2013-08-09, 21:53
Medlem
Har JJ's facebook tagits bort? Jag kommer inte åt den.
Citera
2013-08-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet.nothing
Har JJ's facebook tagits bort? Jag kommer inte åt den.

Jag ser den
Citera
2013-08-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja, liksäcken! Alltså den han ligger i under färden till bårhuset.
Ja, jag ville bara förtydliga för de som envisas med att ha läst att han låg i en säck, vilket jag uppfattade som vissa trott att det stått någonstans att man hittade honom i en säck i källaren, men jag tror nog det r broderns uttalande man/några har "lagt på minnet" & misstagit för att J låg i en säck när han hittades.
Citera
2013-08-09, 21:57
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Har ytterligare två glädjande besked till er FB'are.

Så fort SN får sin dom kommer hans dom dimpa ner på mitt kontor med referat av hans redogörelser och bakgrund för dom etc. Ska se till att det blir upplagt så fort jag kan, det är dessutom allmän handling.

Sedan ska jag se till att hans skulder på drygt 500 papp (lär bli mer A-mål nu via BOF) drivs in ordentligt då jag jobbar på KFM. Har redan pingat kollegorna i Sthlm att de ska starta utredning på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Mro1229:
Tänk dig för lite nu! Har själv varit yrkessam inom din myndighet och det du just nu är på väg att göra är inte ok. För din skull, menar jag.

För övrigt så kommer ändå domen bli en allmän handling sp fort den vunnit laga kraft..

Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Mro1229:
Missförstå mig rätt; du har en god andemening, men att lämna ut uppgifter om en gäldenär och dess skuldsituation kan komma att ge dig problem. Och det vet du!

Jobbar du på karlstadskontoret? Känner många där.

Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
För att undvika missförstånd; nej, jag kommer inte och aldrig att lämna ut några som helst sekretessbelagda uppgifter annat än vad kreti och pleti kan få ut genom att ringa till oss eller låna någon av våra gästdatorer. Däremot kommer jag, om ingen annan gör det att lägga honom på bevakning så att berört kontor kan starta utredning.

Precis, ett skuldsaldo hos Krfm är offentlig handling, bara att ringa till Krfm.
FUP blir offentlig när åtalet är inlämnat till TR. Domar är offentliga handlingar.
Dessvärre kommer väl SN inte att ha några större inkomster att mäta ut på
avsevärd tid framöver, eller dessbättre kanske....Eventuellt arv kan ju iofs utmätas
om det fanns någon sanning bakom det pratet....
Citera
2013-08-09, 21:59
Medlem
Är det någon som har tankar kring hur JJ hamnat i källarförrådet?

SN/MGM har beskrivits som ca 175 cm lång och "pinnsmal" av en postare.
Jag har försökt läsa hela tråden, med länkar och allt, men inte sett mer än att JJ är lång och smal.
Hur lång var JJ?

Har JJ dött i förrådet, eller blivit buren av SN dit? Hur?
Citera
2013-08-09, 22:00
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Överlagt mord, givet omständigheterna 5-7 år. i paniklandet Sverige.
Vi vågar knappt utpeka någon som skyldig fastän han är skyldig

Rättmätigt vore 20-30 år.../livstid

Nejdu, överlagt mord ger 14-16 år ungefär, i fallet Susanne H fick GM , IA 16 år
i Tingsrätten, i Hovrätten 17 år.
Citera
2013-08-09, 22:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweet.nothing
Skulle du kunna länka?

Länk till hans facebook finns i nedanstående inlägg

https://www.flashback.org/sp44664093
Citera
2013-08-09, 22:02
Medlem
suckysuckys avatar
På värmlandsnytt sa polisen att skadorna på kroppen gjorde att de direkt ändrade rubriceringen till mord. Man borde kunna utesluta gift/överdos och spekulera i kniv/skjutvapen/våld...
Citera
2013-08-09, 22:03
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Ok så allt tjöt om Hejjargatan var bara trams?

Det som inte är trams är att denna killen Stef*n är gripen kommer så vara i längst 72 tim sedan blir det en häktningsframställan . Undrar viken advokat han begär? Det är inte så vanligt att killar som gillar killar mördar?

SN = http://forumbilder.se/CF6AN/1006030-288533867951260-233307778-n.jpg

Hur ska han förklara att han har sagt att Jens är på Cypern när ingen har gått på planet?

Och att kroppen låg i närheten av Jens/ BOs bostad i Skoghall

Kanske tänker fel nu men efter 72h kan det väl uppstå Häktningsförhandel för att kunna förlänga den?
Citera
2013-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Är det någon som har tankar kring hur JJ hamnat i källarförrådet?

SN/MGM har beskrivits som ca 175 cm lång och "pinnsmal" av en postare.
Jag har försökt läsa hela tråden, med länkar och allt, men inte sett mer än att JJ är lång och smal.
Hur lång var JJ?

Har JJ dött i förrådet, eller blivit buren av SN dit? Hur?

S är 175? Det var det absolut dummaste jag har hört. S är runt 185-186 cm lång. Visserligen tunn som en sticka. Men han var en seg jävel.
Citera
2013-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Precis, ett skuldsaldo hos Krfm är offentlig handling, bara att ringa till Krfm.
FUP blir offentlig när åtalet är inlämnat till TR. Domar är offentliga handlingar.
Dessvärre kommer väl SN inte att ha några större inkomster att mäta ut på
avsevärd tid framöver, eller dessbättre kanske....Eventuellt arv kan ju iofs utmätas
om det fanns någon sanning bakom det pratet....

Du har helt rätt i allt. Hans skulder + skuldsaldo och allt annat är helt offentliga handlingar. Vem som helst är välkommen till våra kontor, ta bara med er ett glatt humör och hans personnummer.

Jag misstänker att han blir ett fall för Specialindrivningsenheten i Sthlm som får grotta sig ner i hans fall. Nej, han har inget utmätningsbart av värde (ev. arv kan jag gott dementera) och sexsiffriga belopp att betala tillbaka samt hittills obekräftade skulder pga. hans poste restante. Han kommer vara skuldsatt för resten av hans liv.
Citera
2013-08-09, 22:06
Medlem
Är det inte väldigt konstigt handlande av S?
Jag menar, S dödar J, låtsas åka utomlands, uppdaterar på Facebook att allt är ok medans J ligger död och han kör runt i Js bil?
Vart har han varit under tiden?
Det har ju gått en del tid?

Å andra sidan finns det ju folk som inte håller koll på MPS sida på Facebook och förmodligen inte sett varken efterlysningen eller bilder av dem.. Så han kan ju ha varit hos vilken bekant/vän/älskare/släkt som helst... Men ändå?

Om det varit bråk, det går överstyr och någon dör,man flyr i panik, så krävs det väl en del att hålla sig borta så länge, låtsas som det regnar inför alla man möter?

För han kan ju rimligen inte ha trott det skulle blåsa över och han klara sig undan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in