2013-08-09, 23:41
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Tror inte ett skit på att mäniskokroppen skiljer sig från djurkroppen i skogen en
normal Svensk sommar!
Flugorna gör ingen skillnad, det är jag 99% säker på.

Det finns filmer på nätet, time slots, som visar hur en älgkropp ser ut efter
två, max tre veckor.
Även en död gris nersänkt i en bur i havet.

Skinn och ben, totalt luktfritt.
Efter tre veckor finns inget kvar som kan lukta.

Men kanske har jag fel...
Det är ju känt att människan har ett salt blod, saltare and dom flesta andra varelser,
och det är det som gör typ att ett lejon som har fått smak på människokött
väldigt gärna vill få det igen.
Kanske är det just vårt salta blod som gör att flugor inte lägger larver i oss
efter ett par dagar?
Tror inte det!

I alla år som jag har jagat och lagt undan påkört vilt så luktar det
inget efter tre veckor så enda förklaringen jag kan tänka mig är vårt
'salta' blod.

Nej, jag tror detta är ett plantat från polisen för att skydda golarna
mot repressalier.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men är du medveten om att det finns två vetenskapsområden som kallas rättstafonomi och rättsentomologi?

De bygger på två ganska enkla utgångspunkter: 1) döda kroppar försvinner inte i tomma intet efter tre veckor och 2) flugor gillar att kalasa på kropparna under tiden.
Senast redigerad av FUP-12 2013-08-09 kl. 23:53.
Citera
2013-08-09, 23:42
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Tror inte ett skit på att mäniskokroppen skiljer sig från djurkroppen i skogen en
normal Svensk sommar!
Flugorna gör ingen skillnad, det är jag 99% säker på.

Det finns filmer på nätet, time slots, som visar hur en älgkropp ser ut efter
två, max tre veckor.
Även en död gris nersänkt i en bur i havet.

Skinn och ben, totalt luktfritt.
Efter tre veckor finns inget kvar som kan lukta.

Men kanske har jag fel...
Det är ju känt att människan har ett salt blod, saltare and dom flesta andra varelser,
och det är det som gör typ att ett lejon som har fått smak på människokött
väldigt gärna vill få det igen.
Kanske är det just vårt salta blod som gör att flugor inte lägger larver i oss
efter ett par dagar?
Tror inte det!

I alla år som jag har jagat och lagt undan påkört vilt så luktar det
inget efter tre veckor så enda förklaringen jag kan tänka mig är vårt
'salta' blod.

Nej, jag tror detta är ett plantat från polisen för att skydda golarna
mot repressalier.

Du ska kika på "Secrets of the Body Farm" på Youtube.
Kom upp ett tips tidigare om "Body Farm" - tror detta är samma (?), det
enda jag kunde hitta (45 min uppdelat på 3 klipp). Här 1/3: Varnar känsliga tittare:
http://www.youtube.com/watch?v=N6-wq...26HY4Y&index=1
Citera
2013-08-09, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Om jag förstår dig rätt så menar du att du var rädd för att huvudmisstänkte skulle få för mycket tid med försvararen herr Nilsson så att han redan visste hela häktningsframställan, och att det nu känns som en lättnad (för dig) att det troligtvis inte blir så?

Ed: kan passa på att fråga dig då som "insatt" , Vad tror du att de från kriminalvården som transporterar en misstänkt som i detta fallet, talar om för honom i bussen allt de vet , ex att man hittat BO :s kropp?
Går det till så ?

Svar i tur och ordning kriminalvårdpersonal vet inte så mkt men i detta fall vet dom vem AJ är men så klart får dom inte snacka mer än om väder och vind. Det är ingen speciell uppslupen stämning i dessa bussar då den misstänkte har på sig handbojor.

Jag minns en gång vid transport det kallas så när jag fick gå in och kissa på tre älgar med handbojor på.
Citera
2013-08-09, 23:46
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBanalen
Ny i tråden,men läst en del eftersom jag är boende i trakten

Frågar lite,kanske det redan finns svar men sökt bland dessa tusentals texter och hittar inte all info

1:Varför ställer folk frågor om någon cl*ff ,,,som om jag läser mellan raderna,så är GM helskärrade för denna person,vad jag förstår är det BO far?
2:Är han medlem i nån "förening" typ HA mm eftersom dom e lite scary för honom ?
3:Blev RDY verkligen avstängd?
I Så fall varför?
1 Ja
2 Finns indirekta kopplingar till bikers
3 ja: https://www.flashback.org/t2192770
Citera
2013-08-09, 23:47
Medlem
MrMephistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBanalen
Ny i tråden,men läst en del eftersom jag är boende i trakten

