag fortfarande inte hitta). Detta inlägg har ju alltså varit helt borta förut. Så fattar inte riktigt hur det hamnade där igen?

https://anonfiles.com/file/fc59fcf8f1f5bf91ea6f1626de62bf7f
Citera
2013-08-10, 13:31
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det som nämns är Uppsala Län!! Om man bemödar sig lyssna. Uppsalatrakten som står i artikeln är nog en felskrivning endast utifrån ordet "Uppsala"

Angående pengasumman så undrar jag hur hon kunde uppskatta att det just var 50.000kr? Kan SN ha sagt något som tyder på det? För jag antar att om hon skulle råka sett att SNs plånbok var tjock av sedlar så skulle man kanske inte nämna just exakt belopp på 50.000kr utan kanske mer uttrycka sig "åtskilligt med tusenlappar" eller nåt liknande.

Jag bemöda mig inte att lyssna utan läste endast det som länkades men det är nog en felskrivning av en kass journalist.

Undrar också hur hon uppskattade summan så det är nog bara tagit i luften tror jag.
Det kommer nog komma fram i förundersökning hur han har länsat Jens konto samt hur mycket pengar det röde sig om.

Nån skrev/länkade att han hade gripits mellan Uppsala och Enköping avser det då Grillby för nån säker adress finns det väl ännu inte?

calvincandie: Din kontakt har inte uppgett vilken adress det rörde sig om?
Senast redigerad av DirtyJob 2013-08-10 kl. 13:34.
Citera
2013-08-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Lögnerna på FcB, bilen.....

Räcker det för att döma en person till mord? Det bevisar ju inte mordet i sig.
Citera
2013-08-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Räcker det för att döma en person till mord? Det bevisar ju inte mordet i sig.

Tror nog att han kommer att erkänna när allt som pekar mot honom presenteras. Är tyvärr inte insatt i vad som krävs i form av bevisning. "Utom allt rimligt tvivel"?
Citera
2013-08-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Jag bemöda mig inte att lyssna utan läste endast det som länkades men det är nog en felskrivning av en kass journalist.

Undrar också hur hon uppskattade summan så det är nog bara tagit i luften tror jag.
Det kommer nog komma fram i förundersökning hur han har länsat Jens konto samt hur mycket pengar det röde sig om.

Nån skrev/länkade att han hade gripits mellan Uppsala och Enköping avser det då Grillby för nån säker adress finns det väl ännu inte?

calvincandie: Din kontakt har inte uppgett vilken adress det rörde sig om?
Fick svar på att SN själv hade uppgett till väninnan att han "sparat" ihop just 50.000. se inlägg från topcat
Citat:
Ursprungligen postat av topcat-_-
Det ska tydligen ha varit SN som sagt att han "sparat ihop runt 50.000". De är därifrån siffran kommer. Sen har hans bekanta nämnt för tidningen att han hade väldigt mycket pengar på sig, och han hade då svarat med att han just hade sparat ihop dessa slantarna
Citera
2013-08-10, 13:40
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Tror nog att han kommer att erkänna när allt som pekar mot honom presenteras. Är tyvärr inte insatt i vad som krävs i form av bevisning. "Utom allt rimligt tvivel"?

Christiner Schurrer åkte dit på indicier. Juridiskt sett var det uppseendeväckande.

SNs problem är alla statusuppdateringar. Lögnerna om att de befann sig på Cypern.
Han får också svårt att förklara sig varför han har hållit sig borta.
Han är helt körd.
Citera
2013-08-10, 13:42
Medlem
Citat:

Tror också han kommer erkänna. Bara tänkte på hur det funkar i Sverige.
Man kan ju tycka det är fel att döma någon för ett så pass allvarligt brott som mord om inga konkreta bevis eller erkännande finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in