2013-08-09, 10:25
  #6061
Medlem
När vi ändå är inne lite på Porter och Stout så måste jag ju bara nämna Lervig Konrads Stout. Kan vara den bästa jag druckit.
Citera
2013-08-09, 11:21
  #6062
Medlem
Feadogs avatar
Våra grannar kan brygga stouts! Mikkellers Beer Geek Brunch Weasel och Amager Ryeking tillhör båda de absolut bästa ölerna jag druckit. Håller med om Lervig Konrads Stout också, men de två ovannämnda var strået vassare ändå för mig (och Lervigen är riktigt jävla grym så det säger endel). Om ni ska beställa från Mikkeller eller deras importör, kolla om de har nån kvar i Beer Geek Brunch/Breakfast-serien.
Citera
2013-08-09, 11:28
  #6063
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Våra grannar kan brygga stouts! Mikkellers Beer Geek Brunch Weasel och Amager Ryeking tillhör båda de absolut bästa ölerna jag druckit. Håller med om Lervig Konrads Stout också, men de två ovannämnda var strået vassare ändå för mig (och Lervigen är riktigt jävla grym så det säger endel). Om ni ska beställa från Mikkeller eller deras importör, kolla om de har nån kvar i Beer Geek Brunch/Breakfast-serien.

Det har dom. Jag godkände nyss en offert på Brunch Weasel.
Citera
2013-08-09, 11:32
  #6064
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Det har dom. Jag godkände nyss en offert på Brunch Weasel.

Grattis! Har du druckit den förut? Om inte kan du förbereda dig på en smakresa av rang
Citera
2013-08-09, 11:38
  #6065
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Grattis! Har du druckit den förut? Om inte kan du förbereda dig på en smakresa av rang

Nej faktiskt inte. Har hört mycket om den men det har aldrig blivit av tidigare.
Låter lovande
Citera
2013-08-09, 14:15
  #6066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
three floyds dark lord russian imperial stout (bourbon vanilla bean) på fat.

Haha, CBC eller M&F öppning?
Citera
2013-08-09, 14:40
  #6067
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Haha, CBC eller M&F öppning?
cbc! ack ack ack...så bra den var.

var du på cbc? det är så jääävla drygt att det var så mycket oneoffs och andra superrariteter där.
JAG VILL HA ALLT DET IGEN!
Citera
2013-08-09, 15:18
  #6068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
cbc! ack ack ack...så bra den var.

var du på cbc? det är så jääävla drygt att det var så mycket oneoffs och andra superrariteter där.
JAG VILL HA ALLT DET IGEN!

Ja, jag var också på CBC. Den är fantastisk!

Rariteter ja, men så många oneoffs var det väl inte eller? Lite experiment visst, men tanken var väl knappast att de bara skulle vara för CBC (förutom några enstaka) och att de dyker upp i olika former.

Det mesta kan du ju fixa igen med lite trading - Funderar på att försöka få tag på just en vanilla/bourbon DL. Det är ju bara att skicka över lite surt till OooEsssAaaa

Jag skulle gärna haft Kuhnhenns Loonie Kuhnie som standardbira på fat Tyckte tom att den slog Zombie Dust..

Jag gillar verkligen den avslappnade miljön med att man slipper alla kupong/pollett/betalsystem inne på stället och man har tid att prata med bryggarna m.m.

Det är ett givet återkommande event och nu i februari blir det nog en resa till SF och deras ölfestival
Citera
2013-08-09, 16:07
  #6069
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Ja, jag var också på CBC. Den är fantastisk!

Rariteter ja, men så många oneoffs var det väl inte eller? Lite experiment visst, men tanken var väl knappast att de bara skulle vara för CBC (förutom några enstaka) och att de dyker upp i olika former.

Det mesta kan du ju fixa igen med lite trading - Funderar på att försöka få tag på just en vanilla/bourbon DL. Det är ju bara att skicka över lite surt till OooEsssAaaa

Jag skulle gärna haft Kuhnhenns Loonie Kuhnie som standardbira på fat Tyckte tom att den slog Zombie Dust..

Jag gillar verkligen den avslappnade miljön med att man slipper alla kupong/pollett/betalsystem inne på stället och man har tid att prata med bryggarna m.m.

Det är ett givet återkommande event och nu i februari blir det nog en resa till SF och deras ölfestival
ja. det är så jävla skönt när det är så avslappnat och enkelt.
ska ju till stockholm nu snart, men det är inte alls samma grej.

tillräckligt många för att man ska bli ledsen.
xbeeriments acid jazz och amagers godverdomme, lambicus blackberry och redcurrant saknar jag väldigt.

tja, darklorden går ju att fixa, det är ju bara att slanta upp, men de ovan.

ja, cbc 14 blir det utan tvekan.
Citera
2013-08-09, 21:30
  #6070
Medlem
Feadogs avatar
På tal om Imperial Stouts/Porters från våra grannländer så sitter jag nu och stiftar bekantskap med Ugly Duck Brewing's Imperial Vanilla Coffee Porter.

Kraftig kaffearom på näsan, kanske den tydligaste jag känt i en kaffebryggd öl. Ganska lovande doft på det stora hela, men smaken upplevs som lite för tunn för att vara perfekt. Krämig munkänsla dock, med rätt mycket hårdrostad malt och en massiv beska (färsk Dubbel IPA-nivå) som känns lite malplacerad. En klart godkänd bira men en bra bit kvar till toppklass. Jag ger den 3/5
Citera
2013-08-09, 23:59
  #6071
Medlem
Drack en Ten Fidy ikväll, är ju också en väldigt bra Imperial Stout, vem det nu var som ville ha tips på det.
Citera
2013-08-10, 05:20
  #6072
Medlem
gato12s avatar
Hittade den här rackaren i min lokala livsmedelsbutik och den var inte alls så tokig:

www.spendrups.se/lib/ProductViewDetails.aspx?id=66&ProductId=1077
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in