Frågar lite,kanske det redan finns svar men sökt bland dessa tusentals texter och hittar inte all info

1:Varför ställer folk frågor om någon cl*ff ,,,som om jag läser mellan raderna,så är GM helskärrade för denna person,vad jag förstår är det BO far?
2:Är han medlem i nån "förening" typ HA mm eftersom dom e lite scary för honom ?
3:Blev RDY verkligen avstängd?
I Så fall varför?
1. Cl*ff är pappa till bo. En känd lokalbuse som skulle vilja prata allvar med aj på ett sätt som aj inte skulle tycka om
2.Nej bara känd lokalbuse
3.Ja RDY blev avstängd för brott mot regel 1.06
Citera
2013-08-09, 23:48
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failet
Jag la ut inlägget här och JK blev irriterad på mig och skrev att vi är ryggradslösa hyenor som döljer oss bakom skärmarna. Sedan tog han bort det.

https://www.flashback.org/sp44672683

Först, tack för att du länkar och röj det inte till någon men det förstår du säkert! Sångaren verkar väldigt säker på att DB inte är inblandad. Känner sångaren AJ? Kan det vara FH som är den största skurken och att han och någon annan har lånat DBs bil? Men teknikerna binder ju DB till platsen. Har FH lånat både bil, mobil och skor av DB? Om det finns fingeravtryck håller inte detta. Vad har DB gjort om han inte är inblandad? Sålt hemkört eller cannabis till minderåriga?
Citera
2013-08-09, 23:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag känner inte till de polska reglerna, men jag har svårt att tro att det är tillåtet att använda telefon i häktet.

Det är förbjudet men allt går att köpa även lite telefontid. Frågan är väl ifall han har tillräckligt med kosing.
Citera
2013-08-09, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är förbjudet men allt går att köpa även lite telefontid. Frågan är väl ifall han har tillräckligt med kosing.
Frågan gällde vad han får, inte vad han kan.
Citera
2013-08-10, 00:08
Bannlyst
Det som tidigt framkom var att AJ tidigare slagit kvinnor kanske denna gång hon ramlade på ett bord eller slog i bakhuvudet i golvet? Men hur tusan fick han vännerna vara med på denna skit?

Att dom varit med är knappast oklart eftersom dom varit häktade ett bra tag.

Ja vad kan dom ha erkänt AJ ringde ville låna min bil jag såg ingen kropp att bilen sedan brann vet jag inget om... TYP - Det har dom minst erkänt på häktet!
Citera
2013-08-10, 00:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Han tror att den hittade kroppen kan innebära nya framsteg i utredningen.

– Med dagens kriminalteknik så har vi förhoppning om att man på kroppen kan hitta något som binder en eller flera personer till inblandningen i brottet och som möjliggör att man kan få svar på hur hon har dött, säger Rinsell.

Häktningsförhandlingen kommer förmodligen att ske i slutet av nästa vecka.

Är det den fetade meningen i Expr. artikel som gör att folk tror att AJ vet vad som händer i gamla Svedala?

Jag tolkar det som att åklagaren anser att den hittade kroppen är ett framsteg inte AJ.
Citera
2013-08-10, 00:18
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det som tidigt framkom var att AJ tidigare slagit kvinnor kanske denna gång hon ramlade på ett bord eller slog i bakhuvudet i golvet? Men hur tusan fick han vännerna vara med på denna skit?

Att dom varit med är knappast oklart eftersom dom varit häktade ett bra tag.

Ja vad kan dom ha erkänt AJ ringde ville låna min bil jag såg ingen kropp att bilen sedan brann vet jag inget om... TYP - Det har dom minst erkänt på häktet!

Har sagt det förut, säger det igen. Så som jag tror så är väl AJ "alfahannen" & DB, FH är "undersåtar" om man nu kan kalla det så. Känns även som att AJ håller DB närmre än FH enligt mig.
Citera
2013-08-10, 00:40
Medlem
Vissa verkar ju se dessa "män" som "goa gubbar" med mjuk insida och som att dom kanske gjort en dum fyllegrej.
Dessa herrar är kallhamrade kriminella puckon!
Dom har alltid vetat vad dom kan råka ut för. Deras "svans" likaså. Man brukar få läsa att dom gör "allt för barnen" men i själva verket är barnen bara en passus i deras liv. Uppmärksamheten från gänget är allt. Som småbarnsförälder blir man svårt illamående i hela gängets svek mot barnen. Dom förtjänar ingen sympati eller solidaritet men jag hoppas att Idas anhöriga inte gör saken ännu värre och hämnas för det gagnar inte Ida utan bara gör att fler mår sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